Wydawać by się mogło, że dzień jak co dzień, a tymczasem ta niepozorna sobota obfitowała w interesujące nowinki. Poniżej przegląd nowości, które przyniósł dzisiejszy dzionek.
Testowy elektryczny BYD K9 na linii „154”. Zdjęcie: Damian Moskal.
Nowa linia „427”
Zachęcony sukcesem sezonowej „352”, ZIKiT postanowił uruchomić nową linię „427” kursującą na trasie autobusu „127”, lecz wydłużonej do zalewu Bagry: Powstańców Wielkopolskich – Kuklińskiego – Lipska – Węglarska (powrót: Motyla – Goszczyńskiego – Rzebika – Lipska) – Grochowa – Kozia – Bagry. „427” pojawia się na przystankach tylko w słoneczne soboty i święta (informacje nt. funkcjonowania linii w danym tygodniu można znaleźć na stronie kmkrakow.pl albo dzwoniąc na infolinię MPK pod nr 19150), wykonując odjazdy w godz. 9-20. Częstotliwość przez większość czasu wynosi 20 minut, dodatkowo w obie strony linia jest zsynchronizowana z tramwajem „20”, umożliwiając dogodną przesiadkę na przystanku „Rzebika”.
Debiut „427”. Zdjęcie: Coffee.
I choć dziś był dopiero pierwszy dzień funkcjonowania nowej trasy, to linia cieszyła się sporym powodzeniem. Wydaje się więc, żę „427” powtórzy sukces „352”. Ciekawostkę stanowi fakt, że jest to chyba pierwszy przypadek od wielu lat, gdy dana „czterysetka” jeździ mimo iż linia bazowa została zawieszona („127” nie kursuje przez wakacje).
Nowy elektryk na „154”
Mimo unieważnienia przetargu na autobusy elektryczne, MPK się nie poddaje. Dziś Przewoźnik rozpoczął testy kolejnego autobusu elektrycznego – tym razem jest to pojazd K9 wyprodukowany przez chińską firmę BYD. Do Krakowa sprowadzono nawet dwa wozy tego producenta: dwu- oraz trzydrzwiowy. Dziś na miasto wyjechał ten pierwszy, jednak jego debiutu nie można uznać za sukces: wieczorem kursował już za niego autobus rezerwowy. Mimo wszystko warto śledzić jak będą przebiegać dalsze testy, oraz czekać na wyjazd na trasę wersji trzydrzwiowej.
Dzisiejszy debiutant. Warto dodać, że dwudrzwiowy BYD k9 był już testowany w Krakowie w 2013 roku. Zdjęcie: Damian Moskal.
NGT8 na „52”, NGT6 na „14”
Dopiero co cieszyliśmy się ze skierowania Bombardierów NGT6 na „52” w weekendy, a tymczasem dziś czekała nas kolejna nowość. W związku z przebudową Dunajewskiego, „czternastka” od zeszłej środy kursuje do Dworca Towarowego, tym samym zbierając mniejsze potoki. Dlatego zdecydowano się zamienić tabor między liniami „14” oraz „52”, i na tę pierwszą skierowano dziś krósze NGT6, a na drugą – dłuższe i nowsze NGT8. Ma to tym bardziej sens, że „pięcdziesiątka dwójka” została pocięta na wakacje i w soboty zamiast co 10, jeździ jedynie co 20 minut. Skierowanie krótszych Bombardierów niestety spowodowało problemy z wejściem do niektórych kursów – jednak od dziś sytuacja powinna się poprawić.
Dodatkowo, dzięki łączeniom z „52”, NGT8 wieczorem zagościły na… linii „23”, tymczasowo skróconej do Dworcowej.
NGT8 tym razem na „23”. Zdjęcie: Damian Moskal (zdjęcie dokumentacyjne).
Kaszmir
#1 by polewka on 18 lipca, 2015 - 10:48 pm
BYD nie zepsuł się tylko kierowca miał taką dniówke Nie każdy może nim jeździć. W tygodniu będą dwa
#2 by kaszmir on 19 lipca, 2015 - 11:23 am
Skąd takie info? Znajomy osobiście wydział wczoraj brygadówkę kierowcy BYDa i był tam rozpisany kurs z Dworca o 22:25. Wykonała go jednak rezerwa.
#3 by tramwajarz on 18 lipca, 2015 - 10:50 pm
Zabawa Majchrowskiego w kupno drogich autobusów elektrycznych gdy mamy niedobór przegubowców.
To jak kupowanie Maybacha na kredyt gdy nie ma na jego codzienne utrzymanie.
#4 by s on 19 lipca, 2015 - 12:23 pm
Popraw sobie przekierowanie z miniaturki do pierwszego zdjęcia „52”
#5 by kaszmir on 19 lipca, 2015 - 2:51 pm
O, dzięki za wyłapanie! Poprawione.