„637” do Górki Narodowej Wschód?

Po zeszłorocznym sukcesie, jakim było uruchomienie „169” do Górki Narodowej Wschód, mieszkańcy północnych rejonów nie spoczęli na laurach i znów postanowili powalczyć o poprawę sytuacji komunikacyjnej w swoim rejonie. Tym razem chodzi o małą i niezbyt kosztowną zmianę, jednak mogącą ułatwić życie sporej ilości osób.

Jak przyznają przedstawiciele Inicjatywy Górka Narodowa, trwają rozmowy z ZIKiT nt. przedłużenia „637” do wspomnianej pętli linii „169”. Autobus zyskałby jedynie dwa przystanki, jednak skróciłoby to odczuwalnie czas dotarcia z/do przystanku dla pasażerów nocnych autobusów. Trasa „637” miałaby przebiegać następująco: Krowodrza Górka – Mackiewicza – Kuźnicy Kołłątajowskiej – Al. 29 Listopada – Meiera – Górka Narodowa Wschód – Meiera – Al. 29 Listopada – Siewna – Mackiewicza – Krowodrza Górka (nowy odcinek zaznaczony kolorem). Zmiany nie są jeszcze pewne, lecz jest spora szansa, że wejdą w życie. Może nawet już w lutym.

Trasa „637”: obecna (kolor niebieski) oraz proponowane wydłużenie (kolor magenta).

Kaszmir

Reklama

, ,

  1. #1 by -R on 25 stycznia, 2015 - 11:26 am

    Jeśli się można dorzucić – jak najbardziej „za”. Osobną kwestią jest to, że WSZYSTKIE nocne powinny jeździć 2/3x/1h. Bo sorry, ale obecne kursy np. 601 i 64 pod Bagatelą, które się dublują, są strzałem w stopę. Harpunem na orki. Samo stanie pod Dworcem idzie zrozumieć (ludzie mają margines błędu), ale przyjazd dwoma liniami na raz jest…głupi. No i, jeśli mogę coś rzucić – zamieniłbym wszystkie tramwaje na autobusy. Uwielbiam te kawały żelastwa, ale nocą robią za duży hałas. I do tego są dużo droższe. W nocy jest już mniejsze natężenie ruchu, i takie 601 mogłoby jeździć przez Batorego (zamiast Cracovii), 662 po al. JP II itd. Ruch jest znikomy (ew. ostatni kurs o 4:xx omijałby tą trasę), ryzyko wypadku mniejsze, a argument o tym, że autobus omija przystanki tramwajowe, umarłby w butach.

    • #2 by kaszmir on 25 stycznia, 2015 - 6:05 pm

      Linie przyjeżdżają razem, aby możliwa była przesiadka między wszelkimi trasami – pasażerowie nie muszą dzięki temu czekać np. 15-20 minut w środku nocy. Nazywa się to „zlot gwieździsty” i funkcjonuje w wielu miastach tak w Polsce, jak i na świecie.

      A że trasy dojazdowe do Dworca Głównego są tylko cztery, to linie muszą siłą rzeczy dublować się przez kilka przystanków w drodze do Dworca.

  2. #3 by tramwajarz on 25 stycznia, 2015 - 3:39 pm

    Tramwaje w noce powszednio-robocze to marnotrawienie pieniędzy. Wystarczą 8-12metrowe autobusy.

    Ale to może pomysł profesorów Politechniki Krakowskiej pracujących dla Majchrowskiego.

  3. #4 by kaszmir on 25 stycznia, 2015 - 6:03 pm

    Też nie jestem fanem nocnych tramwajów, dziwię się, że ZIKiT je utrzymuje – zwłaszcza jeśli uwzględnić ile wciąż jest utrudnień, zmian trasy, puszczania nocnych zatramwajów. Zamienić je w autobusy, a oszczędności przeznaczyć na wzmocnienia tras.

  4. #5 by tramwajarz on 26 stycznia, 2015 - 5:52 pm

    Skoro częściowo zostały zlikwidowane tramwaje nocne (tragiczna sytuacja finansowa w budżecie Majchrowskiego skoro likwiduje się linie propagandowe) to są środki na autobus nocny do Tyńca po trasie linii 112/162.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: