Będzie buspas na Mikołajczyka

W 2020 roku ulicę Mikołajczyka zwężono do jednego pasa ruchu. Miało to na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i zmniejszenie liczby wypadków, również śmiertelnych. Niestety, zmiany jednocześnie mocno sparaliżowały ruch: ciąg ten, wcześniej przejezdny, stanął w korku. Co więcej, utknęły przez to również autobusy, w tym m.in. popularne linie „139” i „193”. Część pasażerów zaczęła postulować, by drugi pas ruchu przeznaczyć w takim razie na buspas. Urzędnicy również nad tym myśleli od pewnego czasu, jednak problemem był brak środków na zmianę organizacji ruchu. Teraz te pieniądze udało się znaleźć i jeszcze w tym miesiącu buspas ma zostać uruchomiony na wybranych odcinkach Mikołajczyka, a także na kawałku Obrońców Krzyża.

Jak podał na grupie „Nasze Bieńczyce” Radny Dzielnicy XVI, Marcin Permus, według informacji z Zarządu Dróg Miasta Krakowa, 15 listopada ma nastąpić zmiana organizacji ruchu, która będzie polegać na wyznaczeniu buspasów na trzech odcinkach:

  • na Obrońców Krzyża w kier. ronda Piastowskiego: od przejścia dla pieszych przy wylocie ul. Barbary Radziwiłłówny do przejścia dla pieszych przy Zespole Szkół Zawodowych HTS,
  • na Mikołajczyka w kier. ronda Piastowskiego: od ronda Hipokratesa do przejścia dla pieszych przed wiaduktem nad ul. Okulickiego,
  • na Mikołajczyka w kier. ronda Hipokratesa: od skrzyżowania z ul. Dunikowskiego do skrzyżowania z ul. Złoczowskiej.

Z buspasów, na różnych fragmentach, skorzysta zatem sześć linii dziennych: „123”, „132”, „139”, „163”, „193” i „501”. Z planami nowej organizacji ruchu można zapoznać się we wspomnianym poście.

Temat dot. buspasów na forum pkk.net.pl – w linku.

Jacek Mosakowski

, , , , , , , , , ,

  1. #1 by Hej on 4 listopada, 2023 - 6:39 pm

    Żadnego paraliżu nie było. Szkoda, że uległes propagandzie garstki krzykaczy, którzy nisko cenią sobie ludzkie życie i zdrowie.

    • #2 by Jacek M. on 4 listopada, 2023 - 7:08 pm

      Pasażerowie, kierowcy autobusów, urzędnicy, miłośnicy – wszyscy z którymi rozmawiałem, przyznają zgodnie, że autobusy tam utykają. Zatem problem jest prawdziwy.

      Rozumiem i popieram ideę zwężeń. Od czasu ich wprowadzenia, prawdopodobnie udało się uratować dzięki nim parę istnień ludzkich. To może być ktoś z mojej czy Twojej rodziny.

      Uważam jednocześnie, że rozwiązanie z buspasem ma szansę pogodzić potrzeby: kierowcy dalej będą mieć zwężenie do jednego pasa (zakładam, że przy przejściach dodatkowo będą oddzielacze) więc nie będą jeździć tak szybko. A z drugiej strony autobusy nie będą utykać w szczycie.

      • #3 by Chlorofil on 9 listopada, 2023 - 9:47 pm

        Oczywiście, że Pan popiera zwężenia, ale Pana przedmówca jest bardziej konsekwentny. Dzięki temu że ludzie utykają w szczycie ratuje się ludzie istnienia. Zamiast promować więcej zwężeń i zwolnień dla tramwajów a wiadomo że corocznie ludzie zabijani są również pod kołami tramwajów, i docelowo zakazu ruchu dla wszystkich pojazdów, Pan dopuszcza zabijanie ludzi. A jak Pan sam napisał, to może być ktoś z Pana rodziny.

      • #4 by Jacek M. on 9 listopada, 2023 - 10:32 pm

        Wierzę (i nie tylko ja, wszak nie jestem autorem projektu zmian), że nowa organizacja ruchu pogodzi obie sprawy.

        Wierzę, że wciąż będzie bezpieczniej bo kierowcy będą jechać jednym pasem. Drugi będzie dla komunikacji miejskiej, do tego liczę że będzie odseparowany przy przejściach. Zatem zwężenia, nawet optyczne, wciąż będą prowadzić do zmniejszenia prędkości.

  2. #5 by Bogdanow on 4 listopada, 2023 - 8:12 pm

    Zwężenia powinno się zostawić, autentycznie podnoszą bezpieczeństwo.
    Problem jest prawdziwy, ale autobusy tam dublują tramwaj. Nie ma sensu wozić ludzi autobusem pomiędzy Rondem Hipokratesa a Osiedle Piastów (193), lub Rondem Hipokratesa a Osiedlem Oświecenia (139).
    Na dłuższą metę problem mam nadzieję że sytuacja się poprawi w związku z linią tramwajową do Mistrzejowic i przystankiem kolejowym na Piastów.
    Jednocześnie, nic nie uratuje ruchu samochodowego, bo tysięce mieszkań budowanych w okolicach Urzędu Skarbowego zablokują ruchem każdą ulicę, do tego za chwilę dojdzie kolejny wjazd do Krakowa.

    • #6 by Przemysław z Mistrzejowic on 5 listopada, 2023 - 1:16 pm

      Czyli co? Jeden autobus z Lesiska do Hipokratesa, potem przesiadka na tramwaj, a potem przesiadka na autobus na Mistrzejowicach lub Piastów? Który pasażer by na to przystał?
      Zmierz sobie, jaki PROCENT trasy „139” stanowi te 5 przystanków, na których dubluje się z tramwajem. Dublowanie nie jest problemem, jeśli dotyczy krótkich odcinków – problemem jest walka z dublowaniem, bo powoduje dodatkowe przesiadki, czyli stratę czasu, pieniędzy i problemy z koordynacją.
      W temacie: korki pojawiły się przede wszystkim po zmianie organizacji ruchu na R. Piastowskim kilka lat temu. Te buspasy TROCHĘ pomogą, ale problemu całkowicie nie rozwiążą.
      Pozdrawiam.

      • #7 by Bogdanow on 5 listopada, 2023 - 3:23 pm

        Lesisko to graniczny przypadek, w NH są bloki które mają więcej mieszkańców.

        Korkowanie Ronda Piastowskiego jest głównym problemem, ale to przede wszystkim efekt rozbudowy za pętlą tramwajową. Za chwilę będzie jeszcze gorzej.

      • #8 by Chlorofil on 9 listopada, 2023 - 9:48 pm

        Dla tego Pana, im jest wolniej, więcej korków tym lepiej.

  3. #9 by Chlorofil on 6 listopada, 2023 - 11:45 am

    Cóż za nonsens. Najpierw urzędnicy stworzyli problem z niczego robiąc absurdalne zwężenie, gdzie była dwupasmówka. Następnie robią problem kolejny walcząc z tamtym problemem, a dzielnica dalej będzie stała. To co po prostu „aktywiści” zatrudnieni na etatach, dla których ważniejsza jest ideologia od ludzi. Zmiany wprowadzane oczywiście bez żadnych konsultacji, w dodatku kiedy wiadomo ze spotkań w radzie dzielnicy że zarówno rada dzielnica i mieszkańcy są przeciwni w chcą powrotu do wydolnej organizacji bez zwężeń.

  4. #10 by Bogdanow on 6 listopada, 2023 - 12:24 pm

    Nie mieszkańcy, tylko grupka mieszkańców uzależnionych od samochodów którzy za nic maja bezpieczeństwo innych użytkowników dróg.
    Też jestem mieszkańcem dzielnicy XV (a wcześniej przez wiele lat mieszkałem na Bieńczycach – więc doskonale znam okolice) i zdecydowanie popieram działania ograniczające ruch samochodowy.

    • #11 by Stanisław on 7 listopada, 2023 - 3:15 pm

      A może w ogóle wstrzymać całkiem ruch sut w Krakowie. Idź na piechotę do Bronowic, to może ci przejdzie. Nowa Huta miała piękne szerokie aleje i kretyni je zwężyli

      • #12 by Chlorofil on 9 listopada, 2023 - 9:50 pm

        A to nie koniec, potem przejdą do całkowitego zakazu przemieszczania. Miasto 15-minutowe: 15 minut do kolejnego przystanku (oczywiście pod warunkiem że na piechotę).

Dodaj komentarz