Studium Rozwoju Systemu Transportu – warianty z szybkim tramwajem

Poprzednio: Studium Rozwoju Systemu Transportu, w tym opis wariantów z metremmetrem autorskim oraz premetrem.

Dziś prezentujemy trzy ostatnie warianty Studium, które to nie zawierają ani metra, ani premetra, lecz w zamian skupiają się „tylko” na rozwoju szybkiego tramwaju. Są to warianty: III.1 (Szybki tramwaj bez tunelu), III.2 (Szybki Tramwaj z tunelem) oraz IV.1 (Szybki Tramwaj autorski).

Zaznaczę znów, że Studium jest miejscami lekko nieprecyzyjne i przy opisie zmian tras wydaje się podawać tylko przykłady. Np. warianty uwzględniają wydłużenie tramwajów z Salwatora do nowego węzła przesiadkowego i w zamian skrócenie tamże autobusów, lecz z tych ostatnich wymieniają tylko dwa: „109” i „259”, mimo że jest ich tam znacznie więcej. Nie sądzę, by planowano skrócić jedynie dwie linie, raczej użyto skrótu myślowego i symbolizują one całą grupę. Same listy tras zawierają też błędy – np. twierdzą, że „14” kursuje co 10 minut (chcielibyśmy, chcieli!). Oba problemy można by pewnie samemu poprawić, lecz nie chcę zgadywać i ryzykować wprowadzenia Czytelników w błąd. Dlatego zostawiam je w oryginalnej formie – bez mojej ingerencji, zachowując wspomniane nieścisłości. Miejcie proszę na uwadze, że nie są one jednak wynikiem mojej pomyłki, a po prostu tak były zapisane w opracowaniu. Pamiętajmy też, że każdemu zdarza się popełnić błąd, a przygotowując kilkusetstronicowe (!) opracowanie Studium na pewno parę się mogło zdarzyć.

Wariant III.1 (Szybki Tramwaj bez tunelu)

Wariant III.1. Źródło: Studium Rozwoju Systemu Transportu Miasta Krakowa (klik powiększa).

Wariant zakłada rozwój systemu tramwaju szybkiego bez budowy nowego tunelu tramwajowego, czyli bez przyspieszenia tramwajów na obszarze wewnątrz drugiej obwodnicy. Ponadto zapewniony zostanie priorytet dla tramwajów.

Uwzględniono również budowę następujących nowych odcinków tramwajowych (w standardzie szybkiego tramwaju):

  1. al. Pokoju – Stella-Sawickiego,
  2. Stella-Sawickiego – Mistrzejowice,
  3. Meissnera – Młyńska – Lublańska – rondo Barei,
  4. rondo Barei – Dobrego Pasterza – Krzesławicka – Bohomolca – Jancarza – Mistrzejowice,
  5. rondo Barei – Strzelców – Reduta – Węgrzecka – Górka Narodowa,
  6. Krowodrza Górka – Opolska – Sosnowiecka – Jasnogórska,
  7. Salwator – węzeł Przegorzały,
  8. Na Zjeździe – Zabłocie,
  9. Kurdwanów – Witosa – Solvay (część odcinka prowadzona podziemnie),
  10. Mały Płaszów – Lipska – Surzyckiego – Rybitwy – Christo Botewa – Śliwiaka – węzeł Rybitwy,
  11. Pleszów – Igołomska – Branice,
  12. Nowy Bieżanów – Bieżanów PKP,
  13. Piastów – Piasta Kołodzieja – Batowice PKP.

Zmiany w trasach:

  • „1” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Salwator do węzła Przegorzały
  • „3” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Krowodrza Górka do osiedla Azory
  • „5” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Krowodrza Górka do osiedla Azory
  • „6” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Kurdwanów w sąsiedztwie Centrum Jana Pawła II do pętli Borek Fałęcki
  • „9” – przebieg linii: pętla Mistrzejowice, Ks. Jancarza; nowymi odcinkami: Wiślicka, Stella-Sawickiego, Nowohucka; dalej al. Pokoju, Most Kotlarski; nowym odcinkiem wzdłuż ulicy Zabłocie do ulicy Na Zjeździe, dalej Limanowskiego, Wielicką dotychczasowym przebiegiem przez Nowy Bieżanów z przedłużeniem nowym odcinkiem do stacji kolejowej Kraków Bieżanów
  • „10” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Pleszów do Nowej Huty
  • „14” – zmiana przebiegu: z pętli Bronowice przebieg dotychczasową trasą do skrzyżowania ulic: Mogilska-Meissnera, nowym odcinkiem w ciągu ulic: Meissnera, Młyńska, Lublańska, Dobrego Pasterza, Bohomolca do pętli Mistrzejowice
  • „16” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Mistrzejowice przez Prądnik Czerwony do Górki Narodowej
  • „20” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Mały Płaszów w ciągu ulicy Surzyckiego, Rybitwy do ulicy Śliwiaka
  • „21” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Pleszów do Nowej Huty oraz przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli os. Piastów do stacji kolejowej Kraków Piastów
  • „23” – zmiana przebiegu: z pętli Czerwone Maki przebieg dotychczasową trasą do ulicy Zakopiańskiej, nowym odcinkiem w sąsiedztwie Centrum Jana Pawła II do ulicy Witosa, Nowosądecką, dotychczasowym przebiegiem przez Nowy Bieżanów z przedłużeniem nowym odcinkiem do stacji kolejowej Kraków Bieżanów
  • „52” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli os. Piastów do stacji kolejowej Kraków Piastów
  • „109” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Bielany do dworca autobusowego: węzeł Przegorzały (nowa pętla tramwajowa)
  • „111” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „124” – linia usunięta
  • „128” – linia usunięta
  • „129” – linia usunięta
  • „131” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „154” – linia usunięta
  • „161” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „259” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Czernichów do dworca autobusowego: węzeł Przegorzały (nowa pętla tramwajowa)
  • „501” – linia usunięta
  • „502” – linia usunięta

Wariant III.2 (Szybki Tramwaj z tunelem)

Wariant III.2. Źródło: Studium Rozwoju Systemu Transportu Miasta Krakowa (klik powiększa).

Wariant zakłada rozwój systemu tramwaju szybkiego z budową nowego tunelu tramwajowego od ronda Mogilskiego do skrzyżowania Karmelickiej / al. Mickiewicza, czyli z częściowym przyspieszeniem tramwajów na obszarze wewnątrz drugiej obwodnicy. Ponadto zapewniony zostanie priorytet dla tramwajów.

Uwzględniono również budowę następujących nowych odcinków tramwajowych (w standardzie szybkiego tramwaju):

  1. al. Pokoju – Stella-Sawickiego,
  2. Stella-Sawickiego – Mistrzejowice,
  3. Meissnera – Młyńska – Lublańska – rondo Barei,
  4. rondo Barei – Dobrego Pasterza – Krzesławicka – Bohomolca – Jancarza – Mistrzejowice,
  5. rondo Barei – Strzelców – Reduta – Węgrzecka – Górka Narodowa,
  6. Krowodrza Górka – Opolska – Sosnowiecka – Jasnogórska,
  7. Salwator – węzeł Przegorzały,
  8. Na Zjeździe – Zabłocie,
  9. Kurdwanów – Witosa – Solvay (część odcinka prowadzona podziemnie),
  10. Mały Płaszów – Lipska – Surzyckiego – Rybitwy – Christo Botewa – Śliwiaka – węzeł Rybitwy,
  11. Pleszów – Igołomska – Branice,
  12. Nowy Bieżanów – Bieżanów PKP,
  13. Piastów – Piasta Kołodzieja – Batowice PKP.

Zmiany w trasach:

  • „1” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Salwator do węzła Przegorzały
  • „2” – zmiana przebiegu na odcinku od skrzyżowania ulic: Straszewskiego-Zwierzyniecka do skrzyżowania ulic: Lubicz-Pawia, przebieg ulicami: Franciszkańska, Dominikańska, Westerplatte
  • „3” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Krowodrza Górka do osiedla Azory
  • „4” – zmiana przebiegu: przejście tunelem pod Starym Miastem na odcinku od ulicy Karmelickiej do ulicy Lubicz oraz zmiana częstości kursowej z 10 minut na co 6 minut
  • „5” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Krowodrza Górka do osiedla Azory
  • „6” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Kurdwanów w sąsiedztwie Centrum Jana Pawła II do pętli Borek Fałęcki
  • „9” – przebieg linii: pętla Mistrzejowice, Ks. Jancarza; nowymi odcinkami: Wiślicka, Stella-Sawickiego, Nowohucka; dalej al. Pokoju, Most Kotlarski; nowym odcinkiem wzdłuż ulicy Zabłocie do ulicy Na Zjeździe, dalej Limanowskiego, Wielicką dotychczasowym przebiegiem przez Nowy Bieżanów z przedłużeniem nowym odcinkiem do stacji kolejowej Kraków Bieżanów
  • „10” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Pleszów do Nowej Huty
  • „14” – zmiana przebiegu: z pętli Bronowice przejście tunelem pod Starym Miastem na odcinku od ulicy Karmelickiej do ulicy Lubicz, dalej przebieg dotychczasową trasą do skrzyżowania ulic: Mogilska-Meissnera, nowym odcinkiem w ciągu ulic: Meissnera, Młyńska, Lublańska, Dobrego Pasterza, Bohomolca do pętli Mistrzejowice oraz zmiana częstości kursowej z 10 minut na co 6 minut
  • „16” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Mistrzejowice przez Prądnik Czerwony do Górki Narodowej
  • „20” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Mały Płaszów w ciągu ulicy Surzyckiego, Rybitwy do ulicy Śliwiaka
  • „21” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Pleszów do Nowej Huty oraz przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli os. Piastów do stacji kolejowej Kraków Piastów
  • „23” – zmiana przebiegu: z pętli Czerwone Maki przebieg dotychczasową trasą do ulicy Zakopiańskiej, nowym odcinkiem w sąsiedztwie Centrum Jana Pawła II do ulicy Witosa, Nowosądecką, dotychczasowym przebiegiem przez Nowy Bieżanów z przedłużeniem nowym odcinkiem do stacji kolejowej Kraków Bieżanów
  • „52” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli os. Piastów do stacji kolejowej Kraków Piastów
  • „109” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Bielany do dworca autobusowego: węzeł Przegorzały (nowa pętla tramwajowa)
  • „111” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „124” – linia usunięta
  • „131” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „154” – linia usunięta
  • „161” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „259” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Czernichów do dworca autobusowego: węzeł Przegorzały (nowa pętla tramwajowa)
  • „501” – linia usunięta
  • „502” – linia usunięta

Wariant IV.1 (Szybki Tramwaj autorski)

Wariant IV.1. Źródło: Studium Rozwoju Systemu Transportu Miasta Krakowa (klik powiększa).

Wariant dotyczy rozwoju systemu tramwaju w częściowo inny sposób niż w pozostałych wariantach. Założono połączenie tunelem tramwajowym ronda Grzegórzeckiego ze skrzyżowaniem al. Mickiewicza / Czarnowiejskiej. Ponadto zapewniony zostanie priorytet dla tramwajów.

Uwzględniono również budowę aż 31 następujących nowych odcinków tramwajowych (w standardzie szybkiego tramwaju, pozycje 14 – 31 są unikatowe dla tego wariantu):

  1. al. Pokoju – Stella-Sawickiego,
  2. Stella-Sawickiego – Mistrzejowice,
  3. Meissnera – Młyńska – Lublańska – rondo Barei,
  4. rondo Barei – Dobrego Pasterza – Krzesławicka – Bohomolca – Jancarza – Mistrzejowice,
  5. rondo Barei – Strzelców – Reduta – Węgrzecka – Górka Narodowa,
  6. Krowodrza Górka – Opolska – Sosnowiecka – Jasnogórska,
  7. Salwator – węzeł Przegorzały,
  8. Na Zjeździe – Zabłocie,
  9. Kurdwanów – Witosa – Solvay (część odcinka prowadzona podziemnie),
  10. Mały Płaszów – Lipska – Surzyckiego – Rybitwy – Christo Botewa – Śliwiaka – węzeł Rybitwy,
  11. Pleszów – Igołomska – Branice,
  12. Nowy Bieżanów – Bieżanów PKP,
  13. Piastów – Piasta Kołodzieja – Batowice PKP.
  14. skrzyżowanie al. Mickiewicza / Czarnowiejskiej – Czarnowiejska – Nawojki – skrzyżowanie Piastowskiej / Armii Krajowej,
  15. skrzyżowanie Piastowskiej / Armii Krajowej – Armii Krajowej – skrzyżowanie Armii Krajowej / Balickiej,
  16. skrzyżowanie Kapelanka / Monte Cassino – Nowaczyńskiego – przecięcie Wisły – skrzyżowanie Kościuszki / Senatorskiej,
  17. skrzyżowanie Kościuszki / Senatorskiej – Emaus – Piastowska – Cichy Kącik,
  18. Cichy Kącik – Piastowska – skrzyżowanie Piastowskiej / Armii Krajowej,
  19. skrzyżowanie Piastowskiej / Armii Krajowej – Piastowska – skrzyżowanie Piastowskiej / Bronowickiej,
  20. skrzyżowanie Piastowskiej / Bronowickiej – Głowackiego – Weissa – przecięcie linii kolejowych nr 100 i nr 133 – skrzyżowanie Opolskiej / Conrada,
  21. przystanek Lipska – Saska – Nowohucka – przecięcie Wisły – dwupoziomowe skrzyżowanie Niepołomskiej / Nowohuckiej,
  22. dwupoziomowe skrzyżowanie Niepołomskiej / Nowohuckiej – Niepołomska – Sierpowa – skrzyżowanie Lema / al. Pokoju,
  23. skrzyżowanie Lema / al. Pokoju – Lema – skrzyżowanie Meissnera / al. Jana Pawła II,
  24. dwupoziomowe skrzyżowanie Niepołomskiej / Nowohuckiej – Nowohucka – skrzyżowanie Nowohuckiej / al. Pokoju,
  25. Cmentarz Rakowicki – Rakowicka – skrzyżowanie Biskupa Prandoty / Rakowickiej,
  26. skrzyżowanie Biskupa Prandoty / Rakowickiej – Biskupa Prandoty – przecięcie linii kolejowej nr 8 – przystanek Prądnicka,
  27. skrzyżowanie Biskupa Prandoty / Rakowickiej – Rakowicka – przecięcie linii kolejowej nr 100 – Brogi – Miechowity – skrzyżowanie Miechowity / Młyńskiej,
  28. skrzyżowanie Karmelickiej / al. Mickiewicza – al. Słowackiego – skrzyżowanie Długiej / al. Słowackiego,
  29. skrzyżowanie Czarnowiejskiej / al. Mickiewicza – al. Mickiewicza – skrzyżowanie Karmelickiej / al. Mickiewicza,
  30. skrzyżowanie Piłsudskiego / al. Krasińskiego – al. Mickiewicza – skrzyżowanie Czarnowiejskiej / al. Mickiewicza,
  31. skrzyżowanie Zwierzynieckiej / Konopnickiej – al. Krasińskiego – skrzyżowanie Piłsudskiego / al. Krasińskiego.

Zmiany w trasach:

  • „1” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Salwator do węzła Przegorzały
  • „2” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Salwator do węzła Przegorzały oraz przedłużenie przebiegu z pętli Cmentarz Rakowicki do Górki Narodowej (przebieg w ciągu ulicy Rakowickiej, Lublańskiej, przez Prądnik Czerwony)
  • „3” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Krowodrza Górka do osiedla Azory
  • „5” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Krowodrza Górka do osiedla Azory
  • „6” – zmiana przebiegu: z pętli Borek Fałęcki nowym odcinkiem w sąsiedztwie Centrum Jana Pawła II do ulicy Witosa, dalej Nowosądecką, Wielicką, Estakadą, nowym odcinkiem w ciągu ulicy Saskiej i Nowohuckiej, dalej aleją Pokoju, Bieńczycką, Kocmyrzowską do pętli Wzgórza Krzesławickie
  • „8” – zmiana przebiegu: z pętli Borek Fałęcki przebieg dotychczasową trasą do skrzyżowania ulic: Zakopiańska-Brożka, dalej przebieg ulicą Brożka, Kapelanka, nowym odcinkiem do ulicy Piastowskiej i dalej na północ do osiedla Azory
  • „9” – przebieg linii: pętla Mistrzejowice, Ks. Jancarza; nowymi odcinkami: Wiślicka, Stella-Sawickiego, Nowohucka; dalej al. Pokoju, nowym odcinkiem między ulicami: aleją Pokoju i Nowohucką, w ciągu ulicy Saskiej do Estakady, dalej Wielicką dotychczasowym przebiegiem przez Nowy Bieżanów z przedłużeniem nowym odcinkiem do stacji kolejowej Kraków Bieżanów
  • „10” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Pleszów do Nowej Huty
  • „13” – zmiana przebiegu: z pętli Bronowice Małe przebieg dotychczasową trasą do skrzyżowania ulic: Bronowicka-Piastowska, nowym odcinkiem w ciągu ulicy Piastowskiej, aleją 3 Maja, Piłsudskiego, Straszewskiego, Franciszkańską, Starowiślaną, Dietla, Grzegórzecką, Most Kotlarski, nowym odcinkiem wzdłuż ulicy Zabłocie do ulicy Na Zjeździe, dalej Limanowskiego, Wielicką dotychczasowym przebiegiem do pętli Nowy Bieżanów
  • „14” – zmiana przebiegu: z pętli Bronowice Małe przebieg ulicą Balicką; nowym odcinkiem w ciągu ulicy Armii Krajowej, Nawojki, Czarnowiejską, tunelem pod Starym Miastem w kierunku Ronda Grzegórzeckiego, Aleją Pokoju; nowym odcinkiem w ciągu ulic: Lema, Meissnera, Młyńska, Lublańska, Dobrego Pasterza, Bohomolca do pętli Mistrzejowice oraz zmiana częstości kursowej z 10 minut na co 6 minut
  • „16” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Mistrzejowice przez Prądnik Czerwony do Górki Narodowej
  • „18” – zmiana przebiegu: z pętli Czerwone Maki przebieg dotychczasową trasą do skrzyżowania ulic: Kapelanka-Monte Cassino; nowym odcinkiem w ciągu ulicy Nowaczyńskiego do ulicy Kościuszki, ulicą Kościuszki; nowym odcinkiem w ciągu al. Mickiewicza, al. Słowackiego, na wysokości ulicy Długiej włączenie w trasę do Górki Narodowej
  • „19” – zmiana przebiegu: z pętli Łagiewniki dotychczasową trasą do skrzyżowania ulic: Pawia-Lubicz, dalej przebieg ulicą Lubicz, Rakowicką; nowym odcinkiem w ciągu ulicy Prandoty do ulicy Doktora Twardego i dalej do osiedla Azory
  • „20” – zmiana przebiegu: z osiedla Azory w okolicy węzła drogowego (droga krajowa nr 7 z ulicą Weissa) nowym odcinkiem na południe w ciągu ulic: Weissa, Głowackiego , Piastowskiej do ulicy Armii Krajowej, dalej przebieg ulicami Nawojki, Czarnowiejską, tunelem pod Starym Miastem w kierunku Ronda Grzegórzeckiego, dalej dotychczasową trasą do pętli Mały Płaszów i przedłużenie trasy w ciągu ulicy Surzyckiego, Rybitwy do ulicy Śliwiaka oraz zmiana częstości kursowej z 10 minut na co 6 minut
  • „21” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Pleszów do Nowej Huty oraz przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli os. Piastów do stacji kolejowej Kraków Piastów
  • „23” – zmiana przebiegu: z pętli Czerwone Maki przebieg dotychczasową trasą do ulicy Zakopiańskiej, nowym odcinkiem w sąsiedztwie Centrum Jana Pawła II do ulicy Witosa, Nowosądecką, dotychczasowym przebiegiem przez Nowy Bieżanów z przedłużeniem nowym odcinkiem do stacji kolejowej Kraków Bieżanów
  • „24” – zmiana przebiegu: z pętli Kurdwanów dotychczasowym przebiegiem do skrzyżowania ulic: Basztowa-Długa, ulicą Długą, nowym odcinkiem w ciągu al. Słowackiego do ulicy Królewskiej, dalej dotychczasową trasą do pętli Bronowice
  • „52” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli os. Piastów do stacji kolejowej Kraków Piastów
  • „109” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Bielany do dworca autobusowego: węzeł Przegorzały (nowa pętla tramwajowa)
  • „110” – zmiana przebiegu od ulicy Kocmyrzowskiej, ulicą Bieńczycką do dworca autobusowego Czyżyny
  • „111” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „122” – zmiana przebiegu od ulicy Kocmyrzowskiej, ulicą Bieńczycką do dworca autobusowego Czyżyny
  • „123” – zmiana przebiegu od nowego dworca autobusowego przy ulicy Śliwiaka ulicami: Półłanki, Klasztorną, Ptaszyckiego do zintegrowanego węzła przesiadkowego: Igołomska
  • „124” – linia usunięta
  • „125” – zmiana przebiegu: od pętli Złocień dotychczasowym przebiegiem do Ronda Mogilskiego, dalej przebieg do dworca Kraków Główny
  • „127” – linia usunięta
  • „128” – linia usunięta
  • „129” – linia usunięta
  • „131” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „132” – zmiana przebiegu: z pętli Nowy Kleparz dotychczasowym przebiegiem do Ronda Barei, dalej przebieg ulicą Strzelców do pętli Prądnik Czerwony
  • „139” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Mydlniki do zintegrowanego węzła przesiadkowego Bronowice
  • „152” – zmiana przebiegu: od pętli Olszanica dotychczasowym przebiegiem do ulicy Basztowej, dalej ulicą długą do pętli autobusowej: Nowy Kleparz
  • „154” – linia usunięta
  • „159” – linia usunięta
  • „164” – linia usunięta
  • „171” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „172” – zmiana przebiegu: od pętli Bronowice Małe dotychczasowym przebiegiem do skrzyżowania ulic: Lublańska-Młyńska, dalej przebieg ulicą Strzelców do pętli Prądnik Czerwony
  • „182” – zmiana przebiegu: od pętli os. Na Stoku dotychczasowym przebiegiem do skrzyżowania ulic: Srebrnych Orłów-Mikołajczyka, dalej przebieg ulicami: Mikołajczyka, Dąbrowskiej do dworca autobusowego Czyżyny
  • „193” – skrócenie przebiegu na odcinku od skrzyżowania ulic: Meissnera-Jana Pawła II do pętli Prądnik Czerwony
  • „194” – linia usunięta
  • „222” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Słominki Osiedle do dworca autobusowego Wzgórza Krzesławickie
  • „229” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Kamień do dworca autobusowego: węzeł Przegorzały (nowa pętla tramwajowa)
  • „257” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Narama Remiza do dworca autobusowego Górka Narodowa
  • „259” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Czernichów do dworca autobusowego: węzeł Przegorzały (nowa pętla tramwajowa)
  • „429” – linia usunięta
  • „501” – linia usunięta
  • „502” – linia usunięta
  • „503” – linia usunięta

Jacek „Kaszmir” Mosakowski

, , , , ,

  1. #1 by tramwajarz on 5 Maj, 2016 - 8:33 pm

    Nie ma, nie było i nie będzie za Majchrowskiego szybkiego tramwaju. To jest zwyczajny, podporządkowany komunikacji samochodowej wolny tramwaj.
    Nadal nie wiadomo czy system obszarowego sterowania ruchem Siemens działa i daje ten upragniony priorytet dla tramwajów?

    Nie ma definicji BRT, ST więc studium jest do dowolnej interpretacji, a Krakowie na niekorzyść pasażera. Nie można się spodziewać, że ST będzie jak w Poznaniu 100% wydzielony i bezkolizyjny

    Przyspieszenie wewnątrz obwodnicy, priorytet dla tramwajów, szybki tunel – utopia -dziś MPK/ZIKIT ma problem z postawieniem większej ilości podwójnych przystanków, separatorów torowisk, przyspieszenia tunelu tramwajowego..

    31 odcinków torowisk. Dlaczego nie ma Kamieńskiego, Alej, 29 Listopada, po trasie 172,
    Bieżanów PKP, Opatkowice, os. Kliny na metro są potoki a na tramwaj nie ma?

    Budowanie konkurencyjnych czasowo bezkolizyjnych tras samochodowych pychowicka, łagiewnicka, ciepłownicza bez tras tramwajowych powoduje, że komunikacja miejska przegra bo będzie wolniejsza.

  2. #2 by Tomasz Spodymek on 5 Maj, 2016 - 9:02 pm

    Ponadto nie wspomniano o drobnym szczególe rozjazdów Kurdwanów – Bieżanów dla nowej relacji „23” ale przy takim rozmachu bus\dowy nowych odcinków torowisk to przecież nie istotne 🙂

  3. #3 by Gado on 6 Maj, 2016 - 5:44 am

    Na pierwsze miejsce po wybudowaniu estakady w płaszowie, wysuwa się budowa tramwaju przez stella-sawickiego -> wiślicka do mistrzejowic!!

    • #4 by kaszmir on 6 Maj, 2016 - 11:34 am

      Albo z Mistrzejowic przez Dobrego Pasterza i Olszę II 🙂 Byle ten rejon zyskał szybsze połączenie z centrum Krakowa.

  4. #5 by Outofrange on 16 Maj, 2016 - 4:06 pm

    Dziwne. Planują metro na Kliny czy do Opatkowic ale premetra czy tramwaju jako alternatywy już nie – mimo że jest rezerwa terenu i dwie nieodległe pętle.

  1. Studium Rozwoju Systemu Transportu – porównanie wariantów | krabok

Dodaj komentarz