Po estakadzie – jednak trzy linie

Otwarcie łącznika Lipska – Estakada – Wielicka już za kilka miesięcy, i powoli klaruje się układ linii tramwajowych który zostanie wprowadzony w tym dniu. Najnowsza propozycja to właściwie potwierdzenie wstępnych koncepcji sprzed dwóch lat, wraz z uwzględnieniem nowej trasy „19-tki”.

To już ostatnie miesiące kursowania „50-tki” przez Starowiślną.

Obecny plan zakłada następujące trasy:

Linia „9”: Nowy Bieżanów – Wielicka – Estakada – Kuklińskiego – Klimeckiego – R. Grzegórzeckie – R. Mogilskie – i dalej po swojej trasie do Mistrzejowic. Częstotliwość zostanie wzmocniona do 10 minut w szczycie, w pozostałych porach bez zmian co 20.

Linia „11”: Likwidacja.

Linia „19”: Łagiewniki – Kalwaryjska – Starowiślna – Grzegórzecka – Al. Powstania Warszawskiego – Tunel – Dworzec Towarowy. Linia ma kursować przez cały tydzień.

Linia „23”: Czerwone Maki – Łagiewniki – Kalwaryjska – Wielicka – Estakada – Mały Płaszów.

Linia „50”: Kurdwanów – Wielicka – Estakada – Kuklińskiego – Klimeckiego – R. Grzegórzeckie – R. Mogilskie – Tunel – Krowodrza Górka. Tak jak pisałem niedawno, częstotliwość pozostanie bez zmian – w szczycie co 5 minut, w pozostałych porach co 10, a do obsługi linii zostaną skierowane nowe tramwaje „krakowiaki”.

Również „9” niebawem pojedzie nową trasą.

Możliwa jest zamiana numeru linii „23” w „11”, gdyż odziedziczy ona końcówki po obecnej „jedenastce”. Pozostaje też kwestia linii „7” – planuje się utrzymanie jej końcówek (Mały Płaszów – Dworzec Towarowy), lecz pojawiają się doniesienia iż jej przebieg pomiędzy pętlami może zostać poprowadzony przez Starowiślną, zastępując częściowo „19-tkę”. Na tę chwilę nie udało mi się jednak uzyskać potwierdzenia tych informacji.

Kaszmir

Reklama

, , , , , , , , ,

  1. #1 by jurekts on 19 kwietnia, 2015 - 7:14 pm

    Ciekawe jaki tabor na „3” i „9”, ja bym chętnie widział „9”-ke NGT6 , a „3”-ke E1+c3

  2. #2 by Rick on 19 kwietnia, 2015 - 7:18 pm

    Co to za pomysł, by Starowiślną pozbawiać ‚9’ i ’50’…

  3. #3 by Krakowiak201x on 19 kwietnia, 2015 - 7:25 pm

    Ja na 3 widziałbym ngt8 zabrane z 14, na którą dałbym ngt6, ponieważ w części huckiej to tlenowóz. Od dąbia dałbym wzmocnienie.

    • #4 by jurekts on 19 kwietnia, 2015 - 7:55 pm

      Racja zwłaszcza ,że ta część Huty Mistrzejowice i okolice będzie miała „9”-ke co 10-min pewnie też w NGT6

  4. #5 by Mistrzejowiczanin on 19 kwietnia, 2015 - 7:50 pm

    Krakowiak201x – trójka to naczelny tlenowóz, względem 14, nawet w części Nowohuckiej jeżeli już mamy o tym mówić. Wiwat Krowodrza i tępmy Hutę!!! >:-(

    • #6 by jurekts on 19 kwietnia, 2015 - 7:53 pm

      żarty sobie robisz „3”-ka będzie główną linia która przejmie potoki po „9”-ce i „50”-ce z okolic Hali Targowe , Dietla , Starowiślnej , Pl.Getta

  5. #7 by gucio on 19 kwietnia, 2015 - 8:19 pm

    nic tylko się załamać. Przeprowadzam się po wakacjach na Prokocim i miałem do pracy bezpośrednie połączenie 23. No to mi je wytną.

  6. #8 by aga on 19 kwietnia, 2015 - 9:22 pm

    czyli Bieżanów pozbawiamy jednego tramwaju, ekstra, są 4 linie, będą trzy

    • #9 by fysztofK on 20 kwietnia, 2015 - 6:33 am

      Przekierowanie 23 na Mały Płaszów to kompletna bzdura… Kolejna linia wycięta z Bieżanowa, która (wbrew np. pierwotnemu 163) się sprawdzała. Śmiem też twierdzić, że Bieżanów, Prokocim, Kozłówek to nieco większe osiedla niż Mały Płaszów, który teraz dostanie następną linię wyłącznie w imię majchlowskiej polityki propagandy sukcesu. Tymczasem Bieżanów i Prokocim tracą linię kursującą przez cały tydzień co 20 minut, a w zamian dostają wzmocnienie „9-tki” wyłącznie w dni robocze w godzinach szczytu… Najwyraźniej nikt z urzędników tam nie mieszka, ot merytoryczne przyczyny zmian…

  7. #10 by aga on 19 kwietnia, 2015 - 9:23 pm

    + warto chyba zaznaczyć, że 23 miało spory potok pasażerski jak na 20minutową linię

  8. #11 by Tomasz Flaga on 19 kwietnia, 2015 - 10:09 pm

    A ja bym numer „11” dał na proponowaną „19”, gdyż nowa trasa „19” od Łagiewnik do RM pokrywa się z dawną „11”.

    • #12 by jurekts on 19 kwietnia, 2015 - 10:59 pm

      Faktycznie ten numer byłby lepszy „historyczny”

  9. #13 by Adam on 20 kwietnia, 2015 - 7:01 am

    Chciałbym się dowiedzieć czy wraz z nowymi inwestycjami w Krakowie będziemy mieć gorsze połączenia mowie tu o lini 23 która kursowała z N.Bieżanowa na Ruczaj.. Dlaczego znowu ucina się połączenia z N.Bieżanowem kosztem innych dzielnic.

  10. #14 by ja on 20 kwietnia, 2015 - 10:13 am

    I to jest ta polityka jeździjmy komunikacją miejską zamiast samochodami? Puknijcie się w łeb jak same utrudnienia robicie…

  11. #15 by Przemysław z Mistrzejowic on 20 kwietnia, 2015 - 2:00 pm

    Wychodzi na to, że jak chcemy przejechać z ul. Dietla do R. Mogilskiego, to pozostanie nam… 184 kursujące sensownie tylko w kilkugodzinnych szczytach!
    Albo: jazda naokoło “52”, dwa razy dłużej.
    Albo: przesiadka na R. Grzegórzeckim, dwa razy przechodząc przez światła.
    Albo: iść pieszo 1km..
    A biorąc pod uwagę, że kiedyś jeszcze było “128”, oczywistym jest, że “9” i “50” powinny zostać na swoim dotychczasowym miejscu – po wzmocnieniu “9” w szczytach.
    Pozdrawiam.

    • #16 by kaszmir on 20 kwietnia, 2015 - 2:45 pm

      Z Dietla do Mogilskiego będzie jeszcze „19”.

  12. #17 by romek on 20 kwietnia, 2015 - 4:46 pm

    Jestem z Płaszowa i to są super zmiany dla ludzi z tych okolic, ale moim zdaniem jesli robi się nowe trasy, powinny też byc nowe linie żeby nie krzywdzić tym innych mieszkańców. Niby wszystko ładnie ale tak naprawde to są ciągłe zmiany tych samych linii wiec w jaki sposób nowa estakada ma przyspieszyć/polepszyc komunikacje skoro i tak w innym miejscu jednocześnie robi sie gorsza.

    • #18 by kaszmir on 20 kwietnia, 2015 - 8:55 pm

      Słuszny punkt – od wielu lat w Krakowie otwiera się nowe trasy tramwajowe bez zwiększania budżetu, a nieraz nawet go tnąc (2010 – Płaszów, 2011 – Ruczaj/Gronostajowa).

  13. #19 by tramwajarz on 20 kwietnia, 2015 - 8:42 pm

    Standardowy denny poziom ZIKITu

    Dietla, Starowiślna i Wielicka dostaną mocno okrojoną KM
    Szkółka Krakowska Akademia Majchrowskiego będzie miała bajeczny dojazd

    może coś dla Starowiślnej Jacek zostawi?

    107, 143, 243, 301 przez estakadę do Małego Płaszowa
    123 do Dworca Płaszów ( wjedzie przez Prokocimską na tę wspaniałą estakadę anty-autobusową za mln zł podatników?)

    7 dwukierunkowy Dworcowa – Starowiślna – (Wieczysta)
    11 dwukierunkowy Dworcowa – Starowiślna -( tunel – Dw. Towarowy)
    23 przez Starowiślną
    9 co 20min

    169 przez Limanowskiego – Dw. Płaszów
    178 przez Wadowicką, Limanowskiego

    I jeszcze:

    Brak przystanku Dworcowa dla linii estakadowych.

    • #20 by kaszmir on 20 kwietnia, 2015 - 8:54 pm

      Estakada nie będzie przystosowana do ruchu autobusów, zatem tras „107”, „143” itd. nie da się zmienić.

      • #21 by tramwajarz on 20 kwietnia, 2015 - 8:57 pm

        Przez samą estakadę przejazd autobusów jest możliwy natomiast zjazd od Wielickiej jest „problematyczny”.

      • #22 by kaszmir on 20 kwietnia, 2015 - 8:59 pm

        Tak, to miałem na myśli 😉

      • #23 by tramwajarz on 20 kwietnia, 2015 - 9:08 pm

        Możliwy będzie również przejazd technicznych pojazdów po torowisku, jednak nie przewiduje się tu regularnego ruchu, na przykład autobusów

        http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/ciekawostki/inwestycje-komunikacyjne/430-budowa-linii-tramwajowej-lipska-wielicka

        Faktycznie dział ciekawostki inwestycyjne jacka.
        Kretynizm roku Majchrowskiego.
        To już lepiej mógł sobie zrobić zielone torowisko na estakadzie płaszowskiej.

        Estakada 250 mln zł ale sprawnego zjazdu autobusowego z estakady za 0,1% kwoty nie potrafili zrobić.

  14. #24 by tramwajarz on 21 kwietnia, 2015 - 11:08 pm

    Jeśli taki bedzie układ linii w związku z otwarciem estakady to
    będzie to kolejna pokazówka i populizm Majchrowskiego.

    Żeby trasa na Czerone Maki wyglądała super skierowano tam 4. linię „11”.
    Teraz żeby estakada wygladała super likwiduje się 11 na wozokm „9” i „19”.
    Okazuje się, ze „11” już nie jest potrzebna na Cz. Makach;)

    Jak już odbębni się pokazówkę z super wykorzystaniem estakady to
    skasuje się „9” do f-20 i „23”
    i przerzuci się na wydłużenie 3,18,50 do Górki Narodowej;)

  15. #25 by pasażerka on 22 kwietnia, 2015 - 6:52 am

    mieszkam w okolicach Kurdwanowa – przy ostatniej zmianie („wielkiej marszrutyzacji”) zabrano nam „7”, na otarcie łez została „50”, która jeździ na tyle często, że można się dostać do ścisłego centrum w miarę szybko i tam przesiąść na wybrany kierunek. Teraz „50” ma pojechać Estakadą, omijając centrum! Czym ją zastąpić? Zostaje nam „6”, która jeździ co 20 min i „24” – co 10 min, ale już teraz ma takie obłożenie – mimo trzech wagonów – że rano ciężko nieraz wsiąść (podobnie jest z „50” mimo jej częstotliwości). O autobusach to w ogóle nie ma co wspominać. Nie można nowych tras zapychać starymi liniami – to jest jakiś absurd!

  16. #27 by kropelka on 4 Maj, 2015 - 8:35 pm

    Chyba nie bardzo rozumiem dlaczego 11 ma byc zlikwidowana ??!! Czy hedna linia nie może dojeżdżać do Małego Plaszowa od strony miasta? Ktoś, jadąc do peacy, będzie przesiadal się 10 razy, odbywajac wczesniej wycieczkę krajoznawczą!

  17. #28 by bloom on 4 czerwca, 2015 - 9:12 am

    Lepiej, żeby zostawili „23” tak jak jest. Przecież tylu studentów dojeżdża z N. Bieżanowa na Ruczaj! Jeżeli usuną tą linię, to pozostanie tylko dotarcie „przesiadkowe”. Poza tym – Kurdwanów też nie będzie mógł się już na Kablu przesiadać w 23 😛

  18. #29 by pasażerka on 2 września, 2015 - 12:55 pm

    Szlag mnie trafił- 50tka omija kluczowe momenty miasta- czyli Pl Getta, Starowiślną , Dietla i Halę Targową- gratulacje dla miasta !!! Nie rozumiem tego .W tym momencie czym dojechać z Kurdwanowa / Piasków/ Woli (szybko) do Śródmieścia ? Samochodem . 6 co 20 min, i rozklekotana 24 co 21-22 min .

    • #30 by kaszmir on 2 września, 2015 - 1:38 pm

      No niestety, kursów na „6” i „24” nie przybyło, a nawet zabrali kilka z tej pierwszej. Dla mnie jest nieporozumieniem, że Kurdwanów nie ma mocnej linii co 10 minut do ścisłego centrum.

  1. Awantura o „23” | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: