Nowe wieści ze Złocienia

Mieszkańców Złocienia nie usatysfakcjonowała odpowiedź ZIKiT na postulaty które wystosowali wiosną tego roku. Zdecydowaliśmy się zatem siąść wspólnie i przygotować kolejne pismo, które w tym tygodniu zostało wysłane do Zarządu. Poniżej streszczam jego treść.

Dojazd do szkoły

Zaproponowana przez urzędników trasa wariantowa „183” która ma wejść w życie we wrześniu wzbudziła liczne kontrowersje. Mieszkańcy uważają, że decyzja o skierowaniu „183” tak, aby obsłużyło Szkołę Podstawową nr 124 przy ulicy Weigla jest nietrafiona z powodu wydłużenia przejazdu innym pasażerom, jadącym choćby do pracy. Tym bardziej, że zgodnie z zapowiedzią Wiceprezydent Katarzyny Król ma zostać uruchomiony specjalny gimbus który będzie dowoził dzieci do jednego z oddziałów SP 124. Nie obsłuży on jednak drugiego budynku, przy Sucharskiego, podobnie jak nie obsłuży go również „183”. Dlatego ponownie poprosiliśmy o rozważenie zaproponowanej trasy wariantowej „143” (rano Dworzec Płaszów – Bieżanowska – Półłanki – Złocień – Półłanki – Bieżanowska – Bieżanów, popołudniu w przeciwną stronę), która to by właśnie spełniła zadanie dojazdu do drugiego budynku. Co więcej zarówno rano, jak i popołudniu byłyby to kursy „pod prąd” względem głównych potoków (rano jadąc z centrum do osiedla, popołudniu w przeciwną stronę) dzięki czemu większości obecnych pasażerów tej linii zmiany w ogóle by nie przeszkadzały. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę korki na Półłanki, jednak  wobec dowolności w wyznaczaniu rozkładu („143” jest skoordynowane jedynie z bliźniaczym „243”), można by odpowiednio wydłużyć postoje na poszczególnych końcówkach linii, nawet kosztem skrócenia ich na przeciwnych, tak by opóźnienia nie nakładały się.

Sprawa budzi na tyle duże emocje, że powstała nawet petycja online mająca na celu zatrzymanie zmian na „183”.

Skrócenie „643”

Nie rozumiemy niechęci ZIKiT do skrócenia trasy „643”. Jeśli jednak pierwsza propozycja (trasa do przystanku „Bieżanowska”) nie wchodzi w grę z przyczyn infrastrukturalnych, jako alternatywę zaproponowaliśmy skierowanie linii, zamiast do Podgórza SKA, do Dworca Płaszów (Złocień – Bieżanowska – Wielicka – Dworzec Płaszów), a zatem z powrotem na jej macierzystą marszrutę po której kursowała do 2014 roku. Taka zmiana pozwoliłaby zaoszczędzić ok. pięć minut przejazdu na każdym kółku, które można by wykorzystać do poprawienia koordynacji z linią „69”- oraz dodatkowo „904” – dzięki czemu czas oczekiwania na przesiadkę by się skrócił (obecnie w stronę Złocienia wynosi dziesięć minut, a w stronę centrum Krakowa kwadrans, podczas gdy zwykle na przesiadki w nocy przyjmuje się krótszy czas, ok. pięciu minut – przy obecnej trasie „643” nie da się jednak tego poprawić, bo linia ma bardzo napięty rozkład). Oczywiście zmiana wydaje się niewielka, jednak jeśli dzięki niej pasażerowie w środku nocy zamiast blisko 10 minut na przystanku, staliby na przystanku parę mniej, to czemu by jej nie wprowadzić? Tym bardziej, że nie wymaga ona nakładów finansowych, wprost przeciwnie – przynosi nawet symboliczne oszczędności.

Koordynacja „163” i „183”

Po poprzednim piśmie ZIKiT zapowiedział poprawę synchronizacji linii „163” i „183” wraz z wejściem rozkładów wakacyjnych i rzeczywiście, jest ona teraz odrobinę lepsza. Dalej jednak w wybranych porach jest ona daleka od perfekcji i dlatego poprosiliśmy, by urzędnicy w miarę możliwości postarali się jeszcze raz sprawdzić rozkłady obu autobusów, w szczególności „183” które nie jest skoordynowane z żadną inną linią oprócz „163”. Jako najważniejsze do poprawki zasugerowaliśmy odjazdy wieczorne, przez cały tydzień, oraz w dni powszednie koło godz. 4 i 18 (w kier. Złocienia) i koło godz. 12 (w kier. Prokocimia).

Poniżej zamieszczam skany pełnej wersji pisma.

Źródło: profil komitetu „My, Złocień”.

Jacek Mosakowski

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Lidka on 11 sierpnia, 2018 - 7:31 pm

    Kolejne firmy np „Fideltronik” przenoszą się na Rybitwy , problemem jest „125” kursuje żadko i nie punktualnie , jadąc do pracy na 14 nie można wsiąść na Mogilskim
    Dawniej było „425”

    • #2 by intruders on 12 sierpnia, 2018 - 8:06 pm

      Lidka, Fideltronik przenosi sie na Rybitwy? jakies szczegoly? sprzedaja obecna lokalizacje?

  2. #3 by Abba on 12 sierpnia, 2018 - 11:26 am

    Znowu to samo. Pisemko do ZIKIT ale tylko jak znasz wszelkie szczegóły KM w Krk. I jeszcze masz prawnika. Tu trzeba pisać wyżej do UMK Majchrowskiego na ręczne sterowanie.

  3. #4 by Obey on 14 sierpnia, 2018 - 12:00 pm

    Trafiłem tutaj przez przypadek, ale jestem z Wrocławia i uwierzcie mi, gdybyśmy mieli tylko autobusy bez tramwai to zatraciłbym znaczenie słowa „punktualność”. Jest taka legendarna linia „134”, która jeździ tak regularnie jak kometa Halleya

    • #5 by kaszmir on 14 sierpnia, 2018 - 4:45 pm

      No u nas podobnie, legendarne co do punktualności są „139” i „503” 🙂

  4. #6 by Karina on 16 sierpnia, 2018 - 12:32 pm

    Nareszczie

  5. #7 by Martynka on 18 sierpnia, 2018 - 5:22 pm

    Super

  6. #8 by onlinegroup on 26 września, 2018 - 9:40 pm

    Dobrze,że powstają takie strony gdyż one okazują,że społeczeństwo coraz bardziej jest zaangażowane w życie swoich miejscowości. Jeżeli się coś nie podoba to to pokazują, mówią, piszą o tym. Przez organy czują się monitorowane i zobowiązane do działania.

    • #9 by kaszmir on 27 września, 2018 - 9:18 am

      Dokładnie! I zawsze staram się wspierać takie działania, dlatego gdy tylko o czymś wiem to opisuję tu na stronie 🙂

  1. Nowa trasa linii „17” i inne zmiany powakacyjne | krabok
  2. Złocień walczy dalej | krabok

Dodaj odpowiedź do Obey Anuluj pisanie odpowiedzi