Prawdopodobnie w tym roku oddany zostanie nowy przystanek kolejowy „Kraków Złocień”. Dla mieszkańców pobliskiego osiedla będzie to prawdziwa rewolucja komunikacyjna – dzięki dostępowi do Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA), podróż do centrum Krakowa zajmie kilkanaście minut, zamiast dotychczasowej godziny. Postanowili oni zatem powalczyć o ułatwienie dostępu do pociągów.
Grafika: http://krakow-rudzice.pl/
Jeden z mieszkańców dzielnicy Bieżanów, Piotr Salawa, przygotował petycję w której prosi o wydłużenie tras autobusów „125” i „183” do budowanego przystanku kolejowego. Obecnie obie linie kończą bieg ok. 600 metrów wcześniej – dystans może i nie jest duży, jednak na pewno warto go skrócić by dodatkowo wypromować nowe połączenie i ułatwić korzystanie z pociągów. Dodatkowo, Autor proponuje by rozważyć pociągnięcie „183” dalej, przez Sucharskiego do okolic Szkoły Podstawowej 124, do której uczęszczają dzieci ze Złocienia. Oto pełna treść petycji:
Zwracamy się z uprzejmą prośbą do Prezydenta Miasta Krakowa, ZTP Kraków oraz do ZDMK Kraków o przedłużenie linii autobusowych MPK numer 125 i 183 pod kolej, czyli pod nowy przystanek Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej „Kraków Złocień”.
Przy ulicy Złocieniowej w Starym Bieżanowie powstaje nowy przystanek osobowy Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej „Kraków Złocień”. Moim zdaniem należy przedłużyć trasę autobusów linii 183 i 125 do przystanku kolejowego, aby zapewnić wymianę pasażerów MPK+SKA. Dzięki temu mieszkańcy Starego Bieżanowa będą mieć krótszą drogę dojścia na autobusy linii 183 i 125. Proszę o wyznaczenie nowych tras. Przy okazji linię 183 można skierować przez ulicę Złocieniową (nowy wiadukt kolejowy) i Sucharskiego, aby dzieci z osiedla Złocień i nie tylko mogły bezpośrednio dojechać do Szkoły Podstawowej numer 124 przy ulicy Sucharskiego.
Należy zapewnić pasażerom łatwą przesiadkę z MPK na Szybką Kolej Aglomeracyjną i odwrotnie. Budowa nowej pętli autobusowej lub nowych przystanków autobusowych zapewni mieszkańcom Starego Bieżanowa dostęp do linii autobusowej numer 125 (kierunek Szpital Rydygiera) oraz linii 183 (kierunek Miejskie Centrum Opieki i Wydział Farmaceutyczny UJ). Tym bardziej, że w tej lokalizacji planowana jest budowa P&R Złocień. Uważam, że należy przy ul. Złocieniowej lub Feliksa Jasieńskiego zlokalizować nową pętle autobusową. Nowa pętla autobusowa zapewni przesiadkę z kolei na MPK oraz zyska aprobatę wśród nowych pasażerów z okolicy. Warto również wspomnieć, że ten rejon Krakowa ma stać się dzielnicą Nowe Miasto, więc prawdopodobnie każde pole zostanie zabudowane i będzie potrzebna nowa infrastruktura drogowa i komunikacyjna.
Liczę na pozytywne rozpatrzenie mojej petycji.
Petycję można znaleźć pod tym adresem. Na tę chwilę podpisało ją blisko 200 osób – warto wesprzeć tę inicjatywę.
Jacek Mosakowski
#1 by Piotr on 21 marca, 2021 - 4:37 pm
Już ponad 200 podpisów 😉
#2 by Tomasz on 21 marca, 2021 - 7:46 pm
I znowu powtórzę do znudzenia – bez integracji taryfowej i wspólnego biletu miesięcznego KKM a nie tylko 70-minutowego takie kombinacje autobus-pociag o kant d…rozbić
#3 by kaszmir on 23 marca, 2021 - 8:14 am
Są plany integracji. Oby udało się je wcielić w życie.
#4 by pętla on 22 marca, 2021 - 4:03 pm
Gratki dla autora.
W UMK jest odwrotna tendencja tam gdzie SKA tam mniej MPK jak z 252/292…
Wynika że:
125-> NBP / Bieżanów
183-> Bieżanów
Może 163 przez Sucharskiego i SKA?
Są kosze PKP ale nie ma P+R przy tym SKA Z? 😀
#5 by autor petycji on 22 marca, 2021 - 7:55 pm
163 jak najbardziej, ale po zmodernizowaniu ulicy za nowym wiaduktem kolejowym. Obecnie jest tam wąski most na rzece Serafie.
#6 by fhdfgdfg on 27 marca, 2021 - 9:09 am
Bez integracji taryfowej – takiej jak w Warszawie – to można nawet sto linii tam podciągnąć. I tak nikt nie skorzysta z pociągu.
#7 by kaszmir on 29 marca, 2021 - 1:44 pm
Są plany integracji. Liczmy, że uda się je wykonać.