Autobusowa rewolucja marcowa

ZIKiT potwierdził różne przecieki, które publikowałem tutaj na kraboku dotyczące zmian w trasach linii autobusowych. Przy okazji jednak na światło dzienne wyszło jeszcze więcej nowości. Większość z nich wejdzie w życie w sobotę 4 marca 2017 (wyjątek stanowią tu korekty na „110” i uruchomienie „160”, które zostały wprowadzone już dziś). Urzędnicy opublikowali na stronie „suchą” listę zmian, tutaj przedstawię je w zamian z podziałem na rejony.

Bielany, Chełm, Wola Justowska

Nowa trasa wariantowa „102” wraz z prawdopodobną lokalizacją przystanków.

  • „102”: wydłużenie połowy kursów na trasę Krowodrza Górka – jak obecnie – Zakamycze – Rzepichy – Orla – Księcia Józefa – Bielany (w dni powszednie przez cały dzień, w weekendy w godz. 10-17); zwiększenie częstotliwości w dni powszednie do 24 minut zamiast 30;
  • „109”: wydłużenie wieczornych godzin kursowania.

Wydłużenie „102” do Bielan to temat o który Rada Dzielnicy VII Zwierzyniec walczyła od wielu lat. Bielany zyskują podwójnie, bo oprócz wariantów „102”, dostaną też wzmocnienia na „109”.

Golkowice, Kurdwanów, Łagiewniki, Piaski Wielkie, Soboniowice, Swoszowice, Wola Duchacka

Źródło: ZIKiT.

  • „104”: zwiększenie częstotliwości w godzinach szczytu do 20 minut zamiast 40;
  • „107”: zmiana trasy na Soboniowice – jak obecnie – Łużycka – Sławka – Zajezdnia Wola Duchacka; zwiększenie częstotliwości do 30/30/60 minut (szczyt / międzyszczyt / weekendy) zamiast 35/40/80.
  • „135”: wydłużenie wieczornych godzin kursowania; dwa poranne kursy będą wykonywane na wariantowej trasie Golkowice – jak obecnie – Witosa – Turowicza – Połomskiego – Fredry – Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia – Millana (powrót: Millana – Witosa);
  • „155”: likwidacja;
  • „169/469”: podział dotychczasowej linii „169” na dwie oraz zmiana trasy: Górka Narodowa – jak obecnie – Kamieńskiego – Malborska – Sławka – Zajezdnia Wola Duchacka („169”) / Malborska – Łużycka – Piaski Wielkie („469”); każdy z wariantów będzie wykonywał połowę kursów czyli co 24/48/40 minut (szczyt / międzyszczyt / weekendy); linia „469” będzie wracała z Piasków Wielkich oznaczona jako „169”;
  • „184/484”: podział dotychczasowej linii „184” na dwie oraz zmiana trasy: Prądnik Czerwony – jak obecnie – Kamieńskiego – Sławka – Łużycka – Witosa – Halszki – Os. Kurdwanów („184”) / Herberta – Myślenicka – Merkuriusza Polskiego – Chałubińskiego – Swoszowice Poczta (powrót: Szybisko – Myślenicka) („484”); każdy z wariantów będzie wykonywał połowę kursów czyli co 24/48/48 minut (szczyt / międzyszczyt / weekendy); linia „484” będzie wracała ze Swoszowic Poczty oznaczona jako „184”.

Zmiany na „107” są odpowiedzią na prośby mieszkańców o zwiększenie częstotliwości linii, nawet kosztem skrócenia trasy. Po różnych przygodach, w Swoszowicach przeszedł drugi wariant zmian zakładający likwidację „155” i w zamian wydłużenie części kursów „184”. Tym samym zrezygnowano również z uruchomienia „455”. W związku z brakiem „155”, funkcję porannego dowozu dzieci ze Swoszowic do szkół przy Fredry przejmą warianty „135”, linia będzie miała także wydłużone godziny funkcjonowania. Na samej ulicy Fredry z kolei likwidacja „155” zostanie częściowo zrekompensowana przez wzmocnienie „104”. Dodatkowo, aby przyspieszyć dojazd ze Swoszowic do centrum, linia „184/484” będzie wyprostowana przez ul. Sławka. Aby jednak nie zostawić Malborskiej bez komunikacji miejskiej, trafi tu w zamian autobus „169/469”. Ten ostatni będzie również wydłużony połową kursów do Piasków Wielkich, o czym mówiło się od zeszłego roku.

Kliny, Opatkowice, Sidzina, Skotniki

Przebieg „116” w rejonach Kozienickiej.

  • „116”: nowa linia na trasie Czerwone Maki – Mochnaniec – Skotnicka – Kozienicka (powrót: Wujka – Paska – Kozienicka); częstotliwość co 30 minut w szczycie i co 40 w pozostałych porach oraz w weekendy;
  • „166”: będzie kursować bez wjazdów na pętlę Skotniki Szkoła, czyli na trasie Sidzina – Wrony – Skotnicka – Babińskiego – Kobierzyńska – Grota-Roweckiego – Łagiewniki;
  • „178”: zwiększenie częstotliwości w dni powszednie w godz. 18-20 tak by linia kursowała co 12 minut zamiast co 24; w kierunku Pod Fortem dodany zostanie przystanek „Cedyńska” znajdujący się między przystankami „Łęczycka” i „Wiślicka”;
  • „475”: nowa linia jadąca jak „175” jednak bez wjazdów na Smoleńskiego, czyli na trasie Sidzina – Nałkowskiej – Petrażyckiego – Taklińskiego – Zakopiańska – Borek Fałęcki; kursować będzie tylko w szczycie z częstotliwością co 30 minut i zsynchronizowana ze „175”.

Nowa linia „116” jest odpowiedzą na postulaty mieszkańców i Rady Dzielnicy VIII Dębniki o zapewnienie rejonom ul. Kozienickiej dostępu do komunikacji miejskiej. Na Skotnickiej jednak w zamian zabrane będzie „166”, co ma przyspieszyć dojazd pasażerów z Sidziny do pozostałych rejonów miasta. Z kolei „475” jest wyjściem naprzeciw oczekiwań Rady Dzielnicy X Swoszowice i skarg pasażerów na tłok w autobusach linii „175”.

Azory, Bronowice Wielkie, Krowodrza Górka, Tonie

Źródło: ZIKiT.

Szczegółowy przebieg linii „140” i „168”.

  • „118”: likwidacja;
  • „120”: zwiększenie częstotliwości do 30/45/75 minut (szczyt / międzyszczyt / weekendy) zamiast 40/80/90;
  • „130”: zwiększenie częstotliwości poza szczytem do 10 minut zamiast 12;
  • „140”: nowa linia na trasie Nowy Kleparz – Prądnicka – Wybickiego – Radzikowskiego – Radzikowskiego Osiedle (powrót: Conrada – Weissa – Radzikowskiego); częstotliwość co 20/24/30-45 minut (szczyt / międzyszczyt / weekendy);
  • „168”: zmiana trasy na Krowodrza Górka – jak obecnie – Azory – Conrada – Chełmońskiego – Stawowa – Chełmońskiego Pętla (powrót: Stawowa – Jasnogórska – Conrada); zmiana częstotliwości do 20 minut przez cały tydzień zamiast mieszanej 6+14 w porannym szczycie, 20 w popołudniowym i 40 w pozostałych porach;

A zatem zdecydowano się na drugi z zaproponowanych dwóch wariantów zmian linii na Azorach, przy okazji wzmacniając również linię „130” w której pasażerowie wciąż skarżą się na tłok. Posłuchano również głosu mieszkańców Toń którzy byli przeciwni rozdzielaniu „120” na dwie części. Jednak zarówno te rejony, jak i Bronowice Wielkie, wyjdą na plus bo „120” będzie wzmocnione. Jest to też zadośćuczynienie za zabranie tych kilku kursów jakie wykonywało „118”.

Nowa Huta, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Źródło: ZIKiT.

  • „122/422”: zmiana trasy na Zesławice – jak obecnie – Kocmyrzowska – R. Kocmyrzowskie – Al. Gen. Andersa – Al. Przyjaźni; zwiększenie łącznej częstotliwości w dni powszednie do 20 minut zamiast 22 (i w weekendy prawdopodobnie do 40 zamiast 44, lecz to ostatnie nie zostało doprecyzowane);
  • „132”: zmiana trasy na Kombinat – Al. Solidarności – Struga – Wojciechowskiego – Mościckiego – Al. Róż – Al. Przyjaźni – jak obecnie – Dworzec Główny Zachód; kurs wariantowy przez Wańkowicza będzie kierowany trasą Kombinat – Al. Solidarności – Wańkowicza – Kocmyrzowska – Bulwarowa – Al. Solidarności – i dalej od przystanku „Struga” po nowej stałej trasie linii.

Zmiana na „122/422” jest wsłuchaniem się w głosy mieszkańców i Rady Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie, którzy od ponad roku walczyli o skierowanie linii przez rondo Kocmyrzowskie celem polepszenia warunków przesiadki i zapewnienia bezpośredniego dojazdu do Tomexu. Przywrócony zostanie również regularny rozkład z równymi, 20-minutowymi odstępami. Z kolei skierowanie „132” przez Mościckiego da mieszkańcom os. Sportowego bezpośredni autobus do centrum Krakowa, polepszy też komunikację wewnątrz dzielnicy.

Grębałów, Łuczanowice, Ruszcza, Wadów, Węgrzynowice (od 25 marca)

Źródło: ZIKiT.

  • „110”: wydzielenie kursów wariantowych do Wadowa Tunelu jako „160” na nowej, dłuższej trasie; zwiększenie częstotliwości na podstawowym odcinku linii (Al. Przyjaźni – Węgrzynowice) do 40 minut w szczycie i 80 w pozostałych porach;
  • „160”: nowa linia powstała z modyfikacji dotychczasowych kursów wariantowych „110”, na trasie: Al. Przyjaźni – Al. Róż – Obrońców Krzyża – Kocmyrzowska – Darwina – Lubocka – Łuczanowicka – Glinik – Ruszcza Tunel – Za Górą – Ruszcza; częstotliwość w dni powszednie w godz. 6-17 co 40 minut, w pozostałych porach oraz w weekendy w godz. 7-18 co 80 minut.

Jest to odpowiedź na postulaty pasażerów, którzy od kilku lat domagali się połączenia Wadowa oraz Łuczanowic z rejonami Ruszczy. Przy okazji uporządkowano rozkład, który do tej pory był mocno nieregularny, a same linie „110” i „160” zostały ze sobą częściowo zsynchronizowane.


Komentarz kraboka: Zmiany w większości na plus, choć niektóre są mocno kontrowersyjne – postaram się je szerzej opisać w najbliższym czasie. Na razie podaję suche fakty: jak poinformował ZIKiT, powyższe korekty spowodują zwiększenie nakładów na komunikację miejską o ok. 6 mln zł rocznie, a dzięki nim na ulice Krakowa wyjedzie w dni robocze 11 autobusów więcej. Jednocześnie jest to dopiero pierwszy etap zmian, który skupia się na wzmocnieniu linii na obrzeżach Krakowa. Za parę miesięcy czekają nas kolejne, które dotyczyć będą linii autobusowych oraz tramwajowych w całym mieście.

Jacek Mosakowski

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by KK on 25 lutego, 2017 - 3:14 pm

    Cieszy mnie zmiana dot. częstotliwości linii 120. martwi mnie natomiast to że mam nadzieje jako tako skoordynują ją z pozostałymi jeżdżącymi po toniach 220,240. I sprawa druga boje się miejsca gdzie 120 przejeżdża z Bronowic w kierunku Toń i odwrotnie czyli skrzyż. z Jasnogórską tam jest po pierwsze niebezpiecznie , po drugie wszyscy pędzą jak szaleni i autobus ma okropny problem z pokonaniem tego skrzyżowania. Wiem że to kontrowersyjne ale może w końcu światła w tamtym miejscu ???Mieszkańcy Toń i Bronowic też chcą się włączyć spokojnie do ruchu, a nie igrac z życiem.!!!

    • #2 by kaszmir on 26 lutego, 2017 - 1:39 am

      Myślę, że warto napisać w sprawie tych świateł do ZIKiT albo do Rady Dzielnicy. Może się uda.

  2. #3 by Krzyś on 25 lutego, 2017 - 4:34 pm

    A czy wiadomo, która firma będzie obsługiwać nowe linie? Czy wszystko przejmie MPK, czy coś trafi do Mobilisu?

    • #4 by kaszmir on 26 lutego, 2017 - 1:41 am

      Nie zdziwiłbym się gdyby wszystkie trafiły do MPK. Przewoźnik ostatnio zakupił nowe autobusy, więc ma nadwyżkę taboru.

      Z kolei Mobilis ma ograniczoną ilość wozów, a i tak będzie musiał znaleźć ich więcej choćby na wzmocnione i wydłużone „102”.

  3. #5 by Przemysław z Mistrzejowic on 25 lutego, 2017 - 4:36 pm

    Zastanawiam się, czy zamiast wydłużać i dzielić “184”, nie byłoby lepiej wydłużyć części linii jadących przez Swoszowice do Łagiewnik p. Witosa. Mieszkańcy zyskaliby dojazd do dwóch punktów przesiadkowych, sumarycznie kilkakrotnie lepszych od Borku Fałęckiego. Koszty niewielkie – droga wydłużyłaby się nieznacznie.
    Reszta generalnie na plus, z wyjątkiem utrzymywania częstotliwości 24 minuty w międzyszczycie i weekendy. 20 minut, to powinien być takt minimalny dla linii jeżdżących przez szeroko pojęte centrum Krakowa.
    Pozdrawiam.

  4. #6 by Piotr on 25 lutego, 2017 - 5:18 pm

    Gdyby tylko 169 jeździło wszystkimi kursami do Piasków Wielkich to by było OK.

    A kwestię szybkiego dojazdu ze Swoszowic można też rozwiązać linią jadącą całą Herberta i Turowicza do Matecznego i dalej. (w kierunku centrum przez ul. Przyjaźni Polsko-Węgierskiej i Puszkarską)

    A odnośnie wzmocnień, to w kolejce czeka z 40-60 linii.

    • #7 by kaszmir on 26 lutego, 2017 - 1:48 am

      Pomysł z Turowicza dobry. Tylko nie za bardzo jest co tym ciągiem puścić, trzeba by tworzyć nową linię.

      • #8 by Piotr on 26 lutego, 2017 - 7:32 pm

        Wydłużenie linii 124 z Centrum Kongresowego na os. Kurdwanów w zamian za skierowanie całej 184 do Szwoszowic (ew skróconymi kursami szczytowymi do Zajezdni Wola Duchacka)

        Swoszowice zyskują f= 24 cały tydzień, a Stojałowskiego f= 24/30 zamiast f=24/48.

      • #9 by kaszmir on 26 lutego, 2017 - 10:14 pm

        Korki na południu miasta zniszczyłyby takt między „124” a „424”. Plus takie rozwiązanie wymagałoby jednak sporych nakładów finansowych.

      • #10 by tramwajarz on 1 marca, 2017 - 6:24 pm

        124/424 powinno się teraz skrócić do Cracovii, oszczędności przeznaczyć na kursy szczytowe do np Zaj. Wola Duchacka.
        Pociągnąć buspas na Kamieńskiego do Matecznego, buspas od Forum do Grunwaldzkiego.

  5. #11 by tramwajarz on 25 lutego, 2017 - 8:27 pm

    Obiecanki cacanki a głupiemu radość.
    Majchrowski zbiera na autostradę łagiewnicką, pychowicką, 29 listopada, igołomską itd. więc oszczędza na komunikacji.
    Co to jest 6mln do +1mld na a. łagiewnicką czy 5mld zł Budżetu Krakowa 2017r?
    Linie autobusowe i tramwajowe można wzmacniać cały rok tak jak po cichu ZIKIT likwidował kursy komunikacji miejskiej, a nie propagandowo wprowadzać Wielką Rewolucję za 6mln zł.
    Smog, korki pozostały. Import szrotu z Rzeszy do Krakowa na niezmiennym poziomie.

    • #12 by kaszmir on 26 lutego, 2017 - 1:46 am

      To nie pierwsza i nie ostatnia zmiana. W październiku też było na plus, o kilkanaście mln zł w skali roku. W 2014 były spore wzmocnienia w związku z wejściem Mobilis. W ciągu najbliższych miesięcy mają być kolejne wzmocnienia autobusów i tramwajów w ramach marszrutyzacji.

      Ziarnko do ziarnka…

    • #13 by tramwajarz on 27 lutego, 2017 - 9:11 pm

      Nie wiem czy ta miarka się kiedyś uzbiera…

      I przy tak żałośnie małych środkach lepiej tworzyć mocne linie niż się rozdrabniać.
      np. 140 do Bronowic/Rydla/Głowackiego-> 184 wszystkimi kursami do Swoszowic
      Tylko, że obowiązuje zakaz tworzenia nowych pętli ulicznych w MPK/ZIKIT.

      • #14 by kaszmir on 28 lutego, 2017 - 9:43 pm

        A skąd taki pomysł? Dopiero co w październiku uruchomiono kilka pętli ulicznych: Bulwarową („501”) czy Przybyszewskiego („511”).

      • #15 by tramwajarz on 1 marca, 2017 - 6:14 pm

        Po latach kitu ZIKITu że się nie da.

  6. #16 by Nowa Huta on 26 lutego, 2017 - 11:58 am

    A kiedy będzie linia z mistrzejowic ( lub tych okolic) do Skawiny ? Bo dostanie się tam jest niemożliwe poszę o odpowiedz

    • #17 by Piotr on 26 lutego, 2017 - 1:16 pm

      Może przez S7?

    • #18 by kaszmir on 26 lutego, 2017 - 2:36 pm

      Raczej nie ma się co spodziewać linii autobusowej z Mistrzejowic do Skawiny, natomiast podobne połączenie będzie funkcjonować w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej: pociąg ze Skawiny w rejony Batowic i Piastów.

      • #19 by Piotr on 26 lutego, 2017 - 7:28 pm

        Oczywiście to miała być ironia, natomiast uważam, że brakuje mimo wszystko linii obwodowych. Marcowe zmiany pokazują, że najważniejsze jest zapewnienie dojazdu do centrum, a już relacje międzydzielnicowe są pomijane – ostatnią pozytywną zmianą od lat jest nowe 163.

      • #20 by kaszmir on 26 lutego, 2017 - 10:11 pm

        Jest też akcent międzydzielnicowy – wzmocnienie „102” i wydłużenie części kursów do Bielan. Bardzo brakowało takiego połączenia na skróty, omijającego centrum Krakowa 🙂

      • #21 by Konik Krakusek on 27 lutego, 2017 - 6:11 am

        Właśnie a propos wydłużenia „102” – czemu wariantowe kursy nie będą oznaczone „402”? Jedne linie tak, inne nie, sami bałagan wprowadzają…

      • #22 by kaszmir on 27 lutego, 2017 - 9:17 am

        Dobre pytanie. Być może dlatego, że wariant będzie się w 100% pokrywać z trasą bazową (?) W przypadku „184/484” i „169/469” obie będą się rozjeżdżać na końcówkach w różne strony.

      • #23 by Konik Krakusek on 1 marca, 2017 - 5:38 am

        Taką właśnie odpowiedź dostałem z ZIKiTu i na stonie Michała Wojtaszka (też ZIKiT 😉 ). Czyli trzeba będzie dokładniej przyglądać się wyświetlaczom, nie tylko nr, ale nazwę końcówki trzeba będzie przeczytać :-p

  7. #24 by Bronowianin on 27 lutego, 2017 - 10:03 am

    Można powiedzieć „chcieliśmy dobrze, wyszło jak zawsze”

    Likwidacja 118 z Bronowic Wielkich do Krowodrzy Górki to DRAMAT
    wyszydzana linia zapewniała przewóz pasażerów w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego w optymalnej trasie i optymalnym czasie przejazdu.
    Teraz zostaje „wycieczkowa” trasa 120 (pół godziny zamiast 10 minut w 118 – żenada!!!)
    Dodatkowo nowa linia 168 to minimum 15-inutowa „wycieczka” (minimum 1,5 kilometra- przy szacownym przez ZIKiT max. 800 metrów na korzystanie z linii)i spacerek na przystanek „Stawowa” z Bronowic Wielkich oraz min. 20 minut przy powrocie na pętle przy ul. Chełmońskiego – kpina!

    Dodatkowo niezrozumiałe jest, że autobus 168 nadkłada drogi przez pętle „Azory” zamiast jechać po optymalnej trasie, tym bardziej, ze z pętli ‚Azory” w kierunku KG kursuje 138 z częstotliwością 20-minut (zawsze). Przy skrzyżowaniu Weissa/Różyckiego są dwie nieużywane zatoki autobusowe, które mogłyby pełnić funkcję przystanków (dokładnie 210 metrów od pętli „Azory”, z której i tak kursuje w kierunku ul. Różyckiego 130 i 138 (z bardzo dużymi częstotliwościami).

    Może Rada Dzielnicy IV zrobi coś na rzecz Bronowic Wielkich i powalczy o utrzymanie 118?

    • #25 by kaszmir on 27 lutego, 2017 - 2:54 pm

      Co do Azorów: samo „138” to mało. Tam urzędnicy chcą zachęcić pasażerów do podjeżdżania autobusem do tramwajów na Krowodrzy i dlatego potrzebna jest dobra częstotliwość. „138” zawsze było zsynchronizowane ze „168”, teraz po prostu ta synchronizacja będzie utrzymana dzięki czemu przez cały tydzień będzie autobus średnio co 10 minut.

      • #26 by Bronowianin on 27 lutego, 2017 - 4:20 pm

        Nie rozumiem, jedna linia co 20 minut,druga z przystankiem w odległości 200 metrów… jedni mają przesyt, inni nie mają nic albo muszą nadkładać drogi. Jaki to ma sens?

      • #27 by tramwajarz on 27 lutego, 2017 - 9:13 pm

        Zamiast zachęcania ZIKIT zrobiłby w końcu bus-pas na Wrocławskiej.

      • #28 by tramwajarz on 27 lutego, 2017 - 9:21 pm

        Może udałoby sie zrobić: Obecną trasę 168 i przyszłą 120 połączyć w linię okrężną + zmienić kierunek przejazdu na Radzikowskiego. Z „dwóch stron” 120 będzie dojazd do KG.

      • #29 by Bronowianin on 28 lutego, 2017 - 8:25 am

        Bardzo sensownym pomysłem byłoby wydłużenie 138 do Bronowic Wielkich. Myślę, że jest to rozwiązanie, które zasługuje na uwagę. Myślę o trasie: Bronowice Wielkie (Pętla przy Jasnogórskiej)- Ojcowska- Radzikowskiego-Rondo Ofiar Katynia- Conrada- Azory i dalej po obecnej trasie.

  8. #30 by Bronowianin on 27 lutego, 2017 - 10:54 am

    Rada Dzielnicy IV dla mieszkańców poszczególnych osiedli:

    Dla Toń: 120 ze zwiększoną częstotliwością , utrzymane połączenie do Krowodrzy Górki i Bronowic Małych

    Dla Osiedla na Chełmońskiego: nowe 168 z częstotliwością co 20 minut CAŁY TYDZIEŃ! do Krowodrzy Górki

    Dla Radzikowskiego: nowe 140 do Nowego Kleparza, ale z możliwością przesiadki na KST na Bratysławskiej

    Dla Azorów: Poprawa kursowania 130 + nowe 140 na południu osiedla i 168 na Północy

    Dla Bronowic Wielkich: likwidacja 118, jedynego sensownego połączenia z Krowodrzą Górką + poprawa kursowania 120 w okresie, kiedy są permanentne korki i remont wiaduktów na Armii Krajowej co generuje spóźnienia i znacznie wydłuża czas przejazdu (w efekcie sprawia to, ze oferta komunikacyjna ulega znacznemu pogorszeniu: korki, opóźnienia brak dogodnego połączenia z KG w godzinach szczytu).

    wszyscy zyskują, tylko Bronowie Wielkie tracą

    • #31 by kaszmir on 27 lutego, 2017 - 2:56 pm

      Ja co do Bronowic Wielkich nie do końca się zgodzę. Przybędzie kursów „120” przez cały tydzień, o każdej porze – to jest realny zysk. Do tego linia zapewnia dojazd nie tylko do Krowodrzy, lecz i Bronowic Małych.

      Czy „118” było takie ważne? Linia kursuje raz na godzinę i tylko w szczycie. Ciężko mi wyobrazić sobie, że ludzie dostosowywali swój dojazd do pracy pod tę konkretną trasę.

    • #32 by mieszkanka Radzikowskiego on 1 marca, 2017 - 3:43 pm

      140 to nieporozumienie, nie jest żadnym udogodnieniem dla Radzikowskiego. Kursy co 20 minut rano a 168 miało tryb 6/12 minut i komfortowo i w miarę szybko dowodziło do pętli na Krowodrza Górce. Wg mnie na tych zmianach zyskują tylko Azory.

      • #33 by kaszmir on 2 marca, 2017 - 9:10 am

        W szczycie rano będzie rzadziej, za to poza szczytem dwa razy częściej, w weekendy też przybędzie trochę kursów. A Radzikowskiego zyskuje bezpośredni dojazd do centrum Krakowa (Nowy Kleparz).

        Co do przesiadki na tramwaj – zamiast na Krowodrzy, będzie ona możliwa na przystanku „Szpital Narutowicza” gdzie dostępne są wszystkie krowoderskie tramwaje, a dodatkowo także trzy autobusy do centrum („132”, „154”, „164”).

      • #34 by mieszkaniec radzikowskiego on 6 marca, 2017 - 8:38 pm

        168 mialo tryb 20/40 poza tym jako mieszkaniec radzikowskiego nie zgadzam sie – obecna zmiana jest swietna!

      • #35 by kaszmir on 6 marca, 2017 - 10:19 pm

        W porannym szczycie „168” było częściej, 6 razy na godzinę, w odstępach na przemian 6 i 14 minut.

  9. #36 by Bronowianin on 27 lutego, 2017 - 4:18 pm

    Proszę sobie wyobrazić, ze bardzo wiele osób dostosowywało się do takiej efemerycznej linii. Ja zdaje sobie sprawę, ze ktoś kto ma całe życie autobus z częstotliwością 10 minut „pod nosem” nie jest sobie w stanie tego wyobrazić ale taka jest rzeczywistość w Bronowicach Wielkich.

    Kurs 120 do Krowodrzy to jest półgodzinna „wycieczka” natomiast przez najbliższych 18 miesięcy dojazd do Bronowic Małych ze względu na korki w okolicy ROK/Armii Krajowej spowodowane zwężeniem będą skutecznie zaburzać rozkład jazdy i sprawiać, że połączenie będzie nieatrakcyjne. Każdy kto ma samochód będzie w związku z tym jechał nim do KG lub do centrum Krakowa

  10. #37 by tramwajarz on 27 lutego, 2017 - 8:49 pm

    Połączenie w jedną linię 160+111/161 dałoby bezpośrednią linię do lepszej pętli A+T niż Pleszów.

    • #38 by kaszmir on 28 lutego, 2017 - 9:42 pm

      Myślę że tu jest parę spraw do rozwiązania. Raz, że „160” i „111” mają różne częstotliwości. Dwa, że takie „160” nie zapewniłoby niektórych lokalnych połączeń Ruszczy które być może są potrzebne. Trzy, korki na Igołomskiej mogłyby niekorzystnie wpłynąć na rozkład linii.

    • #39 by tramwajarz on 3 marca, 2017 - 5:46 pm

      To ZIKIT i MPK muszą zacząć układać rozkłady jazdy z realnymi czasami przejazdu włącznie z korkami.
      Można zacząć od wersji z wjazdem kieszeniowym na Pleszów, relacje dotychczasowe będą zapewnione.

    • #40 by kaszmir on 4 marca, 2017 - 8:35 pm

      W jeden dzień korek będzie na 10 minut, w drugi na 20. Jak chcesz ułożyć rozkład?

  11. #41 by tramwajarz on 1 marca, 2017 - 6:13 pm

    – W ubiegłym tygodniu ponownie przejazdy autobusu linii 174 od ronda Czyżyńskiego do Bonarki trwały 50 minut, a nie 20 minut, jak przewiduje rozkład jazdy – mówi Anna Mordarska, jedna z mieszkanek.

    Dodaje, że Zarząd planuje na Nowohuckiej wyznaczenie pasa autobusowego, ale dopiero po uruchomieniu Wschodniej Obwodnicy Krakowa, czyli fragmentu drogi ekspresowej S7. Zakończenie inwestycji planowane jest w połowie tego roku.- Przyglądamy się sytuacji i szukamy rozwiązań związanych z sygnalizacją świetlną, ale bardzo duży ruch na tej ulicy to utrudnia – dodaje Pyclik.

    Do tego czasu urzędnicy proponują podróż tramwajem linii 10 z ronda Czyżyńskiego do ronda Matecznego, skąd co kilka minut odjeżdżają autobusy do Bonarki. – Takie połączenie będzie zdecydowanie pewniejsze niż podróż przez ul. Nowohucką – kwituje Pyclik.

    A mieszkańcy Nowohuckiej jak mają pewnie dojechać?
    Buspas na Nowohuckiej od Dywizjonu 308 do ul. Stoczniowców z pozostawieniem 4 pasów do skrzyżowania nie wpłynąłby na przepustowość.

    +
    Swoją drogą, jeszcze w ubiegłym roku wspominiałem, że moim zdaniem warto by buspas wyznaczyć od Ronda Grunwaldzkiego do przystanku Ludwinów. Są tam cztery pasy, dwa prawe zanikają i większość kierowców czeka na lewych, ale jak się konkretnie zakorkuje to stoi wszystko. Napisałem taki wniosek do ZIKiT (oraz by rozważyli ewentualność by też od Ludwinowa do Matecznego jako dostępny dla 3+). Odpowiedź negatywna:

    Quote:
    Dotyczy: pisma w sprawie propozycji wyznaczenia bus-pasa na ul. M. Konopnickiej w kierunku R. Matecznego od przystanku Ludwinów w związku z budową łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki.

    W odpowiedzi na pismo w sprawie jw. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie informuje, że na odcinku od ul. Ludwinowskiej do R. Matecznego, ulica M. Konopnickiej posiada 4 pasy ruchu po 2 pasy dla każdego kierunku jazdy. W przypadku pozostałego odcinka dodatkowe pasy włączenia i wyłączenia służą do obsługi komunikacyjnej obiektów usytuowanych wzdłuż ul. M. Konopnickiej. W związku z powyższym ze względu na istniejącą geometrie ulicy oraz istniejące natężenie ruchu nie ma możliwości wyznaczenia buspasa.
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?s=ad20aa341159d6027d927c77dfe66b4d&t=516593&page=222

    Wniosek o buspas od R. Grunwaldzkiego do Hotelu Forum,
    ZIKIT odpisuje o buspasie od Forum do Matecznego…
    Zresztą buspas od Forum do Matecznego nie wpłynąłby na przepustowość samochodów, 4 pasy do skrzyżowania pozostaną.

    Bez buspasów to krakowska komunikacja miejska daleko nie zajechała i nie zajedzi…

  12. #42 by Wojciech on 2 marca, 2017 - 6:26 pm

    Zmiany na „184” to jakiś dramat. Swoszowice owszem, dostaną lepszą linię, przynajmniej w teorii (więcej kursów i dojazd do centrum, niestety godzinę odjazdu najbliższego autobusu można równie dobrze ustalić oglądając losowanie totolotka), tak Prądnik Czerwony wyjdzie na minus. Nie chodzi o liczbę kursów (chociaż ZIKIT może się pokusić o niewidoczne cięcia rzędu 1-2 kursy czy to w dni robocze, czy też wolne), tylko o wspomnianą punktualność, a w zasadzie jej brak. Już teraz „184” jeszcze na dobre nie wyjedzie z Prądnika, a już łapie opóźnienia rzędu 6-7 minut, co będzie gdy dojdą dwie linie, dojeżdżające z różnych części miasta?

    • #43 by s on 2 marca, 2017 - 6:47 pm

      Jak to co?! Jedna pojedzie spóźniona 23 minuty a druga tylko 11 a i tak oba będą uznane jako punktualne i wykonane 😀 Przerąbane to będą mieli kierowcy na 484, bo szansę na kibel będą mieli co jakieś 3-4 godziny …

  13. #44 by Pasjonat on 3 marca, 2017 - 11:09 pm

    Przy Wybickiego (przystanek Łobzów SKA linii „140”) jeszcze nie wszyscy zorientowali się, że zatoczki od soboty przestają służyć za parkingi… Kilka samochodów nadal zastawia miejsce w obu kierunkach (stan na godzinę 23:30).

  1. „184” do Swoszowic – komentarz | krabok
  2. Autobusowa rewolucja marcowa – komentarz cz. 1 | krabok
  3. Autobusowa rewolucja marcowa – komentarz cz. 2 | krabok
  4. Kolejne wzmocnienia linii aglomeracyjnych | krabok
  5. Autobusowa rewolucja marcowa na wstecznym | krabok
  6. Wakacje 2017 – zmiany tras autobusów | krabok
  7. Wszystkich Świętych 2017 – komentarz | krabok
  8. Poprawiamy nocne: „611”, Cedyńska [Odpowiedź ZIKiT] | krabok
  9. Prawdziwe linie, które nigdy nie istniały | krabok
  10. Dziwne, nietypowe i zagadkowe rozkłady – cz. III | krabok
  11. „132”, Żeromskiego | krabok
  12. ZTP rozważa wzmocnienie „130” w soboty | krabok
  13. Szykuje się wzmocnienie „130” w soboty | krabok
  14. Wywalczyliśmy: zmiana trasy „153” (i przy okazji „133”) | krabok
  15. Co wiemy o nowej linii przez Starowolską i Jodłową | krabok
  16. Wraca „132”, czyli jak upiec sześć pieczeni na jednym ogniu | krabok

Dodaj komentarz