W ostatnich dniach żywą dyskusję budzi projekt układu linii komunikacji miejskiej po otwarciu trasy tramwajowej do Czerwonych Maków. Oficjalny komunikat w tej sprawie nie został wciąż podany, jednak w internecie krążą od kilku tygodni nieoficjalne przecieki dotyczące wspomnianej siatki. Pierwotną wersję planów można znaleźć m.in. na portalu lovekrakow, aczkolwiek w międzyczasie zostały naniesione liczne poprawki.
Swój głos postanowiła zabrać również część Radnych Miejskich, niezadowolona z planowanych zmian. Radni ci przygotowują swój własny projekt propozycji, który chcą przedyskutować z ZIKiT. Wstępną wersję podaję poniżej, należy jednak mieć na uwadze, że nie jest ona ostateczna i może się wciąż zmienić.
Linie „1”, „2”, „4”, „5”, „9”, „11”, „14”, „21” oraz „22” – utrzymanie obecnych tras i częstotliwości.
Linie „7”, „12”, „17” oraz „51” – likwidacja.
Linie „13”, „16”, „18” oraz „23” – wg propozycji ZIKiT.
Linie „20”, „24”, „50” oraz „52” – wg propozycji ZIKiT, wraz ze zmianą numerów na odpowiednio: „17”, „7”, „20” oraz „12”.
Linia „3” – z Nowego Bieżanowa po trasie obecnej „51”, czyli przez Starowiślną – R. Grzegórzeckie – R. Mogilskie – Tunel do Dw. Towarowego. Częstotliwość jak obecnie dla linii „3”.
Linia „6” – z Kurdwanowa do Filharmonii jak obecnie, następnie do Cichego Kącika. Częstotliwość prawdopodobnie co 20 minut.
Linia „8” – z Borku Fałęckiego do Filharmonii jak obecnie, następnie do Salwatora. Częstotliwość bez zmian.
Linia „10” – z Czerwonych Maków do Łagiewnik, następnie wzdłuż obecnej trasy, skróconej do Bieńczyc. Częstotliwość co 20 minut.
Linia „15” – utrzymanie obecnej trasy objazdowej na stałe, czyli Pleszów – Ptaszyckiego – Mogilska – Długa – Dw. Towarowy. Częstotliwość bez zmian.
Linia „19” – trasa bez zmian, ewentualne skrócenie do Dw. Towarowego. Częstotliwość co 20 minut.
Linia „24” – nowa trasa: Bronowice Małe – Basztowa – Pawia – Krowodrza Górka. Częstotliwość co 20 minut.
Zmiany dotyczyłyby również siatki autobusowej. Tu należy wspomnieć m.in. o propozycji likwidacji linii „424” oraz wydłużenia „185” z Ofiar Dąbia przez Kosynierów – Meissnera – Młyńską – Strzelców do Prądnika Czerwonego. Docelowo linia miałaby pojechać przez ul. Lema.
Powyższe propozycje części Radnych są na razie w fazie projektu, wydają się jednak nie mieć większych szans na realizację. Sprawę przesądza głos Rad Dzielnic, które zapowiedziały swój sprzeciw. Mimo tego, warto docenić zaangażowanie Radnych oraz chęć podjęcia trudnego tematu, jakim jest organizacja linii po otwarciu trasy do Czerwonych Maków.
lkaszmirski
#1 by rodan on 25 października, 2012 - 10:03 am
Rozumiem, że przy nowej „10” do Bieńczyc nowa „12” nie miałaby już w szczycie f=5?
#2 by lkaszmirski on 25 października, 2012 - 10:47 am
Ztcw Radni chcieliby utrzymać ~f=5 dla „12” w szczycie, tym bardziej że „10” nie dojechałaby do Os. Piastów. Choć rozważają też skrócenie „10” do Łagiewnik.