Zmiany w komunikacji od października 2014

Z różnych źródeł dochodzą nas wieści o kolejnych zmianach, które wejdą w życie od października. Podsumujmy zatem dotychczasowe doniesienia.

„124/424” – zostaną wydłużone z Cracovii Stadionu do nowego dworca na Os. Podwawelskim.

„224”nowa linia aglomeracyjna z Wieliczki, gdzie obsłuży m.in. os. Wincentego Pola, Kopalnię Soli, siedzibę Sądu Rejonowego, Solne Miasto oraz os. Krzyszkowice, a w Krakowie Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz Centrum Jana Pawła II. Trasę zakończy albo w rejonach Sanktuarium, albo na Os. Podwawelskim. Ma kursować co godzinę i wykonywać 12 kursów dziennie.

„409”, „429”, „439”zostanie przywrócone kursowanie, trasy bez zmian.

„502” – zostanie na obecnej trasie do Cracovii Stadionu, zatem zrezygnowano z planowanego wydłużenia do Os. Podwawelskiego. W zamian pojedzie tam linia „124”/”424″.

„504”nowa linia przyspieszona na trasie Centrum Jana Pawła II – Łagiewniki – R. Matecznego – Korona – Stradom – Wawel – Filharmonia – Cracovia Stadion.

Jednocześnie sporo istniejących linii zyska dodatkowe kursy:

„3”, „50”, „52” – wydłużenie popołudniowych godzin szczytu.

„115” – wydłużony popołudniowy szczyt, do tego linia będzie kursować do ok. godz. 21:30.

„124/424”, „130”, „137”, „144”, „164”, „173”, „174”, „182” – wydłużenie popołudniowych godzin szczytu.

„139” – wydłużenie zarówno porannych, jak i popołudniowych godzin szczytu.

„439” – wydłużenie porannego szczytu oraz godzin kursowania popołudniu.

„482” – wydłużenie popołudniowego szczytu oraz godzin kursowania popołudniu.

„572” – wydłużenie kursowania popołudniu.

Kaszmir

Reklama

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by tramwajarzz on 25 września, 2014 - 8:46 pm

    Wydłużenie tras i kursów…
    Nie ma nic o kasacji linii, skróceniu tras, zmniejszeniu liczby kursów…

    To musi być parcie Jacka Majchrowskiego i jego kilkudziesięciu wiceprezydentów doradców doradców doradców na władzę i kasę bo wybory tuż tuż.
    Szczurko i Trzmiel po wyborach dopiero urzadzą kasację ( subtelną – pojedyncze kursy znikające krok po korku)

    Potraktowanie jak śmieci mieszkańców Bodzowa pokazało prawdziwe oblicze tej władzy.

  2. #2 by Wojciech on 26 września, 2014 - 1:40 pm

    Wybory, wybory, już się zbliżają 🙂

  3. #3 by Jołek on 26 września, 2014 - 6:34 pm

    Jakimi ulicami pojedzie linia 224 na terenie Krakowa? Sądzę że nie będzie dublować 204/244. Ciekawe co ZIKIT wymyśli? Kosocicką, Malborską, Sławka, czy może Tischnera???

    • #4 by kaszmir on 26 września, 2014 - 9:11 pm

      Dokładna trasa nie została podana. Osobiście podejrzewam, że może jechać po trasie „155” – być może nawet wchłonie tę linię?

      • #5 by Jołek on 27 września, 2014 - 8:49 pm

        To może 135 przekierują do Łagiewnik. Natomiast 224 wchłonie linię 155 i zakończy trasę przy Centrum Jana Pawła II.

      • #6 by tramwajarzz on 28 września, 2014 - 2:49 pm

        Dziwne że nie będzie to wydłużenie
        135/145 lub (107)/214/234

      • #7 by kaszmir on 28 września, 2014 - 3:57 pm

        W sumie „135” też jest prawdopodobne, słuszny punkt.

  4. #8 by Mistrzejowiczanin on 27 września, 2014 - 9:06 am

    Nie wiedzą już jak w d_pę wejść temu Centrum Jana Pawła II.

    • #9 by tramwajarz on 28 września, 2014 - 3:03 pm

      Komunista- ateista Majchrowski wspiera Centrum JPII?
      Zastanawiające…Ks. Dziwisz jest kryptoateistą czy Majchrowski kryptokatolikiem?:P
      Dziwisz namaścił Majchrowskiego na kolejna kadencję? To już nie ma co iśc na wybory;)

  5. #10 by kraker on 28 września, 2014 - 11:53 am

    To 12 kursów można było dołożyć do rozkładu 304, zamiast tworzyć beznadziejne i nieużyteczne „papieskie” linie 😦

    • #11 by kraker on 28 września, 2014 - 11:55 am

      Nawet jeśli w przeliczeniu na trasę 304 nie wyszłoby ich 12, to jakiekolwiek kursy ratują tragiczną sytuację w tej linii.

      • #12 by kaszmir on 28 września, 2014 - 3:58 pm

        Z tego co wiem chodziło też o obsługę nowych rejonów które do tej pory nie miały komunikacji miejskiej we Wieliczce.

  6. #13 by tramwajarz on 29 września, 2014 - 12:33 pm

    Nadal nie chcą/potrafią wydłużyć 133 do Wieliczki…Mogliby nawet 204 przekierować po trasie 133 – wariant najtańszy

    143 też mogłoby posłużyć do wydłużenia do Wieliczki / z wjazdem na pętlę Bieżanów /

    • #14 by Jołek on 29 września, 2014 - 8:52 pm

      Z wydłużenia 133 do Wieliczki zrezygnowano ze względu na okrężny odcinek trasy na Potrzasku. Z tego co wiem zastanawiano się nad wydłużeniem niektórych kursów linii 125. Przez Popiełuszki i dalej (w kierunku Wieliczki przez Stolarza, w kier Huty przez Pruszyńskiego – czyli dokładnie tak jak 133) na terenie Wieliczki przez Wygodę i Czarnochowską do pętli. Miało być 15 kursów. Jednak temat ucichł.
      Ja osobiście uważam że mieszkańcy Bogucic są mało krzykliwi 😀 Węgrzce Wiekie, Krzyszkowice czy teraz południowo – zachodnie rejony Wieliczki krzyczały i się doczekały MPK.

      • #15 by kaszmir on 29 września, 2014 - 10:04 pm

        Nie słyszałem o koncepcji wydłużania „125”, mógłbyś napisać coś więcej w tym temacie? Kiedy było to rozważane, kto podał taką propozycję, czemu nie wyszła itd? Z góry dziękuję 🙂

  7. #16 by tramwajarz on 29 września, 2014 - 12:35 pm

    Remont ul. Półłanki gdy jest to jeden z objazdów do N. Huty / remont R. Czyżyńskie Pl. Centralny / to tez genialny pomysł ZIKIT.

  8. #17 by tramwajarz on 29 września, 2014 - 12:45 pm

    504 – komuś komu obiecano tę linię – oszukano bo ona jest już do likwidacji.

    Niech chociaż kończy przy Dworcu Gł i jeździ przez Konopnickiej a wraca przez Tischnera

    • #18 by kaszmir on 29 września, 2014 - 1:34 pm

      Też niestety obawiam się, że „504” długo nie potrzyma. Tym bardziej, że inne autobusy jeżdżące po tych ciągach były z nich wyrzucane („304”, „502” przy Koronie, „103” na dawnej trasie przez Piłsudskiego i Wawel).

      Może się jednak mylę, kto wie?

  9. #19 by opl on 30 września, 2014 - 3:58 pm

    Mnie ciekawi jak te papieskie busiki beda dojezdzaly do centrum jp 2. W infrastrukturze postsolvayowa trudno bylo zbudowac dogodny dojazd I projektantom sie to nie udalo. Jest wjazd od Jugowickiej za waski na autobusy I jeszcze poprzez Totus Tu od strony Herberta – tak jak 135- I pewnie wykorzystaja te strone.

    • #20 by kaszmir on 30 września, 2014 - 4:42 pm

      Tak, mają dojeżdżać od strony wschodniej.

  10. #21 by Piter on 1 października, 2014 - 7:38 am

    Wg strony jakdojade.pl nie będzie niskiej podłogi na 11-stce w dzień powszedni, mniej lub brak kursów nikopołogowych na 3 i 24 w weekendy, a obiecanych kursów na 23 i 52 z niską podłogą brak.

    No i po powrocie 5-tki, pewnie z 1-ki tez znikną EU8N. Na 9-tce też ma być sama wysoka podłoga.

    Po wakacjach 72 też przeszło na wysoką podłogę.

    Jak na razie działania Brovara przynoszą odwrotny skutek.

  1. Aleja Pokoju tylko z jednym tramwajem w weekendy? | krabok
  2. „224”, „504” – trasy oraz rozkłady | krabok
  3. Zmiany od października 2014 – porównanie ilości kursów | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: