Linia „7” wraca na krakowskie tory

… choć na mocno zmienionej trasie. Jak poinformował dzisiaj ZIKiT, od najbliższego poniedziałku, 27.10.2014, uruchomiona zostanie nowa linia tramwajowa „7”: Mały Płaszów – R. Grzegórzeckie – R. Mogilskie – Lubicz – Dworzec Główny – Basztowa – Długa – Dworzec Towarowy. Będzie kursować jedynie w godzinach szczytu komunikacyjnego, z częstotliwością co 20 minut. Łącznie w ciągu dnia wykona ok. 20 kursów w każdym kierunku. Dodatkowo, linia zostanie zsynchronizowana z innymi tramwajami kursującymi co Małego Płaszowa („11” oraz „20”) dzięki czemu w szczycie odjazdy na tym odcinku będą wykonywane co mniej więcej 5 minut.

Dodatkowe wzmocnienia niewątpliwie się przydadzą, gdyż obecnie tramwaje linii „20” pękają w szwach, a „siódemka” zapewni wsparcie przynajmniej na odcinku Mały Płaszów – Basztowa LOT. Pytanie jednak, jak bardzo rozładuje tłok skoro będzie kursować dwa razy rzadziej niż „dwudziestka”, uzupełniając zatem jedynie co drugi kurs na głównej trasie. Nie da się też ukryć, że linia ta jest jedynie echem planowanej rok temu linii „54” która miała jeździć na trasie Mały Płaszów – Bronowice (ówczesnej trasie linii „20”), w szczycie odjeżdżając co 5 minut. Niestety zmiany na liniach „8” oraz „13” zablokowały jej powstanie, teraz dostaniemy przynajmniej częściową rekompensatę.

Kaszmir

Reklama

, , , , ,

  1. #1 by tramwajarrz on 21 października, 2014 - 9:06 pm

    to rekompensata dla akademii pana kleksa majchrowskiego na zabłociu za zabranie 128 czy to z okazji stworzenia dojazdu do obwodowych komisji wyborczych samorządowych?

    wieczorne kursy będą teraz co godzinę?:P

    niestety banda starowicz & szczurko & majchrowski nie wymyślą posłania na „20” 3×105 czy 2xgt8s i „11” przez lubicz

    wykonają po 10 czy 20 kursów na kazdy kierunek?

    wychodzi na to że co 2 kurs nie będzie przetłoczony na 20 w godzinach szczytu czyli 6 godz/dzień

    jak na okres przedwyborczy słabo
    ale może większość studentów majchrowskiego jest spoza Krakowa – jacek nie ma się co martwić o brak głosów w tym przypadku;)

    • #2 by kaszmir on 22 października, 2014 - 10:54 am

      Ma wykonać po ok. 20-22 kursy w każdym kierunku, czyli łącznie ok. 40-44 razem w obie strony.

      • #3 by tramwajarz on 22 października, 2014 - 5:47 pm

        Linia uzupełniająca a dostaje numer linii całodziennej. Chociaż marketing ZIKITu jest na poziomie 8 miejsca na świecie;)

        Mieszkańcy Bodzowa walczący od kilkunastu lat o minibusika sa bardzo zadowoleni, że pieniądze, których nie było na ich busika znalazły sie na linię akademicką. O przedsiębiorców takich jak Majchrowski każdy krakowianin powinien dbać:)

      • #4 by kaszmir on 22 października, 2014 - 6:57 pm

        Inny numer nie bardzo pasował, bo linia jednak nie pokrywa się w 100% z trasą „20” (Długa, Dworzec Towarowy). Dlatego musiała dostać „własny” numer.

  2. #5 by tramwajarz on 27 października, 2014 - 2:39 pm

    Nr 7 też nie pasuje do 20;)

    Mało ważne ale też mało logiczne i prawdziwe. Nr 40 pasuje.

    • #6 by kaszmir on 27 października, 2014 - 7:05 pm

      Myślałem nad tym i mimo wszystko „7” jest najlepszym numerem jaki był dostępny. „40” odpada bo 1) linia nie pokrywa się w pełni z trasą „20”-tki (ma 3 inne przystanki na końcu) oraz 2) mógłby się kojarzyć na Lubicz ludziom z „10”: przez wiele lat w końcu „40” było niedzielną wydłużoną wersją linii „10”.

      Natomiast „7” nawiązuje do wielu wcześniejszych wcieleń „siódemki” które zawsze jeździły przez Długą 🙂

  1. Rozkład linii „7” już dostępny | krabok
  2. Historia linii „3x” (cz. III, ostatnia) | krabok
  3. „Siódemki” podróżniczki | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: