„12” wraca na tory

… na nowej trasie, choć nie mniej kontrowersyjnej niż dawna z Krowodrzy do Bronowic. Jak podaje MPK, 23 grudnia linia czasowa „72” (Dąbie – Grzegórzecka – Kapelanka – Borek Fałęcki, kursująca jedynie w dni powszednie) zostanie zlikwidowana, a jej miejsce od stycznia zajmie linia stała „12”, jeżdżąca dokładnie na tej samej trasie.

Niestety oznacza to kolejne ciche cięcia w Hucie. „72” powstało na początku lutego z powodu remontu Mogilskiej, kiedy to tramwaje „4”, „10” oraz „52” skierowano przez al. Pokoju. Ze względu na ograniczoną przepustowość sygnalizacji na rondzie 308 Dywizjonu, „22” (Walcownia – Borek Fałęcki) dotychczas kursujące co 10 minut w szczycie, zostało podzielone na dwie: stare „22” odjeżdżające przez cały tydzień co 20 minut oraz dodatkowe „72” skrócone do os. Dąbie. Na czas remontu była to uczciwa propozycja, tym bardziej, że w zamian „72” zyskało kursy w międzyszczycie. Niemniej remont się właśnie kończy, a mimo to „22” nie wróci już do dawnej świetności. Tak się ogranicza jedno z ostatnich częstych połączeń w Hucie.

Już niebawem znów na torach. Autorem zdjęcia jest Coffee.

PS. Różnica w podejściu: MPK jawnie opisuje, że „72” poszło do kasacji i od stycznia powstanie „12”. Tymczasem ZIKiT w swoich komunikatach nic o tym nie wspomina, jedynie podaje, że linia zostanie zawieszona (nie: zlikwidowana) na okres świąteczno-noworoczny. Co więcej, nawet wymienia linię wśród tych których dotyczy otwarcie nowego przystanku na Zakopiańskiej, mimo że będzie ono miało miejsce 23 grudnia a więc wtedy, gdy „72” pójdzie do kasacji.

Kaszmir

Reklama

, , , , , , , ,

  1. #1 by tramwajarz on 20 grudnia, 2014 - 2:26 pm

    Ważne że mediokracja poleciła Krakowianom zagłosować na właściwego prezydenta z certyfikatem antyfaszyzmu.
    „Moja chata skraja” -ci co mają samochody olewają tą decyzję i tych skazanych na taką komunikację.
    Ale konfitury znaczy metro ma być. Nieważne że nie ma budżetu na utrzymanie dotychczasowej siatki i częstotliwości połaczeń z 2014r.

    „Ze względu na ograniczoną przepustowość sygnalizacji na rondzie 308 Dywizjonu”

    Za Majchrowskiego komunikacja nie doczeka się pierwszeństwa w projektowaniu sygnalizacji.

    MPK już nie jest organizatorem KM w Krk więc może być jawne w komunikatach;)
    MPK do dziś zawiesiło linię 119 (tylko na wakacje)
    a i nie chwaliło się w komunikatach gdy wprowadzali krótkie 12m autobusy w szczycie wieczornym na np linii 159.

    • #2 by kaszmir on 20 grudnia, 2014 - 10:03 pm

      Dokładnie. Koszty utrzymania metra to ok. 200 mln zł rocznie, a tymczasem nie można wygospodarować nawet paru milionów na utrzymanie obecnej komunikacji na dotychczasowym poziomie.

  2. #3 by Mistrzejowiczanin on 20 grudnia, 2014 - 9:05 pm

    No i nie wywalić tych sku******ów z ZIKiT-u?? Tępić Hutę, prawda?!

  1. Nowy przystanek tramwajowy na Zakopiańskiej | krabok
  2. Nowości przedwigilijne 2014 | krabok
  3. Podsumowanie 2014 – okiem pasażera [List] | krabok
  4. Rozkład linii „12” | krabok
  5. Rozkład linii „12” od stycznia 2015 | krabok
  6. „12-tka” wróciła do życia | krabok
  7. Czemu „22”? | krabok
  8. Która linia miała kończyć na Placu Centralnym? | krabok
  9. „12”, które i tak było „22” | krabok
  10. Ciche cięcia na „16” | krabok
  11. „12-tka” znika z Borku – cz. I | krabok
  12. Top 10 do poprawki | krabok
  13. „Siódemki” podróżniczki | krabok
  14. Likwidacja linii „23”, nowy tramwaj „58” | krabok
  15. Wielkie małe zmiany – tramwaje [komentarz] | krabok
  16. Maksymalizacja – komentarz cz. 1 | krabok
  17. Maksymalizacja – komentarz, tramwaje | krabok
  18. Maksymalizacja 2018 – komentarz, tramwaje | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: