Nocny do Niepołomic: trzy warianty

Tak ja niedawno opisywałem, mieszkańcy Niepołomic postanowili walczyć o uruchomienie nocnego autobusu. Początkowo sugerowano wydłużenie kursu linii „904” z Wieliczki po trasie „301” do dworca w Niepołomicach. I choć wciąż jest to główna opcja, to obecnie rozważane są w sumie trzy warianty, każdy wiodący wzdłuż jednej z tras obsługiwanych przez dzienne linie. I tak:

  1. Pierwszy – to dotychczasowa trasa: Wieliczka – po trasie linii „301” – Niepołomice. Byłby to albo wydłużony wariant „904”, albo zupełnie nowa linia, zaczynająca w Wieliczce i zsynchronizowana z tą ostatnią.
  2. Drugi: Mały Płaszów – po trasie linii „221” – Niepołomice. Tu podobnie, miałby to być albo wariant linii „605” (kończącej przy zajezdni w Płaszowie), albo nowy autobus w takcie z obecnym połączeniem nocnym.
  3. Trzeci: Plac Centralny – Ptaszyckiego – po trasie linii „211” – Niepołomice. W takim układzie byłaby to nowa linia, zapewniająca przesiadkę do/z tramwaju „62”.

Porównanie kosztów sugeruje, że to pierwsza opcja jest najtańsza, a tym samym ma największe szanse na urzeczywistnienie. Jednak organizatorzy akcji nie upierają się przy żadnej z tras: najważniejsze jest, aby udało się uruchomić nocny autobus do Niepołomic, jego dokładna marszruta jest sprawą drugorzędną.

W przyszłym tygodniu organizatorzy petycji mają spotkać się z Burmistrzem Niepołomic i tym samym dowiedzieć się, jakie jest stanowisko Gminy. W międzyczasie, wciąż można się podpisać pod petycją, dostępną na stronie http://www.mlodzidlaniepolomic.pl/petycja.

lkaszmirski

Reklamy

, , , , , , , , ,

  1. #1 by Chlorofil on Luty 2, 2014 - 7:49 pm

    Wydłużenie 904 jest zdecydowanie najwygodniejszym wariantem.

    Przesiadki w nocy gdziekolwiek na peryferiach są słabe: raz – niebezpiecznie, dwa – strata czasu, trzy – nie można nawet sprawdzić na rozkładzie w centrum który kurs jedzie do celu.

  2. #2 by FG on Luty 2, 2014 - 8:23 pm

    ale linia z Małego Płaszowa obsłużyła by jeszcze spory teren Rybitw…

  3. #3 by Polak on Luty 3, 2014 - 3:10 pm

    Najgorszym pomysłem jest wydłużenie 904. W Pleszowie i na rybitwach nie ma żadnego nocnego autobusu, a tam by się przydał.

  4. #4 by lkaszmirski on Luty 3, 2014 - 7:25 pm

    Z „904” jest o tyle problem, że jego trasa nawet obecnie jest długa: zaczyna się na samej północy Krakowa i jedzie aż do Wieliczki (po drodze krążąc po osiedlach), a teraz miałby jechać tym dalej.

    Podobnie Zielonki swojego czasu chciały właśnie „904” i też nie przeszło
    https://krabok.wordpress.com/2013/04/24/nocny-do-zielonek-o-krok-blizej/

    Do tego na „904” jeżdżą autobusy przegubowe – czy byłby uzasadniony w Niepołomicach?

  5. #5 by motorowy on Luty 3, 2014 - 8:06 pm

    ZIKIT będzie dokładał do nocnego do Niepołomic na ich odcinku?!

  6. #6 by motorowy on Luty 3, 2014 - 8:10 pm

    Jak stawka na autobusy 10m i 18m jest taka sama to aż żal nie skorzystaz z okazji na przeguba:0

    Dziwne że stawki za wozokm na autobusy zakrakowskie sa mniejsze niż w Krakowie…

    • #7 by lkaszmirski on Luty 3, 2014 - 9:39 pm

      Stawka jest niższa, bo poza Krakowem są mniejsze korki (oszczędność na spalaniu paliwa), a także średni tabor jest krótszy – przegubowce jeżdżą w większości w granicach miasta (czyli znów oszczędność).

  7. #8 by Maciek on Luty 3, 2014 - 9:05 pm

    Mieszkańcy Niepołomic też płacą za bilety a pieniądze z biletów trafiają do ZIKiTu więc dlaczego ten miałby nie dopłacać ?

  8. #9 by Chlorofil on Luty 7, 2014 - 11:42 am

    W kwestii „za długiej” trasy, jest to regulowane przepisami – jeśli jest krótsza niż chyba 60 km jest ok i jest to jedyne kryterium. Korków w nocy brak. Dlatego trasa z Zielonek do Niepołomic jest jak najbardziej ok, bo jest najbardziej komfortowa dla pasażerów – może być z Wieliczki a może i przez Rybitwy – byle bez przesiadki nocą na peryferiach.

    • #10 by lkaszmirski on Luty 7, 2014 - 9:03 pm

      Ogólnie rozumiem, że ludzie nie są zwolennikami przesiadek, zwłaszcza w środku nocy, lecz czy byłyby one naprawdę tak złe? Zwłaszcza, że miałyby miejsce na pętli, dosłownie drzwi w drzwi, a drugi autobus odjeżdżałby parę minut po przyjeździe pierwszego. Tak to działa na „915” i sprawuje się nie najgorzej 🙂

      Z „904” jest więcej problemów. Autobus nie zdąży obrócić do Niepołomic w czasie obecnej przerwy, więc trzeba by dołożyć dodatkową brygadę na jedno kółko. A tego wydaje mi się, że nie ma jak łatwo wprowadzić, bo wtedy kurs wracający z Niepołomic zazębiałby się z następnym, zaczynającym w Wieliczce.

  1. Komunikacja aglomeracyjna AD 2005 | krabok
  2. Do Niepołomic nocnym… busem | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: