Na remontowanej ulicy Lubostroń pojawiły się perony i słupki przystankowe. Mieszkańcy zaczęli się zatem zastanawiać, czy to oznacza iż niebawem zawitają tutaj regularne kursy komunikacji miejskiej?
Zatoka w stronę ul. Kobierzyńskiej.
Wątpliwości rozwiewa odpowiedź, którą dostałem w tej sprawie od ZIKiT:
Przystanki na ulicy Lubostroń zostały wykonane w ramach przebudowy przedmiotowej ulicy. Jest to praktyka pozwalająca dostosować do przejazdu autobusów ulice, na których w przyszłości może pojawić się potrzeba skierowania linii komunikacyjnej. Mimo przebudowy ulicy Lubostroń w dalszym ciągu nie jest możliwy przejazd autobusem ulicą Czerwone Maki, ze szczególnym uwzględnieniem skrzyżowania nadmienionych ulic. Dopiero po wykonaniu modernizacji powyższej ulicy będzie możliwość skierowania linii ciągiem ulic Czerwone Maki i Lubostroń. Wówczas będzie również rozpatrywana kwestia, która linia będzie kursowała ulicą Lubostroń.
Zatem o ile w najbliższym czasie raczej nie ma co oczekiwać, że na ul. Lubostroń pojawi się autobus, tak w dłuższej perspektywie jest to całkiem możliwe!
Zatoka w stronę Czerwonych Maków.
Jacek „Kaszmir” Mosakowski
#1 by tramwajarz on 21 kwietnia, 2016 - 8:44 pm
Na ul. Reduta nie wystąpiła ta „praktyka”…
Praktyka marnowania pieniędzy na znak mimo, że autobusu nie zobaczymy, ma się dobrze.
Jednym mieszkańcom przystosowuje się ulice do MPK innym na lata blokuje. „Przyjazny” ZIKIT.
#2 by tramwajarz on 21 kwietnia, 2016 - 8:47 pm
I znamy nową trasę 194 przez Lubostroń i Kobierzyńską. Oczywiście dodatkowej nowej linii nie będzie bo komunikacja miejska jest balastem u majchrowszczaków.
#3 by kaszmir on 21 kwietnia, 2016 - 9:22 pm
Nie jestem pewny, czy będzie to „194”. Pod względem trasy i kosztów byłaby to najłatwiejsza opcja, jednak czy przeguby by dały radę wyrobić? Zakręt Czerwone Maki – Lubostroń jest bardzo ciasny, a wcześniej jest mocno pod górę. No chyba, że po remoncie okolica zmieni się nie do poznania, jednak nie sądzę by zmiany były aż tak duże.
#4 by tototo on 21 kwietnia, 2016 - 10:54 pm
Ten zakręt i ulicę da się wyprofilować wykupując fragment jedynej działki, która oparła się deweloperom
#5 by tramwajarz on 23 kwietnia, 2016 - 5:24 pm
I mamy rozwiązanie;)
Jako linie po kosztach kandydaci to:151, 204, 244.
Jeszcze przebudowa ulicy Skośna pod MPK i mamy prostowanie tras i oszczędności.
#6 by kaszmir on 24 kwietnia, 2016 - 3:45 pm
„151” jest potrzebne na obecnej trasie, tak na Klinach jak i Borku. „204/244” wydaje się być niezłym kandydatem. Choć pewnie najlepiej by było, gdyby linia przez Lubostroń jechała potem Kobierzyńską w kierunku północnym.