Nie dla psa bombardierowa kiełbasa

„Mamy, ale nie damy” – chyba tylko tak można określić najnowsze stanowisko ZIKiT w sprawie niskopodłogowego taboru dla os. Piastów. Jeden z internautów wystosował do Zarządu sugestię, aby skierować w weekendy niskopodłogowce na linię „52”. W tygodniu wagonów jest zbyt mało, jednak w soboty oraz święta spora ich część zostaje na zajezdni, zatem czy nie lepiej, aby służyły pasażerom? Nie, przynajmniej wg ZIKiT. Poniżej odpowiedź, którą otrzymał od urzędników.

Podsumujmy: sam Zarząd przyznaje, że są wolne niskopodłogowce i można by je puścić w weekendy na „52”. Jednak… tak się nie stanie, bo jeszcze – o zgrozo! – powiew nowoczesności spodobałby się pasażerom i poprosiliby o więcej. A tak nie ma problemu: oba dzienne tramwaje na Piastów („21”, „52”) są wysokopodłogowe więc pasażerowie nawet nie wiedzą, że może być lepiej.

Nieraz staram się bronić stanowiska ZIKiT, lecz tutaj ciężko nie przyznać, że podejście urzędników jest skandaliczne. Codziennie starsi ludzie, rodzice z wózkami czy niepełnosprawni męczą się z wsiadaniem do wysokopodłogowych pojazdów. Dzięki zmianie zaproponowanej przez Internautę przynajmniej w weekendy mieliby łatwiejsze życie. Jednak nic z tego.

A wiecie, co jest najlepsze? Niska podłoga i tak pojawia się na „52”, bo wskutek wieczornych łączeń z innymi liniami na wybrane jej kursy trafiają Bombardiery – i to nie tylko w weekendy, lecz również w dni powszednie. I jak, Zarządzie, jakoś się da?

Bombardier NGT6 na „52”. Zdjęcie wykonane 6 sierpnia 2014, czyli w dniu pisania artykułu (ma charakter dokumentacyjny, jakość komórkowa).

Kaszmir

Reklamy

, , ,

  1. #1 by malykotek19 on Sierpień 6, 2014 - 10:06 pm

    kiedyś chyba łączyli brygadę z 14 (NGT8) na 52

  2. #3 by lamus on Sierpień 6, 2014 - 11:12 pm

    Prędzej usuną łączenia z 52 niż uniskopodłogowią linie.

    • #4 by malykotek19 on Sierpień 6, 2014 - 11:30 pm

      Piastów chyba w ogóle nie ma niskopodłogowych bo na ,21 raczej nigdy nie też nie ma 🙂

  3. #5 by mateusz on Sierpień 7, 2014 - 10:56 am

    Swietne wytlumaczenie ! 🙂 co jeszcze bardziej smieszne, to fakt ze osoby wsiadajace na przystanku dworzec glowny(z walizkami, torbami i innymi artefaktami podroznika) , maja swietna okazje do przetestowania wysokopodlogowej lini 52. Super reklama juz na wejsciu.

  4. #6 by Krakuski on Sierpień 7, 2014 - 12:52 pm

    52 to mój najbardziej znienawidzony tramwaj, który jeździ do super-extra nowej zajezdni Czerwone Maki (do której podobno miały jeździć tylko szybkie tramwaje). Jednak ten szybki tramwaj najczęściej się psuje, blokuje inne tramwaje (najczęściej 18) i podróż nim to sama przyjemność…
    Przede wszystkim stanowi on problem dla osób starszych, niepełnosprawnych ale nie tylko, bo każda wsiadająca osoba(a przede wszystkim kobieta) ma problem z wniesieniem walizki po tych 3 wąskich schodach na taką wysokość, bo jest to jedyny tramwaj na trasie Dworzec-Ruczaj. Żenada !! Kraków i ZIKiT wstydźcie się! Wspaniała reklama!!!!

  5. #7 by tramwajarz on Sierpień 7, 2014 - 5:49 pm

    To stanowisko ZIKIT czy MPK?
    Przecież to MPK ma taką manię oszczędzania Bombardierów…

    Naściągało MPK tego austriackiego syfiastego złomu i krakowianie muszą tym jeździć…
    A E6 i C6 przerabiaja na mniej pojemne wozy. Nie może MPK brać wózki i kasować E1/C3?
    E6+C6 byłoby lepsze na „52” niż E1+C3

    A co z kolejnymi egzemplarzami Protram 405N? MPK ma prawa do projektu – idealne na linię „52”.

  6. #9 by Chlorofil on Sierpień 7, 2014 - 7:04 pm

    Moim skromnym zdaniem osoba, która podpisała pismo nadaje się do dyscyplinarnego zwolnienia za przekroczenie uprawnień. Nie miała prawa odpisać w ten sposób obywatelowi, na rzecz którego zobowiązana jest świadczyć usługi.

    • #10 by kaszmir on Sierpień 7, 2014 - 7:52 pm

      Podpisane przez p.o. Z-ca Dyrektora ds. Transportu, Franciszka Szczurko.

  7. #11 by Piter on Sierpień 7, 2014 - 7:39 pm

    Do Brovara: mimo, że akurat nie jestem zbytnim zwolennikiem przenoszenia na linię 52 ufoków z innych linii ( pogorszenie na innych liniach, a sama 52 jako jedna z dwóch ma przywilej kursów co 5 minut), to Twoje starania o niską podłogę popieram.

    Sam o to pisałem do MPK, ale bez odzewu. Proponowałem wprowadzenie łączeń w międzyszczycie (linia 8), oraz wieczorem ( kursy linii 8 i 18, po 18-stej są dwa razy rzadsze) oraz kończąca wcześnie linia 72.

    Co do oszczędzania Bombek: może coś w tym jest, że tramwaje które jeszcze u nas maja jeździć z 40 lat są oszczędzane, a stare są zajeżdżane, choć i tak mają już milionowe przebiegi.

  8. #12 by kaszmir on Sierpień 8, 2014 - 3:08 pm

    Coś jednak ruszyło w sprawie NGT8 na „52”!
    https://krabok.wordpress.com/2014/08/08/beda-bombardiery-na-52/

  9. #15 by Sebastian on Wrzesień 26, 2014 - 7:59 am

    Każdy spośród nas zetknął się z faktem, polecam zaznajomienie się z faktem.

  10. #16 by użytkownik on Październik 16, 2014 - 8:11 pm

    Wyjątkowo przydatny tekst, zalecam wszystkim

  1. Nie dla psa bombardierowa kiełbasa – cd. | krabok
  2. Będą bombardiery na „52”! | krabok
  3. Tabor polityczny w Krakowie? [List] | krabok
  4. Niskopodłogowa rewolucja „52” | krabok
  5. Nowości wakacyjne 2015 [GALERIA] | krabok
  6. Wszystkich Świętych 2016 – komentarz | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: