Nowa linia „308”

Od soboty 29 czerwca rusza nowa linia autobusowa „308”. Jak można wywnioskować z jej numeracji, będzie aglomeracyjna, przyspieszona i dotrze na krakowskie lotnisko. Poniżej szczegóły jej kursowania.

Na przystankach jest już zapowiedź „308”.

„308” będzie kursować na trasie Dworzec Główny Wschód – Politechnika – Aleje Trzech Wieszczów – Czarnowiejska – Balicka – Szczyglice – Balice – Kraków Airport. Będzie mocno przyspieszona, zatrzymując się tylko na poniższych przystankach:

  • Dworzec Główny Wschód
  • Politechnika
  • Nowy Kleparz
  • Czarnowiejska
  • Bronowice Wiadukt
  • Kraków Airport

Będzie kursować co godzinę, od rana do wieczora. Jej odjazdy będą skoordynowane z „208”, również kursującym na trasie Dworzec Główny Wschód – Kraków Airport, również co godzinę – dzięki czemu przez sporą część dnia połączenie w tej relacji będzie teraz zapewnione dwukrotnie częściej, łącznie co ok. pół godziny. Niestety linia będzie jedynie sezonowa – ma kursować do września. Zostanie uruchomiona na wniosek krakowskiego lotniska, które to weźmie też na siebie większość kosztów funkcjonowania „trzysta ósemki”.

Mam cichą nadzieję, że połączenie się przyjmie i uda się jednak utrzymać je na stałe. Dwukrotnie częstszy autobus wzdłuż trasy „208”? Czemu nie!

PS. Przypomnijmy, że już kilka lat temu rozważano uruchomienie przyspieszonej aglomeracyjnej linii „308” z Dworca Głównego na lotnisko. Wtedy jednak pomysłu nie udało się wdrożyć w życie.

Jacek Mosakowski

, , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Zieleńczanin on 17 czerwca, 2019 - 1:06 pm

    I jeszcze można ją na lotnisku skoordynować z 252 i SKA1, np. o tak:
    8:00 – SKA1
    8:10 – 252
    8:20 – 208
    8:30 – SKA1
    8:40 – 252
    8:50 – 308…
    …i tak dalej. Na Dworcu z kolei można zrobić takt 15-minutowy. Podsumowując – zmiana genialna!

    • #2 by kaszmir on 17 czerwca, 2019 - 1:07 pm

      Taki rozkład byłby super!

      • #3 by Zieleńczanin on 25 czerwca, 2019 - 8:10 pm

        Takt 208/252/308 na lotnisku to 27+3+27+3… na szczęście SKA tu ratuje sytuację i wskakuje w te dziury, aczkolwiek synchronizacja leży i kwiczy.

  2. #4 by Loe on 17 czerwca, 2019 - 3:04 pm

    Przydała by się również informacja po polsku, angielsku, hiszpańsku umieszczona w wielu punktach w okolicach Galerii Krakowskiej, na przystankach pt. jak i skąd dotrzeć na lotnisko. Przechodnie często o to pytają. A tak btw: czy na PKP już kursuje regularnie z dworca głównego linia na lotnisko czy dalej jest zastępowana autobusami?

    • #5 by Zieleńczanin on 17 czerwca, 2019 - 3:29 pm

      I na lotnisku chociażby zapowiadanie głosowe w tych samych językach 5 minut przed odjazdem. Dodałbym jeszcze turystyczny bilet zintegrowany na 1 przejazd tam i z powrotem liniami lotniskowymi i SKA1 za 7-8 zł (z KK za 5 zł), oraz możliwość połączenia go z biletami 1, 2 i 3 dniowymi i tygodniowymi za odpowiednio 20, 28, 40 i 55 zł. Komunikacja na lotnisko byłaby dzięki temu dużo lepsza 🙂

  3. #6 by Wojciech on 17 czerwca, 2019 - 7:36 pm

    Przystanek MS AGH moim zdaniem powinien być dodany, wszak połączenie tego ważnego punktu z dworcem jest bardzo słaby.

    • #7 by ptomczewski on 19 czerwca, 2019 - 9:02 pm

      Tak i znowu autobus, który ma wozić ludzi z walizkami na lotnisko będzie zawalony studentami tak, że nie można do niego wsiąść.

  4. #8 by star on 17 czerwca, 2019 - 8:19 pm

    dobre i to ale linia lotniskowa 308 przez Szczyglice jest bardziej rekreacyjna jak 208 niż przyspieszona (dyrektor post ZIKIT Łukasz Franek mógł dać 1 przystanek n/ż dla mieszkańców Szczyglic)
    brak AGH, Mydlniki n/ż (139 będzie opóźniać 308 na ul. Balickiej)
    przyspieszona 308 przez Pasternik Modlniczkę A4?

    • #9 by ggggg on 20 czerwca, 2019 - 12:54 pm

      tyle, ze nie ma zadnej roznicy czy pasazerowie ktorzy mogliby wysiasc w Mydlnikach przejada jeszcze kawaleczek do wiaduktu, a to eliminuje dodatkowy przystanek.

  5. #10 by Zieleńczanin on 21 czerwca, 2019 - 7:52 pm

    Tak z ciekawości: kiedy omówisz rozkłady wakacyjne?
    BTW Uważam, że układ wokół zamknięcia Dietla jest fatalny. Czy nie można by było zrobić tak:
    722 – Starowiślna – Os. Podwawelskie, odjazdy w pełni skoordynowane z 72 i 7x, ew. wgl nie uruchamiać
    72 – Czerwone Maki – Kapelanka – Orzeszkowej, co 10 lub 12 min w szczycie i poza nim, co 20 w weekendy (co 12 min w celu koordynacji z 194, w weekendy obowiązkowo koordynacja z 194) – zastępstwo za
    7x (4?) – Borek Fałęcki – Kapelanka – Orzeszkowej, co 20 min cały tydzień
    Czy tak nie byłoby lepiej?

    • #11 by Zieleńczanin on 24 czerwca, 2019 - 11:34 am

      A dobra, przeczytałem forum i zapomniałem, że pckm jest dużo droższy od pckm, i o stanie szyny na Kapelance

  6. #12 by Szymon on 24 czerwca, 2019 - 9:19 pm

    Było super 292 na lotnisko i zlikwidowali… Cały czas mam cichą nadzieję ze 192 wydłużą do lotniska i wróci 292 po nawet dłuższej trasie, a 252 pójdzie do likwidacji, albo zmieni numer na 452 jeżdżąc po trasie Zajezdnia Wola Duchacka – jak trasa 179 – Cracovia – Chełm, lub poprostu skrócić do samego Chełmu. Co do 308 jest to rewelacyjny pomysł i również mam nadzieję że linia zostanie na stałe utrzymana.

  7. #13 by michaś on 27 czerwca, 2019 - 3:43 pm

    autobus który miałby być rzeczywiście ułatwieniem dojazdu na lotnisko, powinien jechać przez al. 29 Listopada, Opolską, Conrada, Pasternikiem i potem przez Modlniczkę na A4 i stamtąd na lotnisko, przystanki: Dworzec Główny Wschód, Politechnika, Biskupa Prandoty, Opolska Estakada, Pleszowska, Conrada, Katowicka, Pasternik, Leroy Merlin i Kraków Airport, frekwencja gwarantowana

  8. #14 by Loe on 2 lipca, 2019 - 3:00 pm

    A swoją drogą to ciekawe jak turysta chcący się dostać na lotnisko na konkretną godzinę, może sprawdzić na stronie MPK godzinę przyjazdu 308 na lotnisko? Nie może. Bezsens.

  1. Więcej kursów „208” | krabok
  2. Jesienne wzmocnienia linii aglomeracyjnych | krabok

Dodaj komentarz