Od soboty 29 czerwca rusza nowa linia autobusowa „308”. Jak można wywnioskować z jej numeracji, będzie aglomeracyjna, przyspieszona i dotrze na krakowskie lotnisko. Poniżej szczegóły jej kursowania.
Na przystankach jest już zapowiedź „308”.
„308” będzie kursować na trasie Dworzec Główny Wschód – Politechnika – Aleje Trzech Wieszczów – Czarnowiejska – Balicka – Szczyglice – Balice – Kraków Airport. Będzie mocno przyspieszona, zatrzymując się tylko na poniższych przystankach:
- Dworzec Główny Wschód
- Politechnika
- Nowy Kleparz
- Czarnowiejska
- Bronowice Wiadukt
- Kraków Airport
Będzie kursować co godzinę, od rana do wieczora. Jej odjazdy będą skoordynowane z „208”, również kursującym na trasie Dworzec Główny Wschód – Kraków Airport, również co godzinę – dzięki czemu przez sporą część dnia połączenie w tej relacji będzie teraz zapewnione dwukrotnie częściej, łącznie co ok. pół godziny. Niestety linia będzie jedynie sezonowa – ma kursować do września. Zostanie uruchomiona na wniosek krakowskiego lotniska, które to weźmie też na siebie większość kosztów funkcjonowania „trzysta ósemki”.
Mam cichą nadzieję, że połączenie się przyjmie i uda się jednak utrzymać je na stałe. Dwukrotnie częstszy autobus wzdłuż trasy „208”? Czemu nie!
PS. Przypomnijmy, że już kilka lat temu rozważano uruchomienie przyspieszonej aglomeracyjnej linii „308” z Dworca Głównego na lotnisko. Wtedy jednak pomysłu nie udało się wdrożyć w życie.
Jacek Mosakowski
#1 by Zieleńczanin on 17 czerwca, 2019 - 1:06 pm
I jeszcze można ją na lotnisku skoordynować z 252 i SKA1, np. o tak:
8:00 – SKA1
8:10 – 252
8:20 – 208
8:30 – SKA1
8:40 – 252
8:50 – 308…
…i tak dalej. Na Dworcu z kolei można zrobić takt 15-minutowy. Podsumowując – zmiana genialna!
#2 by kaszmir on 17 czerwca, 2019 - 1:07 pm
Taki rozkład byłby super!
#3 by Zieleńczanin on 25 czerwca, 2019 - 8:10 pm
Takt 208/252/308 na lotnisku to 27+3+27+3… na szczęście SKA tu ratuje sytuację i wskakuje w te dziury, aczkolwiek synchronizacja leży i kwiczy.
#4 by Loe on 17 czerwca, 2019 - 3:04 pm
Przydała by się również informacja po polsku, angielsku, hiszpańsku umieszczona w wielu punktach w okolicach Galerii Krakowskiej, na przystankach pt. jak i skąd dotrzeć na lotnisko. Przechodnie często o to pytają. A tak btw: czy na PKP już kursuje regularnie z dworca głównego linia na lotnisko czy dalej jest zastępowana autobusami?
#5 by Zieleńczanin on 17 czerwca, 2019 - 3:29 pm
I na lotnisku chociażby zapowiadanie głosowe w tych samych językach 5 minut przed odjazdem. Dodałbym jeszcze turystyczny bilet zintegrowany na 1 przejazd tam i z powrotem liniami lotniskowymi i SKA1 za 7-8 zł (z KK za 5 zł), oraz możliwość połączenia go z biletami 1, 2 i 3 dniowymi i tygodniowymi za odpowiednio 20, 28, 40 i 55 zł. Komunikacja na lotnisko byłaby dzięki temu dużo lepsza 🙂
#6 by Wojciech on 17 czerwca, 2019 - 7:36 pm
Przystanek MS AGH moim zdaniem powinien być dodany, wszak połączenie tego ważnego punktu z dworcem jest bardzo słaby.
#7 by ptomczewski on 19 czerwca, 2019 - 9:02 pm
Tak i znowu autobus, który ma wozić ludzi z walizkami na lotnisko będzie zawalony studentami tak, że nie można do niego wsiąść.
#8 by star on 17 czerwca, 2019 - 8:19 pm
dobre i to ale linia lotniskowa 308 przez Szczyglice jest bardziej rekreacyjna jak 208 niż przyspieszona (dyrektor post ZIKIT Łukasz Franek mógł dać 1 przystanek n/ż dla mieszkańców Szczyglic)
brak AGH, Mydlniki n/ż (139 będzie opóźniać 308 na ul. Balickiej)
przyspieszona 308 przez Pasternik Modlniczkę A4?
#9 by ggggg on 20 czerwca, 2019 - 12:54 pm
tyle, ze nie ma zadnej roznicy czy pasazerowie ktorzy mogliby wysiasc w Mydlnikach przejada jeszcze kawaleczek do wiaduktu, a to eliminuje dodatkowy przystanek.
#10 by Zieleńczanin on 21 czerwca, 2019 - 7:52 pm
Tak z ciekawości: kiedy omówisz rozkłady wakacyjne?
BTW Uważam, że układ wokół zamknięcia Dietla jest fatalny. Czy nie można by było zrobić tak:
722 – Starowiślna – Os. Podwawelskie, odjazdy w pełni skoordynowane z 72 i 7x, ew. wgl nie uruchamiać
72 – Czerwone Maki – Kapelanka – Orzeszkowej, co 10 lub 12 min w szczycie i poza nim, co 20 w weekendy (co 12 min w celu koordynacji z 194, w weekendy obowiązkowo koordynacja z 194) – zastępstwo za
7x (4?) – Borek Fałęcki – Kapelanka – Orzeszkowej, co 20 min cały tydzień
Czy tak nie byłoby lepiej?
#11 by Zieleńczanin on 24 czerwca, 2019 - 11:34 am
A dobra, przeczytałem forum i zapomniałem, że pckm jest dużo droższy od pckm, i o stanie szyny na Kapelance
#12 by Szymon on 24 czerwca, 2019 - 9:19 pm
Było super 292 na lotnisko i zlikwidowali… Cały czas mam cichą nadzieję ze 192 wydłużą do lotniska i wróci 292 po nawet dłuższej trasie, a 252 pójdzie do likwidacji, albo zmieni numer na 452 jeżdżąc po trasie Zajezdnia Wola Duchacka – jak trasa 179 – Cracovia – Chełm, lub poprostu skrócić do samego Chełmu. Co do 308 jest to rewelacyjny pomysł i również mam nadzieję że linia zostanie na stałe utrzymana.
#13 by michaś on 27 czerwca, 2019 - 3:43 pm
autobus który miałby być rzeczywiście ułatwieniem dojazdu na lotnisko, powinien jechać przez al. 29 Listopada, Opolską, Conrada, Pasternikiem i potem przez Modlniczkę na A4 i stamtąd na lotnisko, przystanki: Dworzec Główny Wschód, Politechnika, Biskupa Prandoty, Opolska Estakada, Pleszowska, Conrada, Katowicka, Pasternik, Leroy Merlin i Kraków Airport, frekwencja gwarantowana
#14 by Loe on 2 lipca, 2019 - 3:00 pm
A swoją drogą to ciekawe jak turysta chcący się dostać na lotnisko na konkretną godzinę, może sprawdzić na stronie MPK godzinę przyjazdu 308 na lotnisko? Nie może. Bezsens.