Wydłużenie linii „139” i „601”

Po miesiącach oczekiwania, nowa pętla autobusowa przy przystanku kolejowym „Kraków Mydlniki Wapiennik” zacznie wreszcie funkcjonować – wydłużone do niej zostaną wszystkie kursy linii „139” i „601”.

Nowe trasy tych autobusów będą następujące:

  • „139”: Kombinat – … – Bronowice Małe – Balicka – Brzezińskiego – Mydlniki Wapiennik P+R
  • „601”: Aleja Przyjaźni – … – Bronowice Małe – Balicka – Brzezińskiego – Mydlniki Wapiennik P+R

Dzięki zmianie, linie zapewnią przesiadkę z i do pociągów, a także lepszą obsługę samego rejonu Mydlnik i Rząski. Na nowym odcinku, „139” i „601” dodatkowo zatrzymają się na przystanku „Cmentarz Mydlniki n/ż” (dotychczas: „Mydlniki Stawy”).

Jednocześnie oznacza to, że dotychczasowa pętla „Mydlniki” przestanie funkcjonować jako końcówka autobusowa – zostanie jedynie jako przystanek przelotowy, pod nową nazwą „Wierzyńskiego”.

Zmiany wejdą w życie wraz z wejściem rozkładów wakacyjnych, czyli od soboty 17 lipca 2021.

Jacek Mosakowski

, , , , ,

  1. #1 by pętla on 13 lipca, 2021 - 12:48 pm

    To może 572 wydłużyć do starej pętli Mydlniki żeby ZTP całkiem jej nie zlikwidował;)

    • #2 by Jacek M. on 13 lipca, 2021 - 2:15 pm

      Ale właśnie o to chodzi, że ona tak średnio nadaje się na pętlę. Nie ma sensu jej utrzymywać, skoro dwa przystanki dalej jest pętla z prawdziwego zdarzenia.

      • #3 by lolek-12 on 13 lipca, 2021 - 3:59 pm

        Otóż to. Mieszkańcy ulic dochodzących do pętli narzekali od lat, że autobusy utrudniają wyjazd na ul. Balicką. Gdy 139 kursuje co 7,5min zdarzało się nawet, że autobusy oczekiwały na ul. Balickiej, bo pętla była pełna lub jechały nawracać na dawną pętlę Podkamycze. PS. Zamiast nazwy „Wierzyńskiego” pasowałaby nazwa „Hemara”, bo jest to ulica bezpośrednio przy obecnej pętli/wiacie przystankowej w stronę Krakowa.

      • #4 by krakus22 on 14 lipca, 2021 - 11:47 pm

        Do lolek-12
        O nazwę przystanku można się spierać analogicznie jak o Friedlaina, który mógł się nazywać Śląska. Przyjęli Wierzyńskiego, co jak mniemam jest związane z dużym osiedlem przy tej ulicy co jest bardziej rozpoznawalne, podczas gdy przy Hemara nie ma nic. Możemy się spierać, ale czy to będzie miało znaczenie na dłuższą metę? Ludzie i tak albo przywykną do nowej nazwy, albo będą używać starej, jak to w wielu sytuacjach funkcjonuje.

        Co do starej pętli to problemem było pojawianie się dwóch autobusów 139 z racji na f=7.5, gdyby wydłużyć do starej pętli np. 172 to zapewniłoby ono mieszkańcom nowe relacje, a nie byłoby blokowania bo jeździ co 15 min. I nie zdziwię się jeśli prędzej czy później tu trafi.

    • #5 by pętla on 14 lipca, 2021 - 10:42 am

      To ile linii może pomieścić nowa pętla?

    • #6 by cxgbczx on 14 lipca, 2021 - 2:13 pm

      139 co 7,5 min dla Mydlnik jest wystarczające, a dla nowej pętli to wydaje się aż nadto, bo w sumie to już fundowanie czesto kursujacego autobusu dla mieszkancow Rzaski. Ta ulica to juz granica gmin.

      • #7 by pętla on 15 lipca, 2021 - 2:52 pm

        Czyli 139 nie ma opóźnień:D

  2. #8 by Wojciech on 13 lipca, 2021 - 6:11 pm

    Mam mieszane odczucia co do tej decyzji. Z jednej strony – bardzo dobrze, że kolejny rejon zostanie obsłużony przez KM. Z drugiej – dlaczego akurat „139”? Na pierwszy rzut oka, wydaje się to oczywistą decyzją, skoro jedyna miejska kończy dwa przystanki dalej. Jednakże, organizator transportu wysyła sprzeczne sygnały – z jednej strony, likwiduje się dawne „184”, bo długie, niepunktualne itd. Z drugiej – linię jeszcze dłuższą i jeszcze bardziej niepunktualną, wydłuża się jeszcze bardziej. Czy taka linia zachęci do skorzystania z parkingu P+R? Co prawda zapewnia bezpośrednią połączenie z wieloma miejscami, dowozi również do tramwaju w Bronowicach, jednakże gigantyczne korki na wielokilometrowej trasie skutecznie dezorganizują jej rozkład. A alternatywy dla tej linii z przystanku Mydlniki Wapiennik P+R nie będzie.

    • #9 by ghh on 13 lipca, 2021 - 7:33 pm

      W tym miejscu najwazniejszym srodkiem dojazdu do centrum miasta ma być pociąg. A 139 moze byc atrakcyjne pod tym względem, ze bedzie kursowac co 7,5 min.

      • #10 by pętla on 14 lipca, 2021 - 11:00 am

        co za bogata konkurencyjna (w zawodności) oferta…

    • #11 by Michal on 14 lipca, 2021 - 4:06 am

      Akurat już w tamtym rejonie opóźnienia większego nie złapie…. Porównanie wydłużenia czy przywrócenia 184 do stanu pierwotnego do teraźniejszego 139 pasuje jak pięść do oka….

    • #12 by Jacek M. on 14 lipca, 2021 - 6:55 am

      Zmiana trasy „139” to tak naprawdę przeniesienie pętli obok, dwa przystanki w tą czy tamtą nie robią wg mnie dużej różnicy przy takiej trasie.

      A akurat zmiana może, paradoksalnie, poprawić odrobinę punktualność „139” bo dotychczasowa końcówka w Mydlnikach sprawiała problemy, zwłaszcza przy wysokiej częstotliwości linii, bo pętla jest ciasna. Dochodziło nawet do takich sytuacji, że autobusy jechały na pusto poza Kraków by zawrócić, bo na Mydlnikach się nie mieściły.

      „184” to trochę inna sytuacja bo tam wyszło, że potok między jednym a drugim końcem trasy był niewielki – większość pasażerów jeździła z Prądnika Czerwonego do centrum, albo z Kurdwanowa do centrum. Natomiast na „139” jest duży potok na całej trasie i chyba ciężko go rozciąć.

      • #13 by Mich on 14 lipca, 2021 - 8:40 am

        Przecież od Bronowic do mydlnik żadnego potoku nie ma,chyba że studenci do ur i tyle a dalej pojedyncze osoby,właśnie teraz przy wydłużeniu trasy powinna zostać rozdzielona na pół,kto to wymyślił żeby jechać w jedną stronę ponad godzinę a przy korkach drugie tyle

      • #14 by fghdf on 14 lipca, 2021 - 10:08 am

        W przypadku 192 pokuszono się o rozdzielenie jej na dwie, może i 139 można rozdzielić na linie typu: Mydlniki Wapiennik – Prądnik Czerwony, Centrum – Huta.

      • #15 by pętla on 14 lipca, 2021 - 10:54 am

        „184” to trochę inna sytuacja bo tam wyszło, że potok między jednym a drugim końcem trasy był niewielki

        hihi to dotyczy 80% linii w Krakowie;)
        139 musi mieć częstotliwość=3-5min
        I tak część kursów 139 jest niezrealizowana=ciche cięcia

      • #16 by Jacek M. on 15 lipca, 2021 - 6:01 pm

        Na „139” jest inaczej. Tam jest duży potok z Balickiej choćby do al. 29 Listopada z racji łączenia budynków UR. Plus dużo osób jedzie do centrum.

        Z kolei od Huty jest bardzo duży potok aż do Miasteczka Studenckiego i biurowców na Armii Krajowej.

        Można by rozdzielić „139” np. na coś w stylu Mydlniki – Prądnik Czerwony (albo Górka Narodowa Wschód) i Kombinat – Bronowice Małe (albo Chełmońskiego), jednak wymagałoby to dołożenia olbrzymich środków, za które można uruchomić jedną albo dwie nowe linie w innych obszarach.

      • #17 by pętla on 15 lipca, 2021 - 6:50 pm

        Można „tymczasowo” spróbować skierować do Mydlnik 124/138/159/189/511 za (połowę kursów?) 139.

  3. #18 by Mich on 14 lipca, 2021 - 8:48 am

    Samo ztp w pismach odpowiada że polityke transportowa mają taką ze rozdzielają linie które są bardzo długie i narażone na utrudnienia więc nie rozumiem na jakiej podstawie jeszcze się wydłuża 139 zamiast ja już podzielić na pol

    • #19 by pk on 14 lipca, 2021 - 10:06 am

      To wydłużenie nie wpłynie negatywnie, nie jest to korkogenny teren.

      • #20 by Mich on 14 lipca, 2021 - 10:08 am

        Chodzi o całą trasę a nie ten odcinek wydluzony

      • #21 by Piotr on 14 lipca, 2021 - 3:20 pm

        Na nowej pętli jest więcej miejsca i można wydlużyć czas buforowy na pętli.

        Na Kombinacie jest ponad pół godziny postoju, a obecnie w Mydlnikach zwykle 8 minut. Gdy się doda dwie brygady i zrobi 22-23 minuty postoju, opóźnienia powinny się niwelować.

        Chyba, że czas przejazdu w obie strony będzie ponad 53 minuty dłuższy niż w rozkładzie.

        W kierunku Mydlnik czas przejazdu w szczycie jest o 15 minut wydłużony względem 5 rano lub 22-giej.

      • #22 by pętla on 16 lipca, 2021 - 1:45 pm

        Czyli dyr MPK Krk dr Rafał Świerczyński i dyr ZTP Krk Łukasz Franek pozbawiają kierowców KMK przerw na odpoczynek na pętlach, żeby zaoszczędzić na dodatkowych autobusach i kierowcach?

        Później jest tylu nowych chętnych na kierowców MPK że dyr. MPK ściąga kierowców emerytów do pracy.
        MPK Kraków firma Fair Play

      • #23 by Jacek M. on 17 lipca, 2021 - 12:40 pm

        Nie. Po prostu pętla „Mydlniki” istniała od lat, jednak dawniej nie było tam aż tyle kursów/h i przerwy mogły być dłuższe. Wzmocniono ofertę, to chyba dobrze? A że nie było innej pętli w okolicy, to trzeba było zostać przy Mydlnikach które nie mieściły więcej niż jednego-dwóch autobusów.

        Teraz wreszcie powstała pętla z prawdziwego zdarzenia.

      • #24 by pętla on 18 lipca, 2021 - 7:35 pm

        Mnie o co innego. Odpoczynek dla kierowców na pętlach przeznaczać na nadrobienie opóźnień wynikających z nieprawdziwych czasów przejazdu w rozkładach. Oczywiście kierowcy dobrowolnie się zrzekają przerw:D

      • #25 by Jacek M. on 19 lipca, 2021 - 7:15 am

        Nie działa to inaczej niż w każdym innym mieście Polski, Europy i świata. Nie jest to dobre, lecz tak po prostu jest.

      • #26 by pętla on 20 lipca, 2021 - 11:49 am

        w każdym innym mieście Polski
        wiemy jak się to skończyło w Warszawie.

        Europy i świata.
        tu bym nie przesadzał.

        Jeszcze do niedawna motorniczowie MPK Kraków nie mieli płacone za wieloletnie zjazdy do zajezdni (a raczej czekanie w kolejkach tram na wjazd przed zajezdnia)?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: