Kilka dni temu wspomniałem, że Mobilis testuje nowy system informacji pasażerskiej wewnątrz pojazdów. MPK chyba nie chce pozostawać w tyle, bo również zaczęło zmieniać wewnętrzne choinki w autobusach. Nie są one jednak do końca nowe – to po prostu odświeżona wersja stosowanego dotychczas mini-golfa, która zresztą pojawiła się już w „Krakowiaku”.
Nowy mini-golf. Zdjęcie: Dawid Kostkowski.
Komentarz kraboka: jest lepiej, lecz i tak daleko do satysfakcjonującego rozwiązania. Nowy mini-golf dziedziczy większość problemów starej wersji: przystanków na liście jest więcej, jednak wciąż wyświetla się ich ograniczona ilość, do tego dochodzi nieefektywne wykorzystanie przestrzeni (sporo miejsca na ekranie jest puste). Na plus można za to policzyć pozostawienie mapy okolicy, która w wozach Mobilis niestety prawdopodobnie się nie pojawi.
Kaszmir
#1 by tramwajarz on 29 września, 2015 - 11:19 am
a gdzie imiona solenizantów?:P
tablice „analogowe” mają większy zestaw informacji. Może powinny zostać wprowadzone w autobusach?
#2 by kaszmir on 29 września, 2015 - 4:16 pm
Masz na myśli te „zwykłe” tablice, jak w tramwajach? No ja byłbym za 😉
#3 by tramwajarz on 1 października, 2015 - 6:46 pm
Tak jest, blachy tramwajowe z pełną informacją pasażerską;) To też jakiś ewenement że w Krakowie tylko tramwaje je mają.
Do czasu, aż MPK się oswoi ze sprzętem, mogą wypełnić lukę braku informacji.
#4 by tramwajarz on 29 września, 2015 - 11:23 am
Dlaczego Mobilis nie może skorzystać z Openstreetmap?
#5 by kaszmir on 29 września, 2015 - 4:15 pm
„Mapy niestety nie bo sobie ZIKIT nie zamówił w SIWZ i musielibyśmy to dodatkowo zamawiać”
https://pl-pl.facebook.com/145788592123800/photos/a.161847060517953.26462.145788592123800/915300991839219/?type=3&comment_id=915603098475675&offset=0&total_comments=6&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D
#6 by tramwajarz on 1 października, 2015 - 6:40 pm
Jak to rozumieć – mapy openstreetmap są płatne (dla firm)? Wydawało się, że są konkurencją dla płatnych map google…
#7 by tc2005 on 29 września, 2015 - 7:45 pm
Nie rozumiem Was. Co się ludziskom nie podoba w mini-golfie? Jak dla mnie jest to najlepsza informacja pasażerska w pojazdach komunikacji miejskiej jaką kiedykolwiek widziałem. I to nie chodzi tylko o Kraków.
#8 by kaszmir on 30 września, 2015 - 9:51 am
Moje główne zastrzeżenie to przerost formy nad treścią, czyli:
– duża część jest pusta (marnowanie przestrzeni)
– informacja tylko o kilku najbliższych przystankach, zamiast całej trasie (a przynajmniej jej większości)
– i przede wszystkim: pasek przewija się tylko od czasu do czasu, przez co zdarzają się sytuacje, w których wyświetla się 5-6 poprzednich przystanków, i ledwo 1-2 naprzód (czyli nawet nie możemy sprawdzić, co jest za 2 przystanki…)
#9 by Chlorofil on 2 października, 2015 - 8:26 pm
powinny się wyświetlać wszystkie przystanki z czasami przejazdu
#10 by kaszmir on 2 października, 2015 - 10:28 pm
Wszystkie albo – w przypadku naprawdę długich tras – przynajmniej większość.