Dwa razy „nie” dla Trasy Wolbromskiej

Przedstawiciele Inicjatywy Górka Narodowa (IGN) wystosowali w tym tygodniu Pismo do RDIV w którym przedstawiają postulaty odnośnie planowanej trasy tramwajowej do Górki Narodowej. Najważniejsze z nich to:

  • rezygnacja z obecnej koncepcji Trasy Wolbromskiej – ograniczenie ulicy do jednego pasu w każdym kierunku (zamiast planowanych dwóch) i zmiana charakteru drogi z głównej przyspieszonej na lokalną,
  • przeznaczenie zaoszczędzonych środków (z Trasy Wolbromskiej) na budowę całej linii tramwajowej za jednym zamachem, zamiast rozdzielania jej na dwa etapy,
  • zintegrowanie przystanków tramwajowych na pętli „Krowodrza Górka” tak, aby pasażerowie mieli do dyspozycji wszystkie linie w jednym miejscu (w planach przystanki od strony Górki Narodowej mają być oddzielone od pozostałych Trasą Wolbromską),
  • uwzględnienie na pętli tramwajowej „Górka Narodowa Zachód” możliwego przedłużenia linii wzdłuż projektowanej ul. Iwaszki do Ronda Barei, zgodnie z postulatem Radnego Dominika Jaśkowca,
  • połączenie przystanków tramwajowych „Górnickiego” oraz „Białoprądnicka” (odległych od siebie wg planów o 300 m),
  • rezygnacja z budowy parkingu P&R przy pętli „Krowodrza Górka” (P&R ma i tak powstać przy skrzyżowaniu ul. Pachońskiego oraz Trasy Wolbromskiej).

Również stowarzyszenie Kraków Miastem Rowerów (KMR) wysłało swoje uwagi, które pokrywają się z głównymi postulatami IGN. Sugerują m.in. scalenie węzła przesiadkowego na Krowodrzy Górce czy rezygnację na chwilę obecną z Trasy Wolbromskiej. Zwracają również uwagę na realne koszty inwestycji, które – jeśliby zrezygnować z budowy szerokiej ulicy – mogą zmniejszyć się dzięki dofinansowaniu z UE nawet kilkunastokrotnie (!).

Cieszy, że mieszkańcy biorą sprawy w swoje ręce, a przede wszystkim, że oczekują od Miasta, aby stawiało na transport zbiorowy. Pozostaje mieć nadzieję, że urzędnicy wysłuchają głosu ludu.

Pismo przygotowano przez KMR można pobrać stąd.

lkaszmirski

Reklama

, , , , , ,

  1. #1 by planista on 7 września, 2013 - 10:05 pm

    Przez trasę na Azory będzie nowe torowisko znów rozgrzebywane? Kolejne marnotrawstwo.
    Nowe torowisko na Kapelance i na Płaszów nie mogły mieć rozjazdów na Ruczaj i Wielicką?!
    Jak autobus Ci nie przyjezdza pamiętaj o zmarnowanych pieniądzach wydanych na remont nowego torowiska.

    Jeśli torowisko na GN będzie faktycznie na Prądnik Czerwony i Mistrzejowice
    a tory na Azory powinny być do Ronda Ofiar Katynia i dalej do Bronowickiego Wiaduktu
    to
    warto by rozjazdy były we wszystkich kierunkach i pętla była dostępna dla wszystkich kierunków.
    I Powstanie obwodnica tramwajowa północna:-)

    I nie zgodze się że pieniądze z polskich podatków na rzecz UE zmiejszą x razy koszt budowy bez autostrady.
    Na autostrade nie ma odzyskania pieniędzy z polskich podatków na ue. Więc usunięcie balastu autostrady to tylko statystyka korzystna PRopagandowo;)

    Jeśli koszt torowiska do GN to 50-85 mln zł a rezygnacja z trasy wolbromskiej to 120-140mln zł
    to i trasa na Azory i dalej może zostac zrealizowana
    oraz…13 innych tras tramwajowych ( 10 mln zł z kasy miasta + 50-70 z polskich podatków z UE) 🙂

  2. #2 by Jakub Stępak on 8 września, 2013 - 1:52 pm

    Podmień proszę plik na ten: https://www.dropbox.com/s/dd0qtfp2k9lkdd3/45-2013_Trasa-Wolbromska.pdf?m
    to jest wersja ostateczna – treść się nie różni, ale wygląda lepiej 😛

  3. #4 by Chlorofil on 8 września, 2013 - 6:30 pm

    Większość tych uwag o organizacji ruchu jest słuszna. Warto uniknąć nieefektywnych dla pasażerów rozwiązań. Tak naprawdę jednak można to jeszcze raz zaprojektować wspólnie z nowa ulicą, tak by było dobrze. Nowe ulice też powinny powstawać (byle bez ekranów), aby rozwijać nowe przestrzenie miejskie. Według mnie wspólnie z torami powinien tez powstać jeden ciąg tramwajowo-autobusowy.

  4. #5 by król julian on 8 września, 2013 - 7:17 pm

    Torowisko obowiązkowo dostępne dla autobusów i dostosowane na tramwaje szerokie na 2,65 metra
    przystanki 80 -100 metrowe gotowe na 2 x NGT12
    albo na jeden 8 modułowy siemens avenio 72 metrowy 🙂

    duże wiaty z miejscami siedzącymi na 20 osób
    awaryjne rozjazdy pomiędzy torami
    krzyżaki kolejowe etc. zastosować by prędkość 50km/h zakosztować na skrzyżowaniach ( niemcy to umieją wykonać)
    poziom powierzchni przystanków na wysokości podłogi tramwajów niskopodłogowych

  5. #6 by Aśka on 25 października, 2013 - 5:06 pm

    Zdecydowanie uważam że powinna być budowana trasa Wolbromska dwupasmowa. Linia tramwajowa – tak – ale przy dwupasmowej trasie Wolbromskiej. Czy ktoś to pismo konsultował z mieszkańcami Krowodrzy?

  6. #7 by Ręce opadają on 25 czerwca, 2014 - 10:32 am

    To tramwaj czy droga. Jeśli ma ktoś głowę zamiast ….. to nie robi takich cudów !! Albo stawiamy na tramwaj i wypychamy auta z miasta albo budujemy drogę i wpuszczamy auta do miasta a potem lamentujemy o smogu i innych ściemach ekologicznych. To może jeszcze inaczej tak z duchem czasu !!!! Zbudujmy metro na nim tramwaj z torowiskiem dla autobusów i drogę obok !! Cudowne chyba zostanę radnym ! Zastanawiacie się gdzie będą parkować auta. Na chodnikach, trawnikach wszędzie gdzie nie ma zakazu. BO. Mieszkańcy mają błagać o strefę i dobrowolnie płacić za parkowanie swojego auta pod domem! Jeżeli nie pozwolimy przyjezdnym zniszczyć ich osiedla aż się poddadzą. Nas nie interesują parkingi i możliwości zarobku na nich miasto ma dużo kasy. Patrz Korowoderskich Zuchów – pod blokiem 23 dziura nie łatana od 15 !! lat, Złe oznakowanie pod blokiem wykluczające się ( kupa kasy wydanej bez sensu), Miejsca obok pętli na szybkie wysiadanie z auta ( samochody parkują na chodniku i wjeździe do zatoczki BO MOGĄ a za naprawę chodnika zapłacimy MY z podatków), Pod sklepem i pizzą Parkowanie nie w zatoce tylko na chodniku bez zostawiania 1,5 metra dla ludzi itp…

    • #8 by be on 30 czerwca, 2014 - 2:25 pm

      No i wlasnie dlatego Trasa Wolbromska musi byc dwupasmowa przy KG! Dla mieszkanców! „Przyjezdnym” nie bedzie sie oplacalo zatrzymywac w srodku dwupasmowki: albo przesiasc sie na tramwaj wczesniej (zostawic wczesniej auto) albo jechac autem dalej. Trasa Wolbromska dwupasmowa i wpadajaca dalej w Wita Stwosza, Mogilskie i na poludnie ODCIAZY KG(!). Mieszkancy powinni to wreszcie zrozumiec…

  1. Spotkanie w sprawie tramwaju na Górkę Narodową | krabok
  2. Tramwaj do Górki Narodowej – w jednym etapie | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: