… na nowej trasie, choć nie mniej kontrowersyjnej niż dawna z Krowodrzy do Bronowic. Jak podaje MPK, 23 grudnia linia czasowa „72” (Dąbie – Grzegórzecka – Kapelanka – Borek Fałęcki, kursująca jedynie w dni powszednie) zostanie zlikwidowana, a jej miejsce od stycznia zajmie linia stała „12”, jeżdżąca dokładnie na tej samej trasie.
Niestety oznacza to kolejne ciche cięcia w Hucie. „72” powstało na początku lutego z powodu remontu Mogilskiej, kiedy to tramwaje „4”, „10” oraz „52” skierowano przez al. Pokoju. Ze względu na ograniczoną przepustowość sygnalizacji na rondzie 308 Dywizjonu, „22” (Walcownia – Borek Fałęcki) dotychczas kursujące co 10 minut w szczycie, zostało podzielone na dwie: stare „22” odjeżdżające przez cały tydzień co 20 minut oraz dodatkowe „72” skrócone do os. Dąbie. Na czas remontu była to uczciwa propozycja, tym bardziej, że w zamian „72” zyskało kursy w międzyszczycie. Niemniej remont się właśnie kończy, a mimo to „22” nie wróci już do dawnej świetności. Tak się ogranicza jedno z ostatnich częstych połączeń w Hucie.
Już niebawem znów na torach. Autorem zdjęcia jest Coffee.
PS. Różnica w podejściu: MPK jawnie opisuje, że „72” poszło do kasacji i od stycznia powstanie „12”. Tymczasem ZIKiT w swoich komunikatach nic o tym nie wspomina, jedynie podaje, że linia zostanie zawieszona (nie: zlikwidowana) na okres świąteczno-noworoczny. Co więcej, nawet wymienia linię wśród tych których dotyczy otwarcie nowego przystanku na Zakopiańskiej, mimo że będzie ono miało miejsce 23 grudnia a więc wtedy, gdy „72” pójdzie do kasacji.
Kaszmir
#1 by tramwajarz on 20 grudnia, 2014 - 2:26 pm
Ważne że mediokracja poleciła Krakowianom zagłosować na właściwego prezydenta z certyfikatem antyfaszyzmu.
„Moja chata skraja” -ci co mają samochody olewają tą decyzję i tych skazanych na taką komunikację.
Ale konfitury znaczy metro ma być. Nieważne że nie ma budżetu na utrzymanie dotychczasowej siatki i częstotliwości połaczeń z 2014r.
„Ze względu na ograniczoną przepustowość sygnalizacji na rondzie 308 Dywizjonu”
Za Majchrowskiego komunikacja nie doczeka się pierwszeństwa w projektowaniu sygnalizacji.
MPK już nie jest organizatorem KM w Krk więc może być jawne w komunikatach;)
MPK do dziś zawiesiło linię 119 (tylko na wakacje)
a i nie chwaliło się w komunikatach gdy wprowadzali krótkie 12m autobusy w szczycie wieczornym na np linii 159.
#2 by kaszmir on 20 grudnia, 2014 - 10:03 pm
Dokładnie. Koszty utrzymania metra to ok. 200 mln zł rocznie, a tymczasem nie można wygospodarować nawet paru milionów na utrzymanie obecnej komunikacji na dotychczasowym poziomie.
#3 by Mistrzejowiczanin on 20 grudnia, 2014 - 9:05 pm
No i nie wywalić tych sku******ów z ZIKiT-u?? Tępić Hutę, prawda?!