A może nocny do Zesławic?

Coraz więcej osób chce korzystać z oferty kulturalnej i rozrywkowej Krakowa. Często wizyty w centrum trwają do późna, dlatego tym ważniejsze jest by potem mieszkańcy mogli wrócić komunikacją nocną do domów. Jednym z rejonów wciąż pozbawionych nocnego autobusu, nawet w weekendy, są Zesławice. Dlatego postanowiliśmy powalczyć o zmianę tego stanu rzeczy.

Skąd pomysł? Kilka tygodni temu, do Sidziny zostały wydłużone wybrane odjazdy „610”. Dotychczas wszystkie kończyły w Borku Fałęckim, gdzie miały ponad 50 minut przerwy. Dlatego zdecydowano się, by w weekendy (noce pt/sob oraz sob/ndz) wydłużyć po dwa kursy do Sidziny. Koszty symboliczne, a dzięki temu mieszkańcy dostali możliwość powrotu do domów, z kolei urzędnicy mogą sprawdzić czy jest zapotrzebowanie na takie połączenie.

W ostatnim czasie o nocny autobus zaczęli pytać również mieszkańcy Zesławic. Dlatego postanowiliśmy poprosić urzędników o rozważenie podobnego rozwiązania co w Sidzinie. Kandydat już jest bo „608”, kończące na pętli „Os. Na Stoku”, ma tam blisko 40 minut postoju. Dlatego, analogicznie do „610”, zaproponowaliśmy wydłużenie przynajmniej dwóch-trzech kursów w weekendy przez Wzgórza Krzesławickie do Zesławic. Autobus pokonywałby swoją pełną trasę bez zmian, następnie po dotarciu do końcówki zawracał i kierował się dalej. Na takim rozwiązaniu skorzystaliby również mieszkańcy znajdujących się po drodze Grębałowa oraz Kantorowic. Dodatkowy odcinek mierzy ok. 4,4 km a jego przejazd w jedną stronę zająłby 10 minut, zatem kierowcy wciąż mieliby 20 minut przerwy na odpoczynek. Koszty? Ok. 23 tys. zł w skali roku, zatem marginalne.

Dlatego wspólnie z „Kraków dla Mieszkańców” wysłaliśmy taką propozycję do Zarządu Transportu Publicznego (ZTP). Niestety, mimo bardzo niskich kosztów oraz braku konieczności dokładania dodatkowych autobusów, otrzymaliśmy odpowiedź odmowną. Będziemy jednak kontynuować temat. Poniżej zamieszczam dwa pisma: to wysłane do ZTP oraz odpowiedź urzędników.

Propozycja wysłana do ZTP:

Odpowiedź ZTP:

Jacek Mosakowski

, , , , , , , ,

  1. #1 by Mateusz on 20 grudnia, 2023 - 4:46 am

    Ja wysłałem zapytanie o skierowanie linii 608 do Kombinatu, by Zajezdnia Nowa Huta miała dwa połączenia.

    Oczywiście objazd 608 przez Wzgórza odwrotnie niż obecnie, wpierw Architektów, później Kocmyrzowska, Łowińskiego i Ujastek.

Dodaj komentarz