„214” do Podstolic – aktualizacja

Ponad rok temu pisałem o rozważanym wydłużeniu „214” do Podstolic (gmina Wieliczka). I choć pandemia trochę opóźniła plany, to temat nie umarł – wręcz przeciwnie, sprawy idą naprzód. Dziś, 23 lutego 2021, odbył się przejazd próbny autobusu MPK do wspomnianej wsi.

Przejazd wykonał Mercedes o numerze taborowym #DO200. Jak możemy przeczytać na profilu Porozumienie Samorządowe Wieliczka:

W imieniu mieszkańców starania w kierunku przedłużenia tej trasy czynił Radny Rady Miejskiej w Wieliczce – Ludwik Gawor, który wraz z przedstawicielami ZIKIT w Krakowie, Gminy Wieliczka – Krzysztofem Kałużą oraz sołtysem wsi Pawłem Miśkiewiczem brał udział w pierwszym przejeździe technicznym autobusu.

Podczas przejazdu zidentyfikowano kilka techniczno – organizacyjnych uwag, które po wprowadzeniu pozwolą na uruchomienie skorygowanej trasy.

Sprawa jest zatem obiecująca. Przypomnijmy, że Podstolice, mimo położenia blisko Krakowa, są pozbawione dostępu do krakowskiej komunikacji miejskiej – do najbliższych przystanków linii aglomeracyjnych są około dwa kilometry, czy to w kierunku Grabówek („214”), czy Ochojna („225”, „285”, „915”). Teraz jest szansa, że dzięki wydłużeniu „214” mieszkańcy zyskają wygodne połączenie.

Zdjęcia z dzisiejszego przejazdu – dzięki uprzejmości profilu Porozumienie Samorządowe Wieliczka. Po więcej fotografii, odsyłam na wspomnianą stronę.

Jacek Mosakowski

, , , , , ,

  1. #1 by pętla on 23 lutego, 2021 - 4:56 pm

    214 to byłby wjazd kieszeniowy
    Lepsza 107 do Podstolic;)

    • #2 by Poirot on 23 lutego, 2021 - 6:14 pm

      Jaki wjazd kieszeniowy? Przecież droga do Podstolic zaczyna się zaraz za pętlą 214 😉

      • #3 by pętla on 24 lutego, 2021 - 2:22 pm

        Fakt, do Grabówek nawet nie wjeżdza;)

  2. #4 by Piotr on 23 lutego, 2021 - 8:21 pm

    Linia 214 z Soboniowic do Borku jedzie 17 minut, a linia 107 do Nowosądeckiej 14 minut, więc zysk nie byłby za duży, z tym, że w Borku są tylko 8,19 i 22, a na Woli Duchackiej poza tramwajami 164, 169,174 i 179.

    Teoretycznie najbliżej jest do tramwaju na Prokocim Szpital przez Wieliczkę, ale koszt nowej linii jest za wysoki. Choć pewnie czas przejazdu wyniosłby okolo 15 minut, ale potoki pewnie na taką linię bylyby za małe.

    Więc pozostaje wydłużenie 214 jako najtańsze, z czasem przejazdu do Borku prawie 25 minut, więc znośnie.

    • #5 by kaszmir on 23 lutego, 2021 - 10:09 pm

      Wydłużenie „214” tańsze bo mniejsza trasa do dołożenia, a i ma mniej kursów niż „107” (chyba, że byłyby warianty). Ogólnie też natomiast uważam, że „107” jedzie lepiej do miasta, acz czasem dochodzą czynniki lokalne, typu że mieszkańcy chcą np. dojazdu do jakiegoś konkretnego punktu w okolicy, np. w Swoszowicach. Tu pewnie tak nie jest, acz pewności nie mam.

      • #6 by Piotr on 24 lutego, 2021 - 2:40 pm

        A co do linii przez Wieliczkę to jest linia S1 z Podstolic do Wieliczki.

        Bilet jednorazowy kosztuje 3 zł, a 15 minutowy 2,20 zł, więc lepsze to niż komunikacja ZTP.
        Jedyne co mogłoby pomóc to honorowanie sieciówki ZTP w liniach uruchamianych przez Wieliczkę.

        Wtedy możliwe by było łączenie S1 + 304. O wspólnym bilecie również na pociąg nawet nie wspominam.

      • #7 by pętla on 24 lutego, 2021 - 8:37 pm

        Zawsze można wydłużyć do Podstolic 107 kosztem skrócenia 214. Ew. podzielić kursy na 107 i 254.

  1. Nowa linia „284” z Wieliczki do Płaszowa | krabok
  2. Zmiany stałych tras na Kurdwanowie i w Swoszowicach | krabok

Dodaj komentarz