„Trochę” nowa informacja pasażerska MPK

Kilka dni temu wspomniałem, że Mobilis testuje nowy system informacji pasażerskiej wewnątrz pojazdów. MPK chyba nie chce pozostawać w tyle, bo również zaczęło zmieniać wewnętrzne choinki w autobusach. Nie są one jednak do końca nowe – to po prostu odświeżona wersja stosowanego dotychczas mini-golfa, która zresztą pojawiła się już w „Krakowiaku”.

Nowy mini-golf. Zdjęcie: Dawid Kostkowski.

Komentarz kraboka: jest lepiej, lecz i tak daleko do satysfakcjonującego rozwiązania. Nowy mini-golf dziedziczy większość problemów starej wersji: przystanków na liście jest więcej, jednak wciąż wyświetla się ich ograniczona ilość, do tego dochodzi nieefektywne wykorzystanie przestrzeni (sporo miejsca na ekranie jest puste). Na plus można za to policzyć pozostawienie mapy okolicy, która w wozach Mobilis niestety prawdopodobnie się nie pojawi.

Kaszmir

Reklamy

  1. #1 by tramwajarz on Wrzesień 29, 2015 - 11:19 am

    a gdzie imiona solenizantów?:P

    tablice „analogowe” mają większy zestaw informacji. Może powinny zostać wprowadzone w autobusach?

    • #2 by kaszmir on Wrzesień 29, 2015 - 4:16 pm

      Masz na myśli te „zwykłe” tablice, jak w tramwajach? No ja byłbym za 😉

      • #3 by tramwajarz on Październik 1, 2015 - 6:46 pm

        Tak jest, blachy tramwajowe z pełną informacją pasażerską;) To też jakiś ewenement że w Krakowie tylko tramwaje je mają.
        Do czasu, aż MPK się oswoi ze sprzętem, mogą wypełnić lukę braku informacji.

  2. #4 by tramwajarz on Wrzesień 29, 2015 - 11:23 am

    Dlaczego Mobilis nie może skorzystać z Openstreetmap?

  3. #7 by tc2005 on Wrzesień 29, 2015 - 7:45 pm

    Nie rozumiem Was. Co się ludziskom nie podoba w mini-golfie? Jak dla mnie jest to najlepsza informacja pasażerska w pojazdach komunikacji miejskiej jaką kiedykolwiek widziałem. I to nie chodzi tylko o Kraków.

    • #8 by kaszmir on Wrzesień 30, 2015 - 9:51 am

      Moje główne zastrzeżenie to przerost formy nad treścią, czyli:
      – duża część jest pusta (marnowanie przestrzeni)
      – informacja tylko o kilku najbliższych przystankach, zamiast całej trasie (a przynajmniej jej większości)
      – i przede wszystkim: pasek przewija się tylko od czasu do czasu, przez co zdarzają się sytuacje, w których wyświetla się 5-6 poprzednich przystanków, i ledwo 1-2 naprzód (czyli nawet nie możemy sprawdzić, co jest za 2 przystanki…)

  4. #9 by Chlorofil on Październik 2, 2015 - 8:26 pm

    powinny się wyświetlać wszystkie przystanki z czasami przejazdu

    • #10 by kaszmir on Październik 2, 2015 - 10:28 pm

      Wszystkie albo – w przypadku naprawdę długich tras – przynajmniej większość.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: