Z różnych źródeł dochodzą nas wieści o kolejnych zmianach, które wejdą w życie od października. Podsumujmy zatem dotychczasowe doniesienia.
„124/424” – zostaną wydłużone z Cracovii Stadionu do nowego dworca na Os. Podwawelskim.
„224” – nowa linia aglomeracyjna z Wieliczki, gdzie obsłuży m.in. os. Wincentego Pola, Kopalnię Soli, siedzibę Sądu Rejonowego, Solne Miasto oraz os. Krzyszkowice, a w Krakowie Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz Centrum Jana Pawła II. Trasę zakończy albo w rejonach Sanktuarium, albo na Os. Podwawelskim. Ma kursować co godzinę i wykonywać 12 kursów dziennie.
„409”, „429”, „439” – zostanie przywrócone kursowanie, trasy bez zmian.
„502” – zostanie na obecnej trasie do Cracovii Stadionu, zatem zrezygnowano z planowanego wydłużenia do Os. Podwawelskiego. W zamian pojedzie tam linia „124”/”424″.
„504” – nowa linia przyspieszona na trasie Centrum Jana Pawła II – Łagiewniki – R. Matecznego – Korona – Stradom – Wawel – Filharmonia – Cracovia Stadion.
Jednocześnie sporo istniejących linii zyska dodatkowe kursy:
„3”, „50”, „52” – wydłużenie popołudniowych godzin szczytu.
„115” – wydłużony popołudniowy szczyt, do tego linia będzie kursować do ok. godz. 21:30.
„124/424”, „130”, „137”, „144”, „164”, „173”, „174”, „182” – wydłużenie popołudniowych godzin szczytu.
„139” – wydłużenie zarówno porannych, jak i popołudniowych godzin szczytu.
„439” – wydłużenie porannego szczytu oraz godzin kursowania popołudniu.
„482” – wydłużenie popołudniowego szczytu oraz godzin kursowania popołudniu.
„572” – wydłużenie kursowania popołudniu.
Kaszmir
#1 by tramwajarzz on 25 września, 2014 - 8:46 pm
Wydłużenie tras i kursów…
Nie ma nic o kasacji linii, skróceniu tras, zmniejszeniu liczby kursów…
To musi być parcie Jacka Majchrowskiego i jego kilkudziesięciu wiceprezydentów doradców doradców doradców na władzę i kasę bo wybory tuż tuż.
Szczurko i Trzmiel po wyborach dopiero urzadzą kasację ( subtelną – pojedyncze kursy znikające krok po korku)
Potraktowanie jak śmieci mieszkańców Bodzowa pokazało prawdziwe oblicze tej władzy.
#2 by Wojciech on 26 września, 2014 - 1:40 pm
Wybory, wybory, już się zbliżają 🙂
#3 by Jołek on 26 września, 2014 - 6:34 pm
Jakimi ulicami pojedzie linia 224 na terenie Krakowa? Sądzę że nie będzie dublować 204/244. Ciekawe co ZIKIT wymyśli? Kosocicką, Malborską, Sławka, czy może Tischnera???
#4 by kaszmir on 26 września, 2014 - 9:11 pm
Dokładna trasa nie została podana. Osobiście podejrzewam, że może jechać po trasie „155” – być może nawet wchłonie tę linię?
#5 by Jołek on 27 września, 2014 - 8:49 pm
To może 135 przekierują do Łagiewnik. Natomiast 224 wchłonie linię 155 i zakończy trasę przy Centrum Jana Pawła II.
#6 by tramwajarzz on 28 września, 2014 - 2:49 pm
Dziwne że nie będzie to wydłużenie
135/145 lub (107)/214/234
#7 by kaszmir on 28 września, 2014 - 3:57 pm
W sumie „135” też jest prawdopodobne, słuszny punkt.
#8 by Mistrzejowiczanin on 27 września, 2014 - 9:06 am
Nie wiedzą już jak w d_pę wejść temu Centrum Jana Pawła II.
#9 by tramwajarz on 28 września, 2014 - 3:03 pm
Komunista- ateista Majchrowski wspiera Centrum JPII?
Zastanawiające…Ks. Dziwisz jest kryptoateistą czy Majchrowski kryptokatolikiem?:P
Dziwisz namaścił Majchrowskiego na kolejna kadencję? To już nie ma co iśc na wybory;)
#10 by kraker on 28 września, 2014 - 11:53 am
To 12 kursów można było dołożyć do rozkładu 304, zamiast tworzyć beznadziejne i nieużyteczne „papieskie” linie 😦
#11 by kraker on 28 września, 2014 - 11:55 am
Nawet jeśli w przeliczeniu na trasę 304 nie wyszłoby ich 12, to jakiekolwiek kursy ratują tragiczną sytuację w tej linii.
#12 by kaszmir on 28 września, 2014 - 3:58 pm
Z tego co wiem chodziło też o obsługę nowych rejonów które do tej pory nie miały komunikacji miejskiej we Wieliczce.
#13 by tramwajarz on 29 września, 2014 - 12:33 pm
Nadal nie chcą/potrafią wydłużyć 133 do Wieliczki…Mogliby nawet 204 przekierować po trasie 133 – wariant najtańszy
143 też mogłoby posłużyć do wydłużenia do Wieliczki / z wjazdem na pętlę Bieżanów /
#14 by Jołek on 29 września, 2014 - 8:52 pm
Z wydłużenia 133 do Wieliczki zrezygnowano ze względu na okrężny odcinek trasy na Potrzasku. Z tego co wiem zastanawiano się nad wydłużeniem niektórych kursów linii 125. Przez Popiełuszki i dalej (w kierunku Wieliczki przez Stolarza, w kier Huty przez Pruszyńskiego – czyli dokładnie tak jak 133) na terenie Wieliczki przez Wygodę i Czarnochowską do pętli. Miało być 15 kursów. Jednak temat ucichł.
Ja osobiście uważam że mieszkańcy Bogucic są mało krzykliwi 😀 Węgrzce Wiekie, Krzyszkowice czy teraz południowo – zachodnie rejony Wieliczki krzyczały i się doczekały MPK.
#15 by kaszmir on 29 września, 2014 - 10:04 pm
Nie słyszałem o koncepcji wydłużania „125”, mógłbyś napisać coś więcej w tym temacie? Kiedy było to rozważane, kto podał taką propozycję, czemu nie wyszła itd? Z góry dziękuję 🙂
#16 by tramwajarz on 29 września, 2014 - 12:35 pm
Remont ul. Półłanki gdy jest to jeden z objazdów do N. Huty / remont R. Czyżyńskie Pl. Centralny / to tez genialny pomysł ZIKIT.
#17 by tramwajarz on 29 września, 2014 - 12:45 pm
504 – komuś komu obiecano tę linię – oszukano bo ona jest już do likwidacji.
Niech chociaż kończy przy Dworcu Gł i jeździ przez Konopnickiej a wraca przez Tischnera
#18 by kaszmir on 29 września, 2014 - 1:34 pm
Też niestety obawiam się, że „504” długo nie potrzyma. Tym bardziej, że inne autobusy jeżdżące po tych ciągach były z nich wyrzucane („304”, „502” przy Koronie, „103” na dawnej trasie przez Piłsudskiego i Wawel).
Może się jednak mylę, kto wie?
#19 by opl on 30 września, 2014 - 3:58 pm
Mnie ciekawi jak te papieskie busiki beda dojezdzaly do centrum jp 2. W infrastrukturze postsolvayowa trudno bylo zbudowac dogodny dojazd I projektantom sie to nie udalo. Jest wjazd od Jugowickiej za waski na autobusy I jeszcze poprzez Totus Tu od strony Herberta – tak jak 135- I pewnie wykorzystaja te strone.
#20 by kaszmir on 30 września, 2014 - 4:42 pm
Tak, mają dojeżdżać od strony wschodniej.
#21 by Piter on 1 października, 2014 - 7:38 am
Wg strony jakdojade.pl nie będzie niskiej podłogi na 11-stce w dzień powszedni, mniej lub brak kursów nikopołogowych na 3 i 24 w weekendy, a obiecanych kursów na 23 i 52 z niską podłogą brak.
No i po powrocie 5-tki, pewnie z 1-ki tez znikną EU8N. Na 9-tce też ma być sama wysoka podłoga.
Po wakacjach 72 też przeszło na wysoką podłogę.
Jak na razie działania Brovara przynoszą odwrotny skutek.