„484” do Borku Fałęckiego i nowa linia „155”

Znamy już szczegóły nowej linii na południu Krakowa, o której pisałem przedwczoraj. Dokładne informacje ujawnił dziś w poście Radny Miasta Krakowa Michał Starobrat – ten sam Radny, który wywalczył uruchomienie wspomnianego połączenia.

Ostatecznie, linia pojedzie na odrobinę innej trasie niż planowano, od Swoszowic Poczty do Podgórza SKA. W zamian do Borku Fałęckiego wydłużone zostanie „484”. Szczegóły nowych tras oraz częstotliwości w dni powszednie:

  • „155”: nowa linia na trasie Swoszowice Poczta – Myślenicka – Herberta – Halszki – Witosa – Łużycka – Malborska – Wielicka – Podgórze SKA, co 36 minut,
  • „484”: Os. Podwawelskie – jak obecnie – Myślenicka – Swoszowice – Kąpielowa – Zakopiańska – Borek Fałęcki, co 36 minut,
  • „135”, „214”, „254”: co 36 minut.

Dla „135”, „214” i „484” oznacza to drobne zmiany częstotliwości. Dla „254” trochę większe – dotychczas przez większość dnia linia kursowała tylko co godzinę. Najważniejsze jednak, że dzięki takiemu ustawieniu będzie zapewniona koordynacja linii na wspólnych odcinkach. Przede wszystkim, między Borkiem Fałęckim a Swoszowicami będzie takt co 12 minut („214”, „254”, „484”), podobnie między Swoszowicami a Kurdwanowem („135”, „155”, „484”). Co więcej, jest szansa by wreszcie zsynchronizować autobusy do Golkowic („135”, „254”) – dotychczas miały różne takty i nie można było ich ułożyć na przemian, teraz być może uda się zapewnić kursowanie co ok. 18 minut.

Warto też zwrócić uwagę, że dzięki takiemu rozwiązaniu Borek Fałęcki zyska bezpośredni dojazd do Bonarki. Może i naokoło i z niezbyt wysoką częstotliwością, jednak zawsze coś.

Jacek Mosakowski

, , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Piotr on 25 sierpnia, 2020 - 8:12 pm

    Pytanie co dostanie Kurdwanów w zamian, bo 484 pojedzie co 36 minut, a 184/484 jechały łącznie co 12 minut. Jeśli Kurdwanów dostanie solidne wzmocnienie to zmiany są na plus: równe częste takty cały dzień.

    • #2 by Piotr on 25 sierpnia, 2020 - 8:22 pm

      Ponadto 174 pojedzie w szczycie co 15 zamiast co 12 minut.

  2. #3 by Adrian on 25 sierpnia, 2020 - 10:06 pm

    A tak wogole to 484 powinno juz zmienic numer bo ma sie nijak do 184.

  3. #4 by pętla on 25 sierpnia, 2020 - 10:11 pm

    Co więcej, jest szansa by wreszcie zsynchronizować autobusy do Golkowic („135”, „254”)
    Tylko odjeżdzają z różnych pętli.
    I ciche cięcia 135 254 jeżdzą co 30 min w sz.
    214 co 35m. nawet 1 min ZTP odbierze…

    Podobno 184 / 484 była za długa korkogenna i pasażerowie na nią narzekali 😀

    Michał STAROBRAT Klub radnych Platforma.Nowoczesna Koalicja Obywatelska Mandat z listy wyborczej Komitetu Wyborczego Wyborców Jacka Majchrowskiego

    Kolejna linia partyjna. Radny partii Majchrowskiego więc może się pobawić autobusami przed wyborcami. Radny Majchrowskiego Komarewicz robi za złego glinę – Majchrowski zlecił mu ogłoszenie podwyżek biletów mieszkańcom.
    Bardzo ładna synchronizacja, która w szczycie w korkach przy 3! liniach nie będzie istnieć. MPK układa rozkłady nie uwzględniając dłuższego przejazdu z powodu korków. Wiadomo większe koszty bo potrzeba więcej autobusów i kierowców a przetarg na linie uwzględnia tylko liczbę kilometrów ale nie liczbę pojazdów / brygad. Przerwy w kursach danej linii to brakujące brygady.

    • #5 by kaszmir on 28 sierpnia, 2020 - 3:42 pm

      Lecz spotykają się w Golkowicach – można podjechać czymkolwiek i łapać. Zresztą osoby przesiadające się na borkowskie tramwaje mogą to ogarnąć – czy jechać „135” z/do Łagiewnik, czy „254” z/do Borku.

      • #6 by pętla on 28 sierpnia, 2020 - 4:19 pm

        Wiem że Polak potrafi doskonale latać „na drzwiach od stodoły” ale nie o to chodzi. Ani to wygodne ani dla każdego.

  4. #7 by Zbigniew Stonoga on 26 sierpnia, 2020 - 7:10 am

    okolice przystanku „Nowosądecka” – zmiana zdecydowanie na minus. Straciliśmy szybkie połączenie do Ronda Grunwaldzkiego, praktycznie nic nie zyskaliśmy- do „Podgórze SKA” i tak jeździ tramwaj

  5. #8 by 3d3 on 27 sierpnia, 2020 - 7:51 am

    W takim razie 484 powinno zmienić numer bo teraz z 184 nie ma nic wspólnego. Np 104 albo 108.

  6. #9 by kaszmir on 28 sierpnia, 2020 - 3:44 pm

    Jest uaktualnienie – niestety zmiany na minus.

    „155” pojedzie tylko do Zajezdni Wola Duchacka. Nie połączy więc Malborskiej czy Swoszowic z tramwajami na Wielickiej.

    „484” zmienia numer na „165”. Niestety, wieczorami i w weekendy nie dojedzie do Borku Fałęckiego – jedynie do Swoszowic. Do tego, pojedzie naokoło przez Malborską.

    • #10 by pętla on 28 sierpnia, 2020 - 4:23 pm

      Dostęp do Wielickiej: 155/107+143?
      484 przez Klonowica Sławka
      169 do Piasków N.?

    • #11 by Piotr on 28 sierpnia, 2020 - 8:33 pm

      Kończenie 155 na Zajezdni w kwestii dodatkowych przesiadek nie ma sensu i może warto w końcu skierować autobus w bliskie okolice coraz bardziej rozrastającego się osiedla przy Bochenka.

  7. #12 by Adrian on 28 sierpnia, 2020 - 10:03 pm

    To teraz trzeba połączyć 469 ze 155 🤣🤣🤣🤣

  8. #13 by Observer on 29 sierpnia, 2020 - 8:22 am

    Przydałoby się skierować w końcu 164 od pętli przy Nowosądeckiej przez ul. Podedworze do Bochenka. Przystanek końcowy/początkowy mógłby być zlokalizowany na wysokości Spółdzielni Mieszkaniowej przy Podedworze. Powrót przez Bochenka (tam też na wysokości szpitala zrobić przystanek) i dalej w Łużycką, Trybuny Ludów itd. Ilość wieżowców zbudowanych przy Bochenka za moment będzie większa niż bloków na starym os. Piaski Nowe. Od Nowosądeckiej idą prawdziwe pielgrzymki ludzi, którzy mieszkają przy Bochenka czy też na końcu tego odcinka Podedworze. Wkrótce skończą budowę kolejnych dwóch bloków. Niebawem ruszą kolejne budowy, następnych wieżowców. Bardzo dużo mieszkańców i ich gości korzystających z komunikacji miejskiej ma bardzo daleko z/do przystanków zarówno „Piaski Nowe”, czy „Bochenka” zlokalizowanego na Łużyckiej.

    • #14 by pętla on 30 sierpnia, 2020 - 7:08 pm

      Przegub przejedzie tymi ulicami? Jeśli nie to tylko przymuszenie deweloperki (klienci? UMK?) do dostosowania do KMK pozwoli wytrącić ten argument mgr Frankowi. O ile nie jest za późno (WuZetki itd)

      • #15 by Observer on 31 sierpnia, 2020 - 3:52 pm

        Przegub przejedzie. Wystarczy wymienić progi zwalniające na wyspowe, ograniczyć możliwość parkowania samochodów na końcowym odcinku Podedworze i w tym miejscu zrobić przystanki końcowy i kilkanaście metrów dalej początkowy.

  9. #16 by pętla on 4 września, 2020 - 12:41 pm

    Torowisko łuki Filharmonia: było naprawiane 1m temu, teraz poprawia wykonanie ZDMK. I dlatego brakuje pieniędzy na 184.

    • #17 by Ruppert on 7 września, 2020 - 4:29 pm

      Nie brakuje pieniędzy na 184, bo brakuje tylko łącznika przez Dietla, to tylko 3 przystanki i wielki problem! Dalej jeździ przecież 184 od os. podwawelskiego, ale pod numerem 165.

      • #18 by kaszmir on 9 września, 2020 - 3:35 pm

        Z drugiej strony, 165 jest mocno pocięte względem 184 – to pierwsze kursuje co 36 minut, podczas gdy dawniej linia była na tym odcinku co 12.

  10. #19 by pętla on 5 września, 2020 - 2:03 pm

    MKM z Niepołomic się postarał: będzie PKP SKA Niepołomice:) Gorzej z planowanym przebiegiem:D

  11. #20 by Ruppert on 30 września, 2020 - 8:08 am

    Michał Starobrat wywalczył dla Swoszowic, ale niestety namieszał w pozostałych dzielnicach gdzie kursowało 184.

  1. Zmiany stałych tras na Kurdwanowie i w Swoszowicach | krabok
  2. Czemu rozcinanie linii budzi kontrowersje – cz. 1. Linie „184” i „139” | krabok
  3. Czemu rozcinanie linii jest kontrowersyjne – cz. 1. Linie „184” i „139” | krabok

Dodaj komentarz